Toon posts:

Videobewerkings PC

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er is mij in het verleden steeds voorgehouden dat je Videobewerking in principe moet doen op een z.g. standalone PC, om te voorkomen dat je door andere lopende programma's vertraging of zelfs vastlopers zou krijgen. Nu krijg ik van een bron te horen dat dat met dual-core processing geen problemen meer zou opleveren. Wie kan mij voldoende informeren!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Google? Het lijkt mij nog steeds niet handig om (veel) zaken naast videobewerken te doen, als deze bijv. aan het renderen is. Een beetje videobewerkingsprogramma pakt gewoon je tweede CPU en/of core erbij, en dan kun je alsnog niets. Geheugen zijn ze ook verzot op, dus nog een reden.

En dan heb ik het nog niets eens over de HDD(s)....

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:00:
Er is mij in het verleden steeds voorgehouden dat je Videobewerking in principe moet doen op een z.g. standalone PC, om te voorkomen dat je door andere lopende programma's vertraging of zelfs vastlopers zou krijgen. Nu krijg ik van een bron te horen dat dat met dual-core processing geen problemen meer zou opleveren. Wie kan mij voldoende informeren!
Googlelen ?

Maar standalone pc ? Meeste computers die thuis staan zijn standalone computers.
En je oude bron weet dus blijkbaar niet waar hij het over had want je kan met elke computer video bewerking doen. Alleen is de ene sneller dan een andere. Dual-core is sneller dan een single-core etc.

Zoeken en je zult de antwoorden vinden :)

Verwijderd

Definiëer eerst voor jezelf maar wat je onder videobewerking vindt vallen. Een filmpje in elkaar zetten in MovieMaker is niet hetzelfde als een HDDVD Authoren.

Dat gezegd hebbende kan een moderne PC echt wel fatsoenlijk een filmpje in elkaar plakken. Dat doe ik op de mijne ook. En daar doe ik verder ook alles mee.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 15:39
Het ligt er inderdaad aan wat je er mee wil gaan doen..
Er zijn al gevallen bekend van het willen bewerken van AVCHD video (full hd beeldmateriaal), wat pas redelijk begint te lopen vanaf quad-core met 4GB ram.. :D