Toon posts:

[Vista] groupwise webmail werkt intern wel, buitenaf niet

Pagina: 1
Acties:
  • 789 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Laptop. Vista Home Premium, 32 bit. Novell Groupwise 7.0 Webmail.

Wanneer de laptop gebruikt wordt binnen de school -waar ook groupwise gehost wordt- dan is webmail gewoon benaderbaar.

Wanneer met diezelfde laptop via een andere locatie zoals thuis, wordt getracht webmail te openen, dan verschijnt de melding in de statusbalk "wachten op https://webmail......". Rechts bovenin in het scherm van IE bevindt zich een slotje. Als je hier op klikt krijg je een melding te zien dat de verbinding versleuteld is dmv het GTE CyberTrust Global Root certificaat. Vervolgens kun je wachten tot je een ons weegt, uiteindelijk door een time out houdt hij er mee op.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/wvsprun/webmail.jpg

Wat hebben ik geprobeerd?
- McAfee gedeinstalleerd. Andere firewalls bevinden zich niet op de laptop.
- IE naar standaard instellingen gezet. Cookies, temp internet files weg etc.
- Het type thuisnetwerk gewijzigd. Van public naar private. Hielp niks.
- Firefox in Vista geinstalleerd. Zelfde probleem.
- Een standaard Vista installatie. Probleem WEG, gaat nu wel goed!
- Een standaard Windows XP installatie. Ook geen problemen meer.

Nu ben ik van mening dat het probleem Vista gerelateerd is. Heeft iemand enig idee waar ik kan zoeken?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2008 09:56 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:47:
Laptop. Vista Home Premium, 32 bit. Novell Groupwise 7.0 Webmail.

Wanneer de laptop gebruikt wordt binnen de school -waar ook groupwise gehost wordt- dan is webmail gewoon benaderbaar.
Wanneer met diezelfde laptop via een andere locatie zoals thuis, wordt getracht webmail te openen, dan verschijnt de melding in de statusbalk "wachten op https://webmail......".
[...]
Nu ben ik van mening dat het probleem Vista gerelateerd is. Heeft iemand enig idee waar ik kan zoeken?
Ga eens kijken met een netwerk sniffer als Wireshark( voorheen Ethereal) of er geen netwerkvertraging optreedt?
Dat moet je dan snel genoeg kunnen achterhalen.
Is dit de enige site waar je problemen mee hebt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

De link in je pic ziet er ook niet echt uit als een GroupWise link, waarschijnlijk is de IP mapping niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
dan zou het een netwerk gerelateerd probleem zijn toch? want op een XP machine in hetzelfde netwerk werkt het prima.

Verwijderd

Twanvz,

Ik had hetzelfde probleem.

XP en Win2000 systemen geen probleem, nieuwe Vista Home Premium geen toegang meer, wachten tot je een ons weegt.

Probleem nu opgelost:
- open internet explorer 7
- extra --> internetopties
- ga naar geavanceerd
- zorg dat het vinkje bij SSL2 aan staat en daarna moet het weer werken.

Succes!

P