Toon posts:

Hoe groot wordt VoIP in internationaal belverkeer?

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben benieuwd naar jullie voorspellingen over de omvang van VoIP in het internationaal belverkeer in Europa (outbound calling) in 2011 en 2014. Ik ben bezig met een onderzoek en wil graag wat meningen/voorspellingen van jullie horen hierover.

In 2007 werd in Europa voor meer dan 60 millard minuten internationaal gebeld (outbound). De verhouding 'vaste lijn':'mobiel' was ongeveer 4:1. Die verhouding zal in de toekomst meer en meer in het voordeel van mobiel veranderen. Echter, VoIP zal ook een steeds groter percentage gaan beslaan. Mijn inschatting is dat anno 2007 ca. 4% van het internationaal belverkeer via VoIP werd gebeld. In 2011 ca. 8% en in 2014 ca. 11%.

Wie kan mij helpen aan een goed onderbouwde schatting hiervan? Ook inschattingen 'op gevoel' zijn van harte welkom. Alvast bedankt, ik zie jullie reacties graag tegemoet.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-03 13:46

ThunderNet

Flits!

Ik denk vele male meer... Volgens mij was de KPN backbone al compleet VoIP?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ThunderNet schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 10:41:
Ik denk vele male meer... Volgens mij was de KPN backbone al compleet VoIP?
Neen, maar daar willen ze wel heen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Volgens KPN gaan ze in 2010 stoppen met levering van analoge en ISDN lijnen. Het is nog maar de vraag of ze dat gaan redden en bovendien zullen er de komende jaren dus nog mensen zijn die op hun huidige analoge of ISDN lijn blijven zitten.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:33:
Volgens KPN gaan ze in 2010 stoppen met levering van analoge en ISDN lijnen. Het is nog maar de vraag of ze dat gaan redden en bovendien zullen er de komende jaren dus nog mensen zijn die op hun huidige analoge of ISDN lijn blijven zitten.
Levering. Dat zegt weinig over bestaande lijnen. Lijkt me niet dat ze die allemaal af gaan takelen.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-03 20:42

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als DUNDi van de grond komt, KPN kan met VoIP eigenlijk wel eens zijn eigen graf aan het graven zijn.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:16
Ja, ik denk eigenlijk ook wel dat het veel meer gaat zijn.

Er ligt toch overal (tussen de continentjes) al een dikke datakabel,waarom daar de stem dan niet als pakketjes over sturen, veel goedkoper.

Over een paar jaar geloof ik dat we grosso modo zijn overgeschakeld op VoIP als mainstream technologie voor te bellen naar mekaar.

Heel veel kennissen van mij maken gewoon al de switch naar alleen internet icm een skype draadloze dect-telefoon en twee GSM's.

[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 19-02-2008 12:11 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

LauPro schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:24:
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als DUNDi van de grond komt, KPN kan met VoIP eigenlijk wel eens zijn eigen graf aan het graven zijn.
Ik denk dat dat wel meevalt. Er zijn nog altijd fysieke lijnen nodig en die kan KPN leveren.

Pagina: 1