Een vriend van mij had een kapotte PC, na wat proberen bleek het het moederbord te zijn en heb het moederbord vervangen, daarna deed de PC het weer. Alleen was er meteen een probleem. Hij is zo traag als dikke ....... Vooral bij het opstarten van programma's en het multitasken blijft hij behoorlijk lang hangen (doet niks).
Wat de oorzaak volgens mij zou kunnen zijn:
De CPU load blijft constant op 100% (ook als ik nog geen enkel ander pregramma heb geinstalleerd), al vanaf het opstarten en ook als de PC eigenlijk niets te doen heeft. Wat me opvalt is dat het proces "System" op 100% of iets minder CPU gebruik blijft staan.
Een ander iets is dat er bij apparaatbeheer een apparaat zonder driver blijft. Veel informatie valt daar niet vandaan te halen maar bij locatie staat: op PCI standard ISA bridge. Ik heb geen idee wat dat zou kunnen zijn, ik heb geprobeerd er een driver voor te zoeken maar dat lukt me niet.
Dingen die ik geprobeerd heb:
Herinstallatie Windows XP SP2
geheugentest
Bios naar laatste versie
Alle drivers naar laatste versie
Forum ASUS
Search hier
Hardware:
moederbord: Asus M2N
CPU: AMD athlon 64 3500+
Geheugen: 1Gb
Videokaart: GeForce 7600GS
HD: Maxtor 6V160EO 150Gb
Ik ben er niet zeker van of dit een XP pronleem is, maar omdat ik vermoed dat de het System-proces er iets mee te maken heeft post ik het hier.
Ik hoop dat ik genoeg informatie gegeven heb en dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt
Wat de oorzaak volgens mij zou kunnen zijn:
De CPU load blijft constant op 100% (ook als ik nog geen enkel ander pregramma heb geinstalleerd), al vanaf het opstarten en ook als de PC eigenlijk niets te doen heeft. Wat me opvalt is dat het proces "System" op 100% of iets minder CPU gebruik blijft staan.
Een ander iets is dat er bij apparaatbeheer een apparaat zonder driver blijft. Veel informatie valt daar niet vandaan te halen maar bij locatie staat: op PCI standard ISA bridge. Ik heb geen idee wat dat zou kunnen zijn, ik heb geprobeerd er een driver voor te zoeken maar dat lukt me niet.
Dingen die ik geprobeerd heb:
Herinstallatie Windows XP SP2
geheugentest
Bios naar laatste versie
Alle drivers naar laatste versie
Forum ASUS
Search hier
Hardware:
moederbord: Asus M2N
CPU: AMD athlon 64 3500+
Geheugen: 1Gb
Videokaart: GeForce 7600GS
HD: Maxtor 6V160EO 150Gb
Ik ben er niet zeker van of dit een XP pronleem is, maar omdat ik vermoed dat de het System-proces er iets mee te maken heeft post ik het hier.
Ik hoop dat ik genoeg informatie gegeven heb en dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt