Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:39
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem: ik kan vanaf mijn laptop met maar 1 account printen op m'n Canon MP520 die gedeeld is vanaf mijn Vista Machine. Tot zover nog geen problemen. Alles werkt.

Echter het 2e account op deze laptop heeft niet de beschikking over de printers die geïnstalleerd staan onder mijn eigen account op dezelfde laptop. Toen ik deze wou toevoegen d.m.v. "\\computernaamvistamachine" kreeg ik een melding dat ik geen toegang heb. Met mijn eigen account heb ik dit wel.

Wie kan mij op weg helpen. Heb al gegoogelt en de search gebruikt, kon niets vinden a.d.h.v. "printer gebruiken meerdere gebruikers"

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Laatst online: 16-09 17:07
Punt 1 lijkt mij logisch, ieder profiel heeft zijn eigen instellingen, dus ook zijn eigen printers.

Punt 2 : welke account heeft rechten op de printershare, waarschijnlijk niet dat 2e account wat je noemt.

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:48
mss ook wel handig om de printer vanaf de host computer te delen??? (In dit geval met rechten voor iedereen...) Heb het zelfde gehad, maar opgelost door het zo te doen:

Vanaf de hostcomputer (de computer waar de printer aan zit), de printer niet meer delen (door de eigenschappen van de printer te openen en dan het tabblad delen te kiezen en het vinkje weg te halen). Reboot nu de host computer.

Vervolgens deel je de printer opnieuw. Pas dan gaan zoeken met je andere computer naar de printer (met wizard printer toevoegen uit de Actieve Directory?) en toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Laatst online: 16-09 16:39
Bedankt voor de reactie's, ik heb delen van de printer zelf uitgeschakeld. Vervolgens in netwerkcentrum printers delen aangezet.

Toen kwam er een foutmelding dat ik alleen op mijn vista computer kon komen(vanaf xp laptop) wanneer ik een password op mijn xp account had. Dit gedaan. En het werkt als een trein.

Het verklaart mij nu ook waarom mijn eigen account wel kon printen vanaf de XP laptop, hier zat al een wachtwoord op namelijk.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L