Toon posts:

Draadloos internet/netwerk met UPC kabelmodem

Pagina: 1
Acties:
  • 5.009 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ha collega's!

Gisteravond wilde mijn buurman een nieuwe notebook in het netwerk hangen. Ik beetje gezecht dat hij het ip van de gateway op moest zoeken, dat ip in de browser invoeren, code uit de router lezen, invullen in de nieuwe notebook, klaar. NEE DUS...

Toen ik er bijgehaald werdt vondt ik iets heel merkwaardigs...

De oude notebook, die al draadloos in het netwerk hing, had het IP adres 77.249.244.65. Als ze na een herstart van de notebook het internet op wilde moest de power uit de router en er op nieuw in. nu was er internet. Als ik nu weer met ipconfig/all naar het ip adres keek was dit 192.168.1.100. Er waren dus 2 DHCP servers die ook nog eens een andere reeks uitdeelde. Omdat ik absolut niet bekend ben met de kabel kwam ik er niet meer uit. Toch heb ik nog het een en ander geprobeerd.

Als de (oude) notebook met een utp kabel verbonden wordt aan de router heb ik internet, maar kan ik niet in het menu van de router komen.
Als ik de netwerkpoort uit zet en ik zet de draadloze aan dan kan ik wel in de router, maar heb ik geen internet...

even de ipadressen/instellingen:

Extern IP:77.249.244.65dynamic volgens UPC man, everiguns gelijk aan ip notebook
Kabelmodem IP77.249.244.1
Router:77.249.244.225
Sub: 225.225.225.0
Heb hem een statisch adres in de rance van het modem gegeven
Bedraad:IP: 77.249.244.65
Gate: 77.249.244.1
wordt dmv. dhcp uitgegeven
Draadloos:IP: 77.249.244.65
Gate: 77.249.244.1
Statisch omdat hij geen ipadres toegewezen kreeg

De router is een Sitecom WL-143

Iemand een idee? Ik ben nu ook niet echt helemaal thuis in de kabel, maar dit is wel heel raar in mijn beleving.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2008 12:09 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
Lijkt alsof dat ding als bridge geconfigureerd is, en zodoende dus je WAN-IP aan een client geeft. Daardoor kun je dus slechts 1 PC erop hangen.
edit: Ik gok eerder dat ie misschien wel goed geconfigged is, maar modem-kabel per ongeluk in 1 vd 4 lanpoorten zit ipv de WAN.

[ Voor 29% gewijzigd door DJSmiley op 18-01-2008 12:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 12:17:
Lijkt alsof dat ding als bridge geconfigureerd is, en zodoende dus je WAN-IP aan een client geeft. Daardoor kun je dus slechts 1 PC erop hangen.
edit: Ik gok eerder dat ie misschien wel goed geconfigged is, maar modem-kabel per ongeluk in 1 vd 4 lanpoorten zit ipv de WAN.
LAN en WAN poorten makte niet uit. Heb ik getest. Overiguns ben ik nog niet aan de nieuwe notebook toegekomen. Het gaat (tot nu toe) dus alleen maar om één notebook in het netwerk.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De kabel tussen kabelmodem en router moet vanaf het kabelmodem naar de WAN poort van de router lopen, kijk dat eerste even na.

Daarna moet je even checken of de router wel in de juiste modus geconfigureerd is. Je router geeft namelijk het externe ip door ipv een eigen intern ip.

Mocht alles goed staan dan zou ik de router hard resetten en helemaal opnieuw beginnen. Werkt dat ook niet dan heb je grote kans dat de router niet goed is...

Verwijderd

Topicstarter
Op internet vindt ik verschillende probleemen met deze router i.c.m. UPC. Er zou een hotfix voor beschikbaar zijn, maar hij is nog vrij nieuw, 2 maanden geloof ik, dus ik moet even kijken welke versie er op zit.

Ik weet 90% zeker dat hij in de WAN zit, maar zal dat vanavond nog even checken.

Ik welke modus moet ik de router volgens jou zetten? De DHCP op de router staat uit. Dan zou hij tog een IP krijgen van het modem?

Router hard reasetten wil ik even als laatste redmiddel gebruiken. Wel heb ik het vermoede dat er in de router wat fout zit. Maar is dit vermoeden juist? Hieronder een visuele schets van de toestand:

Afbeeldingslocatie: http://img181.imageshack.us/img181/6649/vbmy1.png

Ergens in de router gaat het niet goed. Want, bedraad zit in werkelijkheid wel op de lan port in de router en daarmee kun je dus het internet op. Je kunt wel 'door de router' maar niet 'in de router'. Draadloos kom je in de router, maar er niet door.

Verder iemand nog een idee?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2008 13:07 ]

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:06:

Ik welke modus moet ik de router volgens jou zetten? De DHCP op de router staat uit. Dan zou hij tog een IP krijgen van het modem?
Daar gaat het dus fout, je moet de WAN zijde (heet meestal "internet setup" of zoiets) juist wel op DHCP zetten. Voor de LAN zijde is dat ook het makkelijkste maar eventueel kun je daar static ip gebruiken als je dat zelf fijner vind.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Ik weet niet hoed het tegenwoordig prcies werkt met UPC maar van een aantal jaren geleden weet ik dat je idd een wan ip adres op je netwerkinterface kreeg. Je Mac adres werd dan ook bij UPC geregistreerd en aan de hand daarvan kreeg je een IP adres, Volgens mij is dat UPC ding ook strikt genomen geen router, maar gewoon een kabel modem.

Voor een vriend van mij om dit te omzeilen hebben we een draadloos AP gekocht waar we het mac adres in konden zetten van zijn laptop, zodat ie de AP als router kon gebruiken. Ik geloof dat dit een Sitecom was of zo iets.

Ik weet nogmaals niet zeker of dit nog steeds zo is, toendertijd wilde men bij UPC niet dat je je internetverbinden ging delen met meerdere computers, met het goedkoopste abonnement.

Kun je eens naar het type/merk van je buurmans modem kijken?

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• ik222
  • Niet online
Saab schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 22:11:
Ik weet niet hoed het tegenwoordig prcies werkt met UPC maar van een aantal jaren geleden weet ik dat je idd een wan ip adres op je netwerkinterface kreeg. Je Mac adres werd dan ook bij UPC geregistreerd en aan de hand daarvan kreeg je een IP adres, Volgens mij is dat UPC ding ook strikt genomen geen router, maar gewoon een kabel modem.

Voor een vriend van mij om dit te omzeilen hebben we een draadloos AP gekocht waar we het mac adres in konden zetten van zijn laptop, zodat ie de AP als router kon gebruiken. Ik geloof dat dit een Sitecom was of zo iets.

Ik weet nogmaals niet zeker of dit nog steeds zo is, toendertijd wilde men bij UPC niet dat je je internetverbinden ging delen met meerdere computers, met het goedkoopste abonnement.

Kun je eens naar het type/merk van je buurmans modem kijken?
Je krijgt nu inderdaad nog steeds maar 1 ip adres, daarom moet je de router ook echt als router instellen....

Het UPC kabelmodem is inderdaad gewoon een bridged modem (hier zit geen enkele routerfunctionaliteit in)

Het MAC adres wordt sinds ongeveer een 1 - 1,5 jaar niet meer geregistreerd. Je hoeft dus niet meer het MAC adres te clonen of je eerst opnieuw aan te melden op prov.upc.nl. Als je een nieuw apparaat achter je kabelmodem hang is het nu voldoende om even de stekker uit het kabelmodem te halen en die na ongeveer 30 seconden weer terug te doen.

• Saab
ik222 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 08:43:
[...]

Je krijgt nu inderdaad nog steeds maar 1 ip adres, daarom moet je de router ook echt als router instellen....

Het MAC adres wordt sinds ongeveer een 1 - 1,5 jaar niet meer geregistreerd. Je hoeft dus niet meer het MAC adres te clonen of je eerst opnieuw aan te melden op prov.upc.nl. Als je een nieuw apparaat achter je kabelmodem hang is het nu voldoende om even de stekker uit het kabelmodem te halen en die na ongeveer 30 seconden weer terug te doen.
1 Ip adres is natuurlijk niet uniek, aangezien alle ISP 1 Ip adres uitgeven.

Gaat dat ook werken als je nieuwe apparaat een AP is ipv een andere computer?

Ben benieuwd.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

job

ik222 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 08:43:
Inderdaad. In de volgende volgorde uitvoeren:
Utp tussen modem en wan poort hangen.
Beide apparaten resetten: modem door de stroom er een paar minuten af te halen. router door de reset knop 30 seconden vast te houden.
Als aller laatste stap start je je laptop op. Verbinden met netwerk en gaan maar.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 19-01-2008 12:15 ]

• ik222
  • Niet online
Saab schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 11:50:
[...]

1 Ip adres is natuurlijk niet uniek, aangezien alle ISP 1 Ip adres uitgeven.

Gaat dat ook werken als je nieuwe apparaat een AP is ipv een andere computer?

Ben benieuwd.
Yep dat maakt niets uit, je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat je achter een accespoint dan maar 1 pc of laptop aan kan sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond is het gelukt.

Wat heb ik gedaan:

1. firmware geupdated. (kwam ik op andere fora tegen).
2. de WAN kant van de router een dynamic IP adres laten verkrijgen.
3. DHCP op de router in de 192.168.1.xxx reeks. (LAN)

Toen ik weg ging hadden 2 notebooks draadloos internet. Een aantal uur geleden werd ik gebeld dat er één het niet meer deed. Maar ze waren er zelf mee bezig geweest. hadden het er over dat ze net anti virus hadden geinstaleerd. Dinsdag ga ik er naar kijken.

@ik222; je kan dus blijkbaar achter de router/accespoint wel meerdere componenten hebben, het heeft gewerkt immers... OF ZIJN JULLIE ERVARINGEN ANDERS?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

job

Ligt er maar net aan wat voor accespoint het is.
Meeste accesspoints doen niets anders dan het internet doorgeven, dan moet er een dhcp server voor (bijvoorbeeld die in een router).
Andere accesspoints hebben ook een dhcp server en zorgen zelf voor de verdeling van ip adressen.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 19-01-2008 19:02 ]

• Saab
ik222 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:44:
[...]

Yep dat maakt niets uit, je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat je achter een accespoint dan maar 1 pc of laptop aan kan sluiten.
Dus dat betekent dat men nog steeds iets registreert bij UPC?

Dan kun je dit toch omzeilen door het MAC adres van je laptop in de AP te clonen, indien mogelijk uiteraard.

• ik222
  • Niet online
Saab schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:48:
[...]

Dus dat betekent dat men nog steeds iets registreert bij UPC?

Dan kun je dit toch omzeilen door het MAC adres van je laptop in de AP te clonen, indien mogelijk uiteraard.
Yep, ze zorgen ervoor dat je maar 1 ip per aansluiting krijgt. Een accespoint geeft dat ip rechtstreeks door aan de eerste client, zodra de tweede client erop komt heb je een probleem.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:50:
Gisteravond is het gelukt.

Wat heb ik gedaan:

1. firmware geupdated. (kwam ik op andere fora tegen).
2. de WAN kant van de router een dynamic IP adres laten verkrijgen.
3. DHCP op de router in de 192.168.1.xxx reeks. (LAN)

Toen ik weg ging hadden 2 notebooks draadloos internet. Een aantal uur geleden werd ik gebeld dat er één het niet meer deed. Maar ze waren er zelf mee bezig geweest. hadden het er over dat ze net anti virus hadden geinstaleerd. Dinsdag ga ik er naar kijken.

@ik222; je kan dus blijkbaar achter de router/accespoint wel meerdere componenten hebben, het heeft gewerkt immers... OF ZIJN JULLIE ERVARINGEN ANDERS?
Ja, je kan achter een router meerdere clients hebben omdat de router het ene externe ip als het ware verdeeld over meerdere interne ip's. Een accespoint kan dat niet, daar kun je dus maar 1 client achter hangen. Dat is dus het verschil tussen een router en een accespoint.

