Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dago21
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 08:29
Ik ben benaderd voor Michael Page na aanleiding van mijn CV op internet. Nu ken ik het bedrijf van naam en heb globaal een idee wat zij doen, echter was ik benieuwd of er ook mensen ervaring hadden met Michael Page.

Tot nu toe heb ik nog geen stappen ondernomen, dus alle reacties zijn meer dan welkom!
(ik heb gezocht maar kon geen topic vinden over MP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:44

Wish

ingwell

Michael Page is een van de meer gerenommeerde werving en selectie bureaus, die in ieder geval een wat andere uitstraling (voor mij dan) hebben dan de talloze w&s bureautjes die je CV niet lezen en je vragen voor functies die je jaren geleden hebt uitgeoefend (en je inmiddels uitgegroeid bent).

Naar aanleiding van gesprekken met hen, had ik in ieder geval het idee dat ze in staat waren een goede match te maken. Ze werken wel voor de wat grotere accounts en natuurlijk de big 5 consultancy firms voor wie ze de werving en selectie doen

Maareh, ben je door hen benaderd voor een andere (eind-)klant, of willen ze je intern hebben?

Als je een andere baan zoekt, kan het denk ik geen kwaad om eens met ze te praten.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dago21
Ik had inderdaad ook de indruk dat dit een solide bedrijf is.

Ik ben benaderd door Michael Page zelf. Op dit moment weet ik niet of dit intern of extern zou zijn, heb immers nog geen gesprek gehad.

Werk jij daar of zag jij redenen om niet op hun aanbod in te gaan (was dit dan financieel of andere reden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:44

Wish

ingwell

En welkom in de wereld van werving en selectie.

Ze hebben 2 smaken:
1. Ze vinden je CV passen bij een uitstaande zoekopdracht van 1 van hun klanten
2. Ze vinden je CV interessant voor een interne positie.

Nu ben je een tweaker en waarschijnlijk niet heel erg thuis in de HR en/of psychologie hoek (mijn botte aanname, shoot me if I'm wrong), dus ik gok dat ze je voor smaak 1 met je willen praten.

Dit betekent dan dat ze een gesprek met je aan willen gaan voor een van hun opdrachtgevers. Ze bemiddelen hoogstens een beetje, zij bepalen niet het salaris e.d., dat doet je zelf met hun opdrachtgever en dus jouw potentiele baas.

Wat ik zou doen is ze bedanken voor de getoonde interesse, en dat je graag wilt weten waarom (voor welke opportunities) ze met je willen praten. Als ze bijvoorbeeld zeggen dat ze je graag voor een consultancy bureau willen bemiddelen, terwijl jij bij een eindklant wilt zitten, heeft een gesprek niet zo veel zin. Namen zullen ze niet noemen, aangezien je dan zelf contact met de opdrachtgever zou kunnen opnemen, en dan zijn zij hun fee kwijt die ze krijgen als je bij de opdrachtgever in dienst gaat.

Zelf werk ik er niet, maar heb destijds wel met ze gepraat over oppertunities bij enkele van hun opdrachtgevers. Uiteindelijk heb ik zelf mijn huidige werkgever gevonden, maar het is altijd interessant om te kijken wat er eventueel buiten je eigen blikveld valt.

Dus gewoon vragen voor welke functie / opdrachtgever ze met je willen praten. Daarvoor hoef je niet met hun op een formeel gesprek, maar dat kan je gewoon via de mail of telefoon doen. Ze zullen dan wel wazig doen, maar probeer te bepalen of de opdrachtgever interessant voor je kan zijn.

Als je een goed CV hebt en de w&s bureaus vinden je interessant, kun je echt dagen kwijt zijn met alle intake gesprekken. Dus probeer van te voren te filteren!

[ Voor 11% gewijzigd door Wish op 18-01-2008 09:59 ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Page benadert mensen veelal om twee redenen:
1: Ze hebben een concrete vacature bij een klant waarvoor ze op basis van hun bestaande databank geen kandidaten kunnen vinden;
2: Ze hebben een periodieke aanvullingsronde voor hun databank en willen je daarin opnemen.
Zoals aangegeven kan informeren naar hun interesse natuurlijk nooit kwaad. Het is wel vaak zo dat ze een beetje vaag blijven over de klant en het traject.
Er is dus altijd een risico dat je aanzienlijk moet investeren in een aantal gesprekken en reistijd zonder er iets mee op te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mezelf aangemeld en ben daar wel op teruggekomen.

We hadden een afspraak gemaakt dat ik langs zou komen. Vervolgens krijg ik een bevestiging hiervan waarin staat dat ik:
Een kopie van mijn meest recente salarisstrook mee moet nemen;
Een kopie hoogstgenoten opleiding;
2 refenrenten met telefoonnummer moet meenemen;

Dus zo groen als ik ben vraag ik wat ze met die gevens willen. Naar een hoop geblabla konden ze me het niet vertellen.

De gegevens van de salarisstrook gaat hun database is voor intern gebruik. Wat intern gebruik is konden ze niet aangegeven.

Ik geloof wel dat ze het niet door zullen geven aan derden maar als ze niet kunnen vertellen wat ze er wel meedoen krijg ik jeuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dago21
Intressante informatie! Ik ben er inmiddels wel achter dat hem om bemiddeling gaat, en heb wel de naam van het bedrijf gekregen waar ik evt. zou kunnen solliciteren.

Inderdaad vreemd dat je zoveel informatie moet meenemen. Referenties zou ik best willen geven maar dan moet het wel serieus zijn, niet voor de heb zeg maar en dat, stel je komt bij 5 bedrijven over de vloer, alle 5 die 2 referenties gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Namen zullen ze niet noemen, aangezien je dan zelf contact met de opdrachtgever zou kunnen opnemen, en dan zijn zij hun fee kwijt die ze krijgen als je bij de opdrachtgever in dienst gaat.
Mijn ervaring met headhunters is dat het vrijwel altijd wel mogelijk is om de naam van de opdrachtgever te achterhalen. Meestal zeggen ze het gewoon en anders is de infromatie meestal voldoende om het (mbv Google) te achterhalen. Ik zelf zou nooit mijn CV insturen als ik niet wist voor welk bedrijf ik solliciteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-08 15:45
Ik ben zelf ook benaderd door Michael Page, was voor een sales baan bij een onderdeel van de franse IT tak van Societe General, kan de naam even niet herinneren. Gesprek ging goed. Je moet jezelf alvast voorbereiden wat jouw doel in het leven is etc etc. Maar we liepen vast op de salaris indicatie die ik voor ogen had. Maar heel leuk om het mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:55
Michael Page, dat is toch dat bedrijf dat een mailing stuurde naar bij hen ingeschreven personen en in plaats van het bcc-veld te gebruiken maar besloot om het aan-veld met een paar honderd geadresseerden te vullen. Dat leverde grappige reacties op als: "nu weet mijn bazin dat ik aan het solliciteren ben, maar ik weet het nu ook van haar". :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

En er dan een paar reply to all's tegenaan gooien zoals ze soms op universiteiten weleens doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:55
Bierkameel schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:41:
En er dan een paar reply to all's tegenaan gooien zoals ze soms op universiteiten weleens doen :P
Ja, dat gebeurde inderdaad met een CC naar Nu.nl door een of andere vogel. Volgens mij heeft het Nu.nl niet gehaald :)
Pagina: 1