Hallo,
Ik ben bezig met een website te plaatsen op een Windows 2003 SERVER installatie.
Deze moet verbinden met een MSSQL database server. 2 fysieke servers dus.
Die database server wordt ook door een andere IIS server gebruikt, en dat werkt al tijden veiloos.
De server waar ik onze site op plaats werkt echter niet goed. Ik kan 90% van de tijd geen verbinding krijgen met de DB server. Hij geeft soms een timeout, maar meestal:
Zitten in dezelfde IP range.
Ik heb de nieuwste ntwlibdb.dll dinges erop gezet al, en gereboot.
Het rare is dat hij het soms wel doet, maar meestal niet. En dat de andere IIS server geen problemen heeft.
Kan iemand me helpen? Ik ben radeloos.
Ik heb al geprobeerd/gedaan:
- die dll vervangen
- [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\ MSSQLServer\Client\ConnectTo] (strip space)
"DSQUERY"="DBNETLIB"
toegevoegd
- Poorten in de mssql_connect regel erbij zetten, met komma of dubbele punt
( mssql_connect(10.116.1.16:1433 etc)
- En nog heel veel meer.
Alvast bedankt voor de hulp.
Toevoeging:
Ik heb SQL server Enterprise manager er ook op. Daarmee kan ik óók niet verbinden met de DB server.
Ik ben bezig met een website te plaatsen op een Windows 2003 SERVER installatie.
Deze moet verbinden met een MSSQL database server. 2 fysieke servers dus.
Die database server wordt ook door een andere IIS server gebruikt, en dat werkt al tijden veiloos.
De server waar ik onze site op plaats werkt echter niet goed. Ik kan 90% van de tijd geen verbinding krijgen met de DB server. Hij geeft soms een timeout, maar meestal:
Pingen gaat altijd goed.Warning: mssql_connect() [function.mssql-connect]: Unable to connect to server: 10.116.1.16:1433 in C:\Inetpub\wwwroot\lllb\_include\sql.php on line 14
Kan geen verbinding maken
Zitten in dezelfde IP range.
Ik heb de nieuwste ntwlibdb.dll dinges erop gezet al, en gereboot.
Het rare is dat hij het soms wel doet, maar meestal niet. En dat de andere IIS server geen problemen heeft.
Kan iemand me helpen? Ik ben radeloos.
Ik heb al geprobeerd/gedaan:
- die dll vervangen
- [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\ MSSQLServer\Client\ConnectTo] (strip space)
"DSQUERY"="DBNETLIB"
toegevoegd
- Poorten in de mssql_connect regel erbij zetten, met komma of dubbele punt
( mssql_connect(10.116.1.16:1433 etc)
- En nog heel veel meer.
Alvast bedankt voor de hulp.
Toevoeging:
Ik heb SQL server Enterprise manager er ook op. Daarmee kan ik óók niet verbinden met de DB server.
[ Voor 4% gewijzigd door Guillome op 18-01-2008 10:13 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router