Laptop. Vista Home Premium, 32 bit. Novell Groupwise 7.0 Webmail.
Wanneer de laptop gebruikt wordt binnen de school -waar ook groupwise gehost wordt- dan is webmail gewoon benaderbaar.
Wanneer met diezelfde laptop via een andere locatie zoals thuis, wordt getracht webmail te openen, dan verschijnt de melding in de statusbalk "wachten op https://webmail......". Rechts bovenin in het scherm van IE bevindt zich een slotje. Als je hier op klikt krijg je een melding te zien dat de verbinding versleuteld is dmv het GTE CyberTrust Global Root certificaat. Vervolgens kun je wachten tot je een ons weegt, uiteindelijk door een time out houdt hij er mee op.

Wat hebben ik geprobeerd?
- McAfee gedeinstalleerd. Andere firewalls bevinden zich niet op de laptop.
- IE naar standaard instellingen gezet. Cookies, temp internet files weg etc.
- Het type thuisnetwerk gewijzigd. Van public naar private. Hielp niks.
- Firefox in Vista geinstalleerd. Zelfde probleem.
- Een standaard Vista installatie. Probleem WEG, gaat nu wel goed!
- Een standaard Windows XP installatie. Ook geen problemen meer.
Nu ben ik van mening dat het probleem Vista gerelateerd is. Heeft iemand enig idee waar ik kan zoeken?
Wanneer de laptop gebruikt wordt binnen de school -waar ook groupwise gehost wordt- dan is webmail gewoon benaderbaar.
Wanneer met diezelfde laptop via een andere locatie zoals thuis, wordt getracht webmail te openen, dan verschijnt de melding in de statusbalk "wachten op https://webmail......". Rechts bovenin in het scherm van IE bevindt zich een slotje. Als je hier op klikt krijg je een melding te zien dat de verbinding versleuteld is dmv het GTE CyberTrust Global Root certificaat. Vervolgens kun je wachten tot je een ons weegt, uiteindelijk door een time out houdt hij er mee op.

Wat hebben ik geprobeerd?
- McAfee gedeinstalleerd. Andere firewalls bevinden zich niet op de laptop.
- IE naar standaard instellingen gezet. Cookies, temp internet files weg etc.
- Het type thuisnetwerk gewijzigd. Van public naar private. Hielp niks.
- Firefox in Vista geinstalleerd. Zelfde probleem.
- Een standaard Vista installatie. Probleem WEG, gaat nu wel goed!
- Een standaard Windows XP installatie. Ook geen problemen meer.
Nu ben ik van mening dat het probleem Vista gerelateerd is. Heeft iemand enig idee waar ik kan zoeken?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2008 09:56 ]