[2003 SBS] Niet-admin users kunnen niet afdrukken

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54
We hebben hier een HP Colorlaserjet 2600n staan. Deze is aangesloten op het netwerk, en geinstalleerd op onze 2003 SBS server. De printer is gedeeld, zodat de clients deze kunnen benaderen.

De printer word netjes op elke client geinstalleerd, en iedereen kan ook taken sturen naar de printer. Echter, als de gebruiker geen administrator rechten heeft op het domein, dan word de taak niet afgedrukt. Als ik dan de print-spooler op de server restart, dan komt de job er wel uit. Ik kan dus gewoon printen, maar mijn users niet.

Ik heb zowel de HP2600n drivers als de HP1600 drivers geprobeerd, maar met beide heb ik dit probleem. Ik heb bij de standaard TCP/IP poort SNMP zowel in als uitgeschakeld, maar geen resultaat.

Met google kwam ik dit artikel tegen (duits), maar hierin staat niet echt een oplossing beschreven.

Er staat vast ergens een vinkje verkeert of iets dergelijks, maar ik heb geen idee waar...

Verwijderd

En zodra je een user domain admin maakt kan hij dus wel printen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik maak nog even wat duidelijker dat het specifiek aan het ontbreken van administrator rechten ligt.

Je zou met ProcessMonitor eens kunnen kijken of je bepaalde access denieds krijgt bij het afdrukken als normale user? :)

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 08:15
Te makkelijk, maar: Staan de rechten op de printer wel goed? :)

Wilde altijd al iets over computers weten

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54
Ik kon vandaag pas weer bij de printer, maar het is nu opgelost.

Inderdaad, als een user domain-admin was kon hij printen, anders niet. Rechten enzo stonden allemaal goed.
Ik ben op de website van HP nog eens gaan zoeken, en daar kwam ik er achter dat je "bidirectional support" moest uitschakelen. Bij mij stond dit automatisch ingeschakeld, en na het uitschakelen hiervan kon iedereen printen :)

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-10-2024

CPZ

Peter, dank je wel _/-\o_
Was al een paar weken opzoek naar de oplossing.
Het vreemde vind ik wel dat je vanaf een wekstation rechtstreeks wel kan printen en via de server niet.
Volgens mij is het een SBS2003 probleem want een andere klant heeft dezelfde printer en Windows 2003 Standaard en daar werkt het wel.

Nogmaals dank _/-\o_

Een ouwe doos met scharatel aandrijving !!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 11:21
CPZ schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:51:
Peter, dank je wel _/-\o_
Was al een paar weken opzoek naar de oplossing.
Het vreemde vind ik wel dat je vanaf een wekstation rechtstreeks wel kan printen en via de server niet.
Volgens mij is het een SBS2003 probleem want een andere klant heeft dezelfde printer en Windows 2003 Standaard en daar werkt het wel.

Nogmaals dank _/-\o_
Hier heb ik een soortgelijk probleem, vanaf de server kan ik bijv. een testpagina afdrukken. Vanuit de client (via Citrix) niet... Echter heeft het hier niks te maken bi-directional support of met driver (opnieuw geinstalleerd; driver voor win2k3)...

[ Voor 9% gewijzigd door the-edge op 02-10-2008 14:29 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:09

lier

MikroTik nerd

the-edge schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:27:
Hier heb ik een soortgelijk probleem, vanaf de server kan ik bijv. een testpagina afdrukken. Vanuit de client (via Citrix) niet... Echter heeft het hier niks te maken bi-directional support of met driver (opnieuw geinstalleerd; driver voor win2k3)...
En...dit wilde je graag met ons delen ? 8)7

Naast de bi-directionele instelling wordt een aantal andere opties aangedragen waarmee je dit probleem kan analyseren (en oplossen), heb je hier al naar gekeken ?

Wat heb je trouwens geprobeerd ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 11:21
lier schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:12:
[...]

Wat heb je trouwens geprobeerd ?
- Op de printserver de printer opnieuw geinstalleerd.
- Drivers op de printserver opnieuw geinstalleerd.
- Printer lokaal opnieuw geinstalleerd.
- Instellingen gechecked
- Meerdere malen Printspooler ge-restart

Vreemd is dat de printer het lokaal heel goed doet, zodra op Citrix geconnect wordt krijgt de user de printer wel erbij en staat hij ook "Ready". Zodra er vanuit Citrix een opdracht wordt gegeven blijft hij op de printserver staan en geeft na enige tijd een timeout / print error. :|
In Eventlog staat failed to autocreate printer, maar op de Citrix server staat wel "IBM ProPrinter II autocreate from session X). Vannacht wordt de printserver & Citrix server(s) opnieuw opgestart, hopen dat het morgen beter gaat.

Schijnbaar is de combo printers + Citrix niet de beste, mensen met meer ideeen zijn welkom! :)

Edit 03-10-09 : Enige wat ik nog niet geprobeerd had was direct het probleem. De lokale printer werktte wel maar was niet goed geinstalleerd zodat de mapping naar Citrix mislukte. Opnieuw installeren met replacing driver pakketje en de hele mikmak werkt..

[ Voor 13% gewijzigd door the-edge op 03-10-2008 15:40 ]

Pagina: 1