Toon posts:

geen teken van leven meer

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Computer start HE-LE-MAAL niet meer op! Helemaal geen reactie als ik op aan-uit knop druk.
Heb vantevoren ook geen enkel signaal gekregen (geen blue screen, niks, nada)

Specs:
Windows XP
2 jaar oud (PIV 3.0 Ghz, 1.0 GB)

Ik hoop niet dat dit iets met de harddisk te maken heeft, want al mijn foto's staan erop, en de laatste maanden geen backup gemaakt! Iemand een idee?

thanks!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:47

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Heb je de stekker er wel in?

Neh, serieus, hier kan niemand iets mee natuurlijk. Gebruik eerst eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Mocht je er niet uitkomen, geef dan duidelijk aan wat je allemaal geprobeerd hebt en welke resultaten je daarmee geboekt hebt. Geef dan ook duidelijk en volledig je specs op.

[ Voor 34% gewijzigd door Mad Marty op 18-01-2008 11:07 ]

Rail Away!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 16:27
Zit er wel stroom op?

Verwijderd

Topicstarter
- stroom zit erop.
- Andere stekker geprobeerd (waarvan ik zeker weet dat het werkt; andere computer met deze stekker op zelfde contact werkt).
- kast open gemaakt of er niks 'los' hangt
- aan-uit knopje achteraan comp staat aan.

Weet niet of verdere specs zo interessant zijn. (Geluidskaart bv heeft geen invloed op opstarten)

wat kan dit zijn? Moederboard? of start hij dan nog wel een beeeeetje op?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11-2025

Tachyon

pop the glock

Voeding kaduuk?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:05

Onbekend

...

Beginnen er wel ventilatoren te draaien? En hoor je de harde schijf ook op toeren komen? Of dat ook al niet?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Zal wel je voeding zijn. relatief goedkoop en makkelijk te vervangen.

koppel anders even je harddisc, dvd en floppy af en probeer het met het minimum geheugen (en wissel dit om met elkaar)

• Sgimi
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-01 10:24
Lijkt mij een defekte voeding.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Waarschijnlijk een defecte voeding.

Verwijderd

Je kunt kijken of de voeding nog wel wil starten: haal de 20-pins stekker van het moederbord en verbind de groene draad met een zwarte ernaast. Dan zou de voeding moeten starten. Doet hij dat niet? Dan is de voeding kapot.
Start de voeding wel gewoon? Neem dan de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2008 11:19 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Eventueel verlengsnoer wle aan de stroom?

* GENETX heeft last van broertje/zusje die raar kijken nadat iemand die stekker er uit heeft gehaald om er een lampje in te doen op zolder om het "domkere gat" te verlichten....

Maar even echt serieus: Zo te zien jehb je neit echt heel veel verstand van computers. Loop iig even alle draden langs, vooral die van de voeding -> moederbord. Kijk ook of de draden vanuit de voorkant van de kast op het moederbord zitten.

Verder gaat hij dus helemaal niet meer aan dus het zal hoogstwaarschijnlijk iets met je voeding zijn. Probeer een andere voeding als je die in de buurt hebt en ruik desnoods eerst of deze niet kapot is (als het heel erg chemisch stinkt is die kapot :+ ). Daarnaast kun je ook testen of er nog wel stroom op staat door even een almpje aan te sluiten op het stopcontact of de PC ergens anders aan te sluiten.

Als laatste zou ik zeggen, zoek een handige buurjongen! Dat gaat 10x makkelijker dan via dit forum aangezien hier wordt geacht dat je kennis van zaken hebt en zo te lezen valt dat wat tegen. Wij kunnen hier met van alles aan komen zetten, maar je dient zelf ook de goede keuzes en conclusies te kunnen trekken want anders kom je niet veel verder door alleen even te proberen wat we hier zeggen.

Als allerlaatste: Daarom, backups. Je HDD zal wss niet kapot zijn, maar het laat wel zien waarom je backups moet maken. Schaf een extra hardeschijf of externe schijf aan want niets is zo vervelend om documenten/foto's te verliezen. Laat dit een les zijn dus ;)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal. Ik breng hem morgen naar een computerzaak om na te laten kijken. Kapotte voeding lijkt mij ook het meest realistische. (en inderdaad... 99% van de mensen op dit forum zullen meer verstand hebben van computers dan ik, maar desondanks heb ik via deze weg wat problemen kunnen oplossen zonder de computer weg te brengen)
Thanks! (case closed)

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:01:
bedankt allemaal. Ik breng hem morgen naar een computerzaak om na te laten kijken. Kapotte voeding lijkt mij ook het meest realistische. (en inderdaad... 99% van de mensen op dit forum zullen meer verstand hebben van computers dan ik, maar desondanks heb ik via deze weg wat problemen kunnen oplossen zonder de computer weg te brengen)
Thanks! (case closed)
Indien het de voeding is, zal je in principe de computer niet weg hoeven te brengen. Scheelt je weer onnodige kosten. Schaf bijv. bij Norrod/Dynabite een standaard voeding aan van gemiddeld 35 euro (weet de prijzen van een gemid voeding niet meer..)

Schroef je computer open, maak met een digitale camera foto's van de binnenkant hoe de kabels zijn verbonden. trek één voor één eraf, schroef de voeding los en vervang deze met de nieuwe en plaats alle stekkers weer terug op zijn plaats. (is net een puzzel, die stekkers kunnen maar op één maar aangesloten worden.)

Dit scheelt namelijk weer onderzoeks/montage kosten.
Pagina: 1