[ Voor 51% gewijzigd door ik222 op 19-01-2008 20:42 ]

• Saab
ik222 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:40:
[...]

Yep, ze zorgen ervoor dat je maar 1 ip per aansluiting krijgt. Een accespoint geeft dat ip rechtstreeks door aan de eerste client, zodra de tweede client erop komt heb je een probleem.

[...]
Hier mis ik je een beetje, iedere ISP geeft toch maar 1 publiek IP adres, d'r is toch meestal een router voorzien met DHCP die er voor zorgt dat je met meerdere computers erop kan
Ja, je kan achter een router meerdere clients hebben omdat de router het ene externe ip als het ware verdeeld over meerdere interne ip's. Een accespoint kan dat niet, daar kun je dus maar 1 client achter hangen. Dat is dus het verschil tussen een router en een accespoint.
Sorry ook hier volg ik je niet, bij nog geen enkel AP tegen gekomen waar je NIET met meerdere clients op kan. Of ik heb iets gemist de laatste jaren.

Overigens klopt je omschrijving van een router niet, een router koppelt twee netwerken, klaar. Een switch verdeelgt een netwerk. Een echte router heeft dan ook vaak maar 1 wan en 1 lan poort.

• ik222
  • Niet online
quote: Saab
Hier mis ik je een beetje, iedere ISP geeft toch maar 1 publiek IP adres, d'r is toch meestal een router voorzien met DHCP die er voor zorgt dat je met meerdere computers erop kan
Ik heb het ook over een accespoint, een router doet inderdaad wat jij hier beschrijft.
Sorry ook hier volg ik je niet, bij nog geen enkel AP tegen gekomen waar je NIET met meerdere clients op kan. Of ik heb iets gemist de laatste jaren.

Overigens klopt je omschrijving van een router niet, een router koppelt twee netwerken, klaar. Een switch verdeelgt een netwerk. Een echte router heeft dan ook vaak maar 1 wan en 1 lan poort.
Natuurlijk kan je ook op een accespoint met meerdere clients, alleen wanneer je van je ISP maar 1 ip krijgt (zoals bijna overal) heb je eerste een router nodig, op een van de LAN poorten van de router kun je dan een accespoint aansluiten en dan kun je zoveel clients aansluiten als je wilt.

Sluit je een accespoint echters rechtstreeks op een UPC kabelmodem aan (waar geen routerfunctionalteit inzit) dan kun je maar 1 client aansluiten op het accespoint.

Maar volgens mij bedoelen we hetzelfde alleen snappen we elkaar niet ;)

• Saab
ik222 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 09:33:
[...]

Ik heb het ook over een accespoint, een router doet inderdaad wat jij hier beschrijft.

[...]

Natuurlijk kan je ook op een accespoint met meerdere clients, alleen wanneer je van je ISP maar 1 ip krijgt (zoals bijna overal) heb je eerste een router nodig, op een van de LAN poorten van de router kun je dan een accespoint aansluiten en dan kun je zoveel clients aansluiten als je wilt.

Sluit je een accespoint echters rechtstreeks op een UPC kabelmodem aan (waar geen routerfunctionalteit inzit) dan kun je maar 1 client aansluiten op het accespoint.

Maar volgens mij bedoelen we hetzelfde alleen snappen we elkaar niet ;)
Ja, ik denk het...Ik hoop dat de TS het nog volgt..

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Simpel vertaald/samengevat dan maar (tenminste, ik hoop dat het er voor de TS zo iets duidelijker van wordt):

Het UPC kabelmodem is enkel een modem, GEEN router. Op het UPC modem kan dus standaard maximaal 1 client connectie krijgen.
Om een UPC aansluiting dus op 2 of meer clients te kunnen gebruiken, zal er een router nodig zijn.
Een router koppelt inderdaad 2 netwerken, maar de gemiddelde consumentenrouter doet niet alleen koppelen, maar is tevens de DHCP server voor het interne (tweede) netwerk. Op de WAN poort accepteert de router het IP van het eerste netwerk, nl. het UPC netwerk.

