Toon posts:

Specifieke FTP server software

Pagina: 1
Acties:
  • 1.179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar specifieke FTP Server software.

Binnen het het bedrijf waar ik werk willen we een FTP server gaan opzetten op een windows 2003 server.

Voor elke klant moet er een aparte ftp login zijn, met een eigen map waarin de klant zijn bestanden kan plaatsten.
Op dit moment draaien we met SERV-U als FTP pakket.
We hebben hier op dit moment 250 users in gebruik, met ieder zijn eigen home folder.
Doordat onze SERV-U aan zijn technische limiet zit, zoeken we een nieuw ftp server pakket met de volgende eisen:

1 FTP server moet zeker 500 gebruikers aankunnen (qua accounts, ze zijn nooit gelijktijdig ingelogd).
2 SSH2 ondersteuning.
3 Het systeem moet overweg kunnen met public key authentication.
4 Des te meer security options / encryption er op zit , des te beter.
5 Het zou een pre zijn, als er in het ftp pakket een soort van detectie zit , die "ziet" als er bestanden zijn geplaatst door een klant, en dan automatisch een e-mail stuurt naar een van onze medewerkers., dit moet dan dus in te stellen zijn per klant.

Kent iemand van jullie zulke ftp software?, en wat raden jullie aan?

Bedankt voor jullie reacties.

Roy

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
In Windows Verkenner, ftp:// intikken enzo.. ? Las gewoon verkeerd |:(

http://www.invender.nl/pr...nserver&PrdId=235&BPId=21

http://www.g6ftpserver.com/

http://www.titanftp.com/products/titanftp/index.html

Opgelet, deze links zijn ter informatie geplaatst. Ik heb geen ervaring!

Maar, met die voorwaarden die je stelt, kun je toch al redelijk zoeken in Google?

[ Voor 83% gewijzigd door Silver7 op 18-01-2008 10:21 ]

Verwijderd

Silver7 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 10:17:
In Windows Verkenner, ftp:// intikken enzo.. ?
sinds wanneer is de windows verkenner een FTP server???

al naar filezilla gekeken???

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 22:50

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Silver7 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 10:17:
In Windows Verkenner, ftp:// intikken enzo.. ?
Wat is dit nu voor opmerking, heb je überhaupt de topicstart wel gelezen na het woord FTP? :?

Ik heb CrushFTP Server gevonden, die heeft heel erg veel opties zo te zien. Ik heb er alleen geen ervaring mee. Maar die zou je kunnen proberen :) Er staat in elk geval ook e-mail event notification en een mega lijst van beveiligingszaken bij.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:28

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ik zou een linux bak nemen. b.v. Ubuntu server ofzo. Werkt prima en je kan heel veel instellen. Is alleen geen klik-klik klaar programma.

/Edit oh en het is nog gratis ook....!!!!

[ Voor 14% gewijzigd door Roman op 18-01-2008 10:25 ]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:07
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 10:12:

Doordat onze SERV-U aan zijn technische limiet zit, zoeken we een nieuw ftp server pakket met de volgende eisen:
Kan ik me niet voorstellen. Tegen welke limiet loop je aan? Als het de 250 user limiet is, kan je eventueel ook opschalen naar de Corporate versie.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk heb ik al gezocht in google, maar heb geen bevredigende hits gekregen die me gaven wat ik zocht.

Zoals ik al eerder schreef zoek ik een ftp server pakket voor Windows 2003 server, dus opmerkingen dat ik een linux bak maar moet gaan nemen is een beetje een vreemde opmerking.

CrushFTP ziet er goed uit (ook met e-mail notification :-) ), maar zo te zien geen ssh2 support :-(
Gene6 FTP Server heeft geen e-mail notification en geen SSH2 support :-(
Titan FTP heeft SSH 2 , maar geen e-mail support.
Filezilla, heeft geen SSH2 support (de client wel, maja daar heb ik niks aan)

Ben dus nog hard op zoek naar een pakket wat wel alles in huis heeft, of op zijn minst SSH2 ondersteuning.
De e-mail notification zou echt een mooie optie zijn, maar als dat niet is, dan is het jammer.

Verwijderd

Topicstarter
De technische limiet is dat SERV-U geen ssh2 heeft

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:28

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:15:

Zoals ik al eerder schreef zoek ik een ftp server pakket voor Windows 2003 server, dus opmerkingen dat ik een linux bak maar moet gaan nemen is een beetje een vreemde opmerking.
Vind ik eigenlijk niet. Mij is geleerd als het het internet opgaat (dus http/ftp/mail) doe dat niet met windows. Met betreking tot virussen en veiligheid.

Maarja je moet het zelf weten. Ik hoop dan maar dat er een goede firewall en virusscanner aanwezig is en (als je toch al bij windows blijft) een ISA server.

Maar hier heb je een lijst met welke er nogmeer zijn:
CesarFTP (freeware)
WarFTPd (freeware)
BulletProof FTP Server
Cerberus FTP Server
Pablo's FTP Server
Quick 'n Easy FTP Server

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 10:20:
[...]

sinds wanneer is de windows verkenner een FTP server???

al naar filezilla gekeken???
al eens gekeken naar je hangende ?-toets? :/

Die TitanFTP heeft dacht ik wel event-handling:
Event Handling system **
Configure your server to automatically respond to over 100 unique Events, such as a file being uploaded or a user logging in. Trigger actions including sending email, executing a file/script, writing to a custom log, and much more
hier staat wat meer info.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-02 16:47
Roman schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:21:
[...]
Vind ik eigenlijk niet. Mij is geleerd als het het internet opgaat (dus http/ftp/mail) doe dat niet met windows. Met betreking tot virussen en veiligheid.
Ik mag niet off topic gaan, maar kan het niet laten met dit soort reacties. Wat een onzin! Er zijn meer virussen voor Windows dan voor Linux, maar als jij normaal met je server omgaat en je aan de hiervoor ontworpen richtlijnen houd zal je hier geen last van hebben. En veiligheid... Geen idee wat je hiermee bedoeld.

Ja met ubuntu kan je een ftp server opbouwen, zelfs zonder enige linux ervaring moet dit lukken. Maar dan, er gaat iets stuk en je moet gaan troubleshooten. Zit je daar als systeembeheerder welke 0 ervaring heeft met linux.

Linux is niet slecht, maar voor veel bedrijven geen oplossing! Vooral voor dit soort dingen zijn er weet ik veel hoeveel oplossing die even goed op Windows werken!

Wilde altijd al iets over computers weten

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Sirdarkangel,

Bedankt voor je reactie.
Idd misschien off topic, maar jij omschrijft het goed.
Als systeembeheerder heb ik geen ervaring met Linux, vandaar de Windows 2003 server.
Qua firewall / security houden we ons inderdaad aan richtlijnen.
Het serverpark staat ook gehost in een aparte omgeving.
In deze omgeving worden we regelmatig gecontroleerd op security issues & firewall.

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk event handeling voor "server messages" wat ik kon zien in hun handleiding.
Maar ik heb voor de zekerheid hun een -mail gestuurd met daarin mijn vraag, nog even afwachten dus.
SinergyX schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:25:
[...]

al eens gekeken naar je hangende ?-toets? :/

Die TitanFTP heeft dacht ik wel event-handling:

[...]

hier staat wat meer info.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben begonnen met je eerste link:
Cesar FTP.

Ten eerste zie ik niet staan op hun website dat deze kan draaien onder 2003 server
Ik zie geen SSH2 support.

CesarFTP is designed for windows NT from 4.0 to 2000 and XP. CesarFTP works also on Windows 95, 98, Me, though no support is provided for these OS. Window 95 users may need to add some updates to their systems in order to run this program

Wat ik jammer vind is dat je een beetje loopt te roepen over Linux bakken, en dat je me vervolgens pakketten opnoemt die nog niet eens in de buurt komen van wat ik zoek.

Als ik zelf op "dummy" mode ga lopen, dan zoek ik op dezelfde manier als jij in google.

Wat ik hier op tweakers zoek, zijn serieuze reacties van mensen die misschien ooit dezelfde vraagstelling hebben gehad, en gezocht hebben naar deze specifieke FTP software, en deze hebben gevonden.

De rest van je FTP server links, daarvan bespaar ik me de moeite om dit te gaan uitzoeken.
Roman schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:21:
[...]

Maarja je moet het zelf weten. Ik hoop dan maar dat er een goede firewall en virusscanner aanwezig is en (als je toch al bij windows blijft) een ISA server.

Maar hier heb je een lijst met welke er nogmeer zijn:
CesarFTP (freeware)
WarFTPd (freeware)
BulletProof FTP Server
Cerberus FTP Server
Pablo's FTP Server
Quick 'n Easy FTP Server

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 16:00

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Je moet eens naar Vshell kijken. Daarin kan je de volgende zaken regelen:
- SSH2 server (draait o.a. op Windows 2003)
- User dir's
- SFTP (je kan expliciet aangeven wat een gebruiker mag via die SSH connectie)
- Public Key authentication
- Radius authenticatie (voor bijv. RSA SecurID tokens)
- Triggers instellen (on file upload do... etc.)
- port forwarding (kan handig zijn)

Je kan alleen geen FTP doen.
De SFTP client moet wel public key authentication ondersteunen (BitVise Tunnelier bijvoorbeeld).
Die is gratis voor persoonlijk gebruik.

[ Voor 18% gewijzigd door BlaTieBla op 18-01-2008 12:28 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Pagina: 1