Toon posts:

Asus NVidia 8600 GT begeeft het?

Pagina: 1
Acties:
  • 725 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Na meer dan een half jaar probleemloos werken op mijn computer, start - sedert zopas - Windows XP (Pro, SP2) op in 4-bit modus op een resolutie van 640*480.

De grafische kaart is een Asus NVidia 8600 GT.

Alle andere hardware lijkt volledig te werken.

In de settings van Display Properties staat de hardware herkend:
SyncMaster 205BW/204BW, SyncMaster Magic
CX203BW/SX205BW(Digital) on NVIDIA GeForce 8600 GT.
Adapter, Monitor en dergelijke (onder Advanced) worden herkend, en overal krijg ik de status: 'This device is working properly'.

Niet dus!

Asus DisplayDoctor (een over-bloated stukje software van Asus dat ik overigens nooit opstart, maar nu wel om te kijken wat dit zegt) geeft enkel een error in een Messagebox:
Cannot find graphics card information
.

Ik denk dat er dus iets mis is met
- ofwel de grafische kaart, maar niet met de NVidia Chip erop,
- ofwel met een of andere driver door Asus geleverd.

De kaart is niet overklokt of getweakt. Alles standaard.

Ze is ook niet warm gelopen meen ik: reeds maanden draait de PC goed. Alles zit in een Antec Sonata II met grote casefan(s), met een C2D Processor. Gek warm wordt het daarbinnen niet.

Wie o wie zegt me wat te doen of proberen...

Thanks,

davo

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:53

Sebazzz

3dp

Tsja, een grote TS is niet een goede TS, de search gebruiken is ook een kunst :p
Maar om even op het probleem te komen: Wat heb je zelf geprobeerd?
Al eens de driver verwijderd, er een drivercleaner overheen gehaald en de driver opnieuw geinstalleerd?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Sebazzz schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:45:
Tsja, een grote TS is niet een goede TS, de search gebruiken is ook een kunst :p
Als ik wist wat te doen had ik hier niet gepost he.

Ik heb de driver eraf gegooid, en een recentere versie 169.21 (vanop asus site) geïnstalleerd. Alles werkt gelijk weer.

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-04 18:28
Tsss, hier precies dezelfde melding met dezelfde videokaart. Slordig van Asus.. net vers geïnstalleerd vanaf meegeleverde CD.. Gelukkig staat die nieuwe versie dan op hun site, die zoals gewoonlijk weer zooooo traag is.. maar goed, het spul draait weer :-)

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN