Toon posts:

Policy, beveiligingswaarschuwing bij uitvoeren programma*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.022 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk twee simpele vraagjes, maar ik heb de volledige GOT afgezocht en Google maar kom er echt niet aan uit.

Heb een Windows 2003 Standard servertje draaien en log in met een gebruiker, die in een groep zit met daaraan een policy gekoppeld. Echter wanneer ik een programma wil starten via een snelkoppeling op het bureaublad krijg ik de melding:

Beveiligingswaarschuwing
Kan de uitgever niet bevestigen weet u zeker dat u deze software wilt uitvoeren?
Dan heb ik Uitvoeren & Annuleren.

Nu las ik op GOT van gebruiker Viper het volgende:

je zou dit nog kunnen proberen:

gpedit.msc

user config > admin templates > windows comp > internet expl > internet expl control panel > security page >

Intranet Sites: Include all local (intranet) sites not listed in other zones
Intranet Sites: Include all network paths (UNCs)

beide enablen

Dit heb ik gedaan... echter werkt het nog steeds niet. Krijg nog steeds de melding.
Wanneer ik op uitvoeren heb geklikt start het programma wel. Maar ik zou graag via de policy willen regelen dat ik deze melding niet meer krijg.

Tevens heb ik het probleem.. dat wanneer ik via het startmenu Windows Media Player open, dat het zandlopertje heel even komt maar Windows Media player start niet Als Administrator start deze wel gewoon.. maar als ik als de gebruiker inlog die in de groep zit met daarachter de policy dan start hij niet op. Terwijl Internet Explorer bijv. wel weer goed start. Iets verkeerd of te streng afgesteld?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand geen idee? :9~

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:44
Hmm, die opties zouden toch moeten werken dacht ik :S

Ik neem aan dat de koppeling nu via een drive-letter gebeurt? En als je dat in de snelkoppeling in een UNC path verandert?

En zolang je niet de default domain policy hebt aangepast, moet het een eitje zijn om je eigen instellingen even te ontkoppelen om te kijken of het (en die andere problemen) dan niet meer op treedt.

[ Voor 38% gewijzigd door _H_G_ op 21-01-2008 14:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
De koppeling gebeurt al via een UNC path.
Ik heb een eigen policy toegepast op de afdeling.
De domein policy is wel toegepast op de domein, zou dit problemen kunnen geven?