Wanneer je op een UPC modem een accesspoint aansluit, is de boel wel draadloos, maar voor max. 1 client, aangezien een accesspoint niets anders doet dan het bekabelde signaal dat uit het modem komt, omzet naar een draadloos signaal, en natuurlijk het draadloze signaal van de client weer naar het modem stuurt. Aangezien het UPC modem zoals al eerder gezegd, GEEN intern netwerk opbouwt, maar slechts 1 adres uitdeelt, kun je op een UPC modem met een accesspoint slechts 1 client aansluiten.

De verwarring hierin is een beetje tot stand gekomen door de standaard Speedtouch modems die bij de meeste KPN ADSL aansluitingen werd geleverd. Deze bevatten namelijk WEL een routerfunctie. Hierdoor onstonden ook nog regelmatig problemen wanneer mensen er een router achter plaatsen, omdat er dan 2 DHCP servers in het interne netwerk zaten. Deze wilden nog wel eens conflicten met elkaar krijgen (bijv. interne IP van de modem en de router hetzelfde). Bij een gemiddeld ADSL modem is een accesspoint dus voldoende.

• Saab
Ja, zo zou het duidelijk moeten zijn, jouw didactische kwaliteiten zijn beter dan de mijne. Benieuwd wat de TS ermee doet.

Overigens zijn er dus wel wireless access points met router functie aan boord, zie de Sitecom die ik eerder noemde, die ik 3-4 jaar geleden achter een UPC kabel modem zette, waarna mijn vriend met zijn laptop en ik tegelijkertijd maar ook zijn moeder van 1 en dezelfde verbinding gebruik konden maken. Overigens geen super stabiele router/AP, maar toendertijd waren er maar weinig routers/AP waar je het mac adres van kon aanpassen. Alleen de duurdere Cisco's deden het toen ook.

[ Voor 66% gewijzigd door Saab op 20-01-2008 14:24 ]

• ik222
  • Niet online
Saab schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:19:
Ja, zo zou het duidelijk moeten zijn, jouw didactische kwaliteiten zijn beter dan de mijne. Benieuwd wat de TS ermee doet.

Overigens zijn er dus wel wireless access points met router functie aan boord, zie de Sitecom die ik eerder noemde, die ik 3-4 jaar geleden achter een UPC kabel modem zette, waarna mijn vriend met zijn laptop en ik tegelijkertijd maar ook zijn moeder van 1 en dezelfde verbinding gebruik konden maken. Overigens geen super stabiele router/AP, maar toendertijd waren er maar weinig routers/AP waar je het mac adres van kon aanpassen. Alleen de duurdere Cisco's deden het toen ook.
Een accespoint met router functie :? Dat is dan toch gewoon een router?

• Saab
ik222 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:17:
[...]

Een accespoint met router functie :? Dat is dan toch gewoon een router?
Niet iedere router is een accespoint, de term accesspoint wordt gebruikt in combinatie met wireless.

Ik hoor nooit iemand een router een accesspoint noemen, jij? Je kunt het beter een switch met accesspoint noemen in deze context. Of wireless router met 4-5 poorts switch.

[ Voor 13% gewijzigd door Saab op 20-01-2008 17:36 ]

• ik222
  • Niet online
Saab schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:33:
[...]

Niet iedere router is een accespoint, de term accesspoint wordt gebruikt in combinatie met wireless.

Ik hoor nooit iemand een router een accesspoint noemen, jij? Je kunt het beter een switch met accesspoint noemen in deze context. Of wireless router met 4-5 poorts switch.
Nou als je kijkt voor normaal thuisgebruik wordt het woord (draadloze) router toch gebruikt om het apparaat wat jij omschrijft aan te duiden. Dat dat misschien niet helemaal correct is als je kijkt naar de professionele betekenis van het woord router maar voor de TS totaal niets uit.

Een accespoint heeft geen routingsfuncties....

• Saab
ik222 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:34:
[...]

