Hoi,
Na meer dan een half jaar probleemloos werken op mijn computer, start - sedert zopas - Windows XP (Pro, SP2) op in 4-bit modus op een resolutie van 640*480.
De grafische kaart is een Asus NVidia 8600 GT.
Alle andere hardware lijkt volledig te werken.
In de settings van Display Properties staat de hardware herkend:
Niet dus!
Asus DisplayDoctor (een over-bloated stukje software van Asus dat ik overigens nooit opstart, maar nu wel om te kijken wat dit zegt) geeft enkel een error in een Messagebox:
Ik denk dat er dus iets mis is met
- ofwel de grafische kaart, maar niet met de NVidia Chip erop,
- ofwel met een of andere driver door Asus geleverd.
De kaart is niet overklokt of getweakt. Alles standaard.
Ze is ook niet warm gelopen meen ik: reeds maanden draait de PC goed. Alles zit in een Antec Sonata II met grote casefan(s), met een C2D Processor. Gek warm wordt het daarbinnen niet.
Wie o wie zegt me wat te doen of proberen...
Thanks,
davo
Na meer dan een half jaar probleemloos werken op mijn computer, start - sedert zopas - Windows XP (Pro, SP2) op in 4-bit modus op een resolutie van 640*480.
De grafische kaart is een Asus NVidia 8600 GT.
Alle andere hardware lijkt volledig te werken.
In de settings van Display Properties staat de hardware herkend:
Adapter, Monitor en dergelijke (onder Advanced) worden herkend, en overal krijg ik de status: 'This device is working properly'.SyncMaster 205BW/204BW, SyncMaster Magic
CX203BW/SX205BW(Digital) on NVIDIA GeForce 8600 GT.
Niet dus!
Asus DisplayDoctor (een over-bloated stukje software van Asus dat ik overigens nooit opstart, maar nu wel om te kijken wat dit zegt) geeft enkel een error in een Messagebox:
.Cannot find graphics card information
Ik denk dat er dus iets mis is met
- ofwel de grafische kaart, maar niet met de NVidia Chip erop,
- ofwel met een of andere driver door Asus geleverd.
De kaart is niet overklokt of getweakt. Alles standaard.
Ze is ook niet warm gelopen meen ik: reeds maanden draait de PC goed. Alles zit in een Antec Sonata II met grote casefan(s), met een C2D Processor. Gek warm wordt het daarbinnen niet.
Wie o wie zegt me wat te doen of proberen...
Thanks,
davo