Aquatuning weet het verschil tussen 3/8 en 1/2 slang niet

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:42
Wat ik nu toch weer meemaak...

Nieuwe waterkoeling geinstalleerd met een PA120 rad van aquatuning, en plastic fittings van een andere shop. 1 hiervan begon te lekken dus ik besluit deze fittings bij aquatuning te bestellen. Staat duidelijk bij, 13mm Innendurchmesser. Paypal betaald, een week niets. Neem contact op via mail, blijkt mijn order niet te bestaan. paypal betaling is wel voltooid. Ik geef aan dat ik bovenstaande link 2x besteld had.

Een paar dagen later komt de handel dan binnen. Ik kijk wat er geleverd is, is het 2x een fitting voor 3/8 slang. Ok, kan gebeuren, ik neem weer contact op per mail. Ondertussen zijn we al bijna een maand verder. Aquatuning stuurt een 2e setje fittings op, weer 3/8 aansluiting! Nu was ik het wel zat, dus na weer overleg per mail (reactietijd was al slecht, maar met de kerst erbij zaten we al in januari) de hele handel teruggestuurd. Ook maar een kleine sample van m'n standaard 13mm tygon slang erbij gedaan, kunnen ze zelf zien dat het niet past.

Vandaag krijg ik reactie per mail dat ze niet bedoeld waren voor 13mm slang, dat de enige optie een slangklem is. Nu breekt mn klomp, je kunt gewoon geen 1/2inch slang op een 3/8 fitting monteren met een slangklem. Ik heb ze nu gezegd dat als ze niet kunnen leveren ze maar lekker m'n geld terugstorten, maar dit is toch te gek voor woorden?

Ik krijg ze maar niet aan het verstand gepeuterd dat ze gewoon het verkeerde leveren. In hun laatste reactie geeft hij aan dat de fittings 12mm zijn. ik heb ze gemeten voordat ik ze terugstuurde en heb hier een foto van. ze zijn 12mm van buiten gemeten! Stelletje prutsers. das niet netjes.

Ondertussen heb ik maar 2 fittings besteld bij Thermochill zelf, dan ben ik tenminste van het gezeik af.

Ik ben deze situatie helemaal beu. Ik heb al bijna 2 maanden geduld voor een simpel setje fittings en zit dus ook al 2 maanden achter m'n laptop thuis ipv. m'n shiny new e6750 bak. Sta ik hier in m'n recht om gewoon om een refund te vragen, inclusief shipping?

plaatje fittings, rechts plastic 13mm ter vergelijking

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:52
Vervelend voor je, maar misschien is dit iets meer voor de shopsurvey?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Misschien. Zal even overleggen met een mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-07-2020
P5ycho schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:38:
Ik ben deze situatie helemaal beu. Ik heb al bijna 2 maanden geduld voor een simpel setje fittings en zit dus ook al 2 maanden achter m'n laptop thuis ipv. m'n shiny new e6750 bak.
Even de stock koeler terug op je cpu is toch niet zoveel moeite? Dan had je al 2 maanden achter je bak kunnen zitten.

En waarom heb je die fittings niet gewoon in nl gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
even de stock koeler weer op de cpu, chipset en grafische kaart is een heel ander verhaal helaas.
Die G3/8 fittings zijn niet overal te krijgen. aquatuning.de had me de radiator geleverd, dus heb ik daar ook maar de fittings besteld. G3/8 is wat lastiger te vinden draad.

edit: had het wat uitgemaakt als ik in nl besteld had? helemaal niets. behalve dan dat aquatuning het verkloot heeft en ik dat vermeden had, maar dat kon ook niemand van tevoren ruiken natuurlijk. De rad zelf was er netjes op tijd.

[ Voor 30% gewijzigd door P5ycho op 18-01-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169289

Ik moet zeggen dat ik ook slechte ervaringen heb met de Duitse waterkoeling shops, geen response (Terwijl ik in het Duits schrijf) en dan ook nog eens nooit leverbaar zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Nog nooit problemen gehad, niet met alphacool en ook niet met caseking. En al zeker 5 bestelling gemaakt daaro. Maar ja je kan altijd pech hebben.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 01:58
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met AT, incl vergelijkende foto's van de fittingen, maar die gasten luisteren gewoon niet. Zijn echt ultra-arrogant. Ik koop ook al een tijdje niet meer bij AT.

Voor m'n EK-spul ga ik altijd naar Caseking & als zij het niet hebben naar B&G of EK zelf.
Heb al 7-8x iets besteld bij Caseking & nog nooit problemen gehad. Enige nadeel: geen creditcards of PayPal, dus het duurt 2-3 dagen voordat zij het geld hebben, maar dan 2-3 dagen voordat het pakketje er is; echt superconstant.. Als er iets niet op voorraad blijkt te zijn krijg je meteen een berichtje dat het er niet is, en of je de bestelling wilt aanpassen. Bij AT weet je nooit waar je aan toe bent.

EK heeft nu trouwens ook eigen G3/8 fittingen, & B&G verkoopt de originele Thermochill's los - bij de rads..

Sterkte..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Kijk, ik ben dus niet de enige. Thank god, ik heb momenten gehad dat ik een reply aan het schrijven was naar die lui en dat ik gewoon zin had om schreeuwend de kamer rond te rennen. Een wijze les voor iedereen dus.

rabor, heb je het er uiteindelijk bij laten zitten of heb je je geld terug gehad? Het gaat me al lang niet meer om die paar euro, het is nu een principekwestie aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 01:58
Ik heb nog steeds een zakje 12mm fittingen die zij mij als 1/2" hebben verkocht. Ik heb in alle kleuren en tonen uitgelegd dat het geen 1/2-fittingen zijn, & dat slangklemmen geen optie zijn, maar dat hielp niet. Uiteindelijk hebben ze wel hun excuses aangeboden, maar toen waren ze mij al kwijt als klant - & ze hebben er blijkbaar niets van geleerd..

Mijn fotootjes ^^: Afbeeldingslocatie: http://aycu36.webshots.com/image/39595/2004602317449054668_th.jpg Afbeeldingslocatie: http://aycu37.webshots.com/image/40196/2004621693403171942_th.jpg Afbeeldingslocatie: http://aycu33.webshots.com/image/42152/2004696322521828035_th.jpg Afbeeldingslocatie: http://aycu03.webshots.com/image/41682/2004687268155022940_th.jpg

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Gaat over een specifieke shop, hiervoor hebben we PW

Move TCA -> PW

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Normaal gesproken zou ik zeggen: zet je ervaringen in een ShopReview zodat het beeld van velen kan bijdragen aan de beeldvorming van potentiele nieuwe klanten. Echter, is voor deze winkel geen vermelding opgenomen in de PriceWatch/ShopReview.

Om de winkel toe te voegen kan je deze hier aanmelden door wat gegevens in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Ga ik doen zodra ik een reactie krijg van Aquatuning betreffende geld retour.
Graag houd ik het topic nog heel even open, misschien dat er naast rabor en ik nog meer mensen iets te melden hebben.

Pagina: 1