Nou als je kijkt voor normaal thuisgebruik wordt het woord (draadloze) router toch gebruikt om het apparaat wat jij omschrijft aan te duiden. Dat dat misschien niet helemaal correct is als je kijkt naar de professionele betekenis van het woord router maar voor de TS totaal niets uit.

Een accespoint heeft geen routingsfuncties....
Met alle respect maar dat is dus niet waar, maar je draait het een beetje om denk ik. Er zijn tegenwoordig legio routers te koop met wireless aan boord, wat dus dan een router is met een ingebouwde AP.

Denk dat het toch wel handig is om de terminolgie een beetje aan te houden, straks komt de TS met het verkeerde thuis

• ik222
  • Niet online
Saab schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:50:
[...]

Met alle respect maar dat is dus niet waar, maar je draait het een beetje om denk ik. Er zijn tegenwoordig legio routers te koop met wireless aan boord, wat dus dan een router is met een ingebouwde AP.
Juist en zo'n ding noem je dan een draadloze router in gewone huis tuin en keuken terminologie.

Als je naar een willekeurige winkel gaat en vraagt om een draadloze router zal men je beter snappen dan wanneer je zegt: "meneer ik wil graag een router met ingebouwde accespoint".

• Saab
Nouja, het zal wel..

Verwijderd

Topicstarter
Wat een levindige discussie over de term Router en AP :*)

Maar om weer terug te keeren naar het hoofdonderwerp van te topic;

Aan het kabel modem hangt een Sitecom Router. de WL-143. En ja, dit is zo als bijna iedereen die in huis heeft, een router met 1 wan, 4 lan en een atenne.

Je kunt dus aan een UPC kabelmodem een 'consumenten router' met daarin alles op en aan zo als DHCP, Wireless, enz, enz. aansluiten. Nu is de verwarring even dit: Het kabel modem heeft een dinamisch IP adres van de ISP, UPC in dit geval. De 'consumenten router' krijgt dit IP adres aan de WAN kant toebedeeld. (IP rance: 77.249.244.xxx) Als ik aan de LAN kant de DHCP ipadressen in de 192.168.1.xxx rance uitlaat delen, kan dan op meerdere componeneten gelijktijdig gebruik worden gemaakt van internet? De router zelf heeft ook een IP adres in de 192.168.1.xxx rance.

Kan dat? Het heeft in mijn beleving even gewerkt, maar nu niet meer. Dat het niet meer werkt kan ook te maken hebben met het feit dat de buurman bezig is geweest met o.a. antivirus. Dinsdagavond ben ik weer uitgenodigd ;)

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:43:
Wat een levindige discussie over de term Router en AP :*)

Maar om weer terug te keeren naar het hoofdonderwerp van te topic;

Aan het kabel modem hangt een Sitecom Router. de WL-143. En ja, dit is zo als bijna iedereen die in huis heeft, een router met 1 wan, 4 lan en een atenne.

Je kunt dus aan een UPC kabelmodem een 'consumenten router' met daarin alles op en aan zo als DHCP, Wireless, enz, enz. aansluiten. Nu is de verwarring even dit: Het kabel modem heeft een dinamisch IP adres van de ISP, UPC in dit geval. De 'consumenten router' krijgt dit IP adres aan de WAN kant toebedeeld. (IP rance: 77.249.244.xxx) Als ik aan de LAN kant de DHCP ipadressen in de 192.168.1.xxx rance uitlaat delen, kan dan op meerdere componeneten gelijktijdig gebruik worden gemaakt van internet? De router zelf heeft ook een IP adres in de 192.168.1.xxx rance.

Kan dat? Het heeft in mijn beleving even gewerkt, maar nu niet meer. Dat het niet meer werkt kan ook te maken hebben met het feit dat de buurman bezig is geweest met o.a. antivirus. Dinsdagavond ben ik weer uitgenodigd ;)
Dat is gewoon correct geconfigureerd inderdaad. Als het even gewerkt heeft terwijl jij daar was en de buurman heeft daarna zelf een antivirus geinstalleerd dan zou ik het probleem toch eerst daar zoeken.
Pagina: 1