[Leopard] Netwerk opzetten met Windows XP PC*

Pagina: 1
Acties:
  • 986 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 21:22
Hallo Mannen,

Kort vraagje. Ik ben nieuw met Leopard, en heb op dit moment wat problemen met het maken van shares, zodat ik ook bij de bestanden kan komen die op m'n windhoosbak staan.

Ik heb inmiddels de Windhoos in m'n Finder gekregen, en ik zie ook de shares, echter blijft hij geconnect als " GAST", en kan ik de shares niet openen. Wanneer ik kies voor verbinden als: en ik vermeld hier mijn administrator account + wachtwoord, blijft hij ingelogd als gast, en kan ik de shares niet openen.

Wie helpt mij uit de brand :X

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:05
Nieuw account aanmaken op je windows machine.
Gebruik je Vista of XP?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
Het is een XP Pro bak, met 1 account geinstalleerd. Echter heb ik op dit moment waarschijnlijk al weer iets gesloopt, want ik zie namelijk m'n pc niet meer in de finder. Hoe dit kan weet ik niet.

Het zou fijn zijn als ik een of andere tutorial er voor kon vinden, want ik kom er nu gewoon niet uit als apple leek :P Zelfs een applicatie installeren snap ik niet. ik heb een DMG file, maar hoe verder ? :X

Is er niet een n00b topic oid ?? :P

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:02
Wat dacht je van de ingebouwde helpfunctie?

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
De DMG file moet je gewoon dubbelklikken. Dan opent ie de image automatisch.
En anders moet je Stuffit Expander en UnRar X installeren.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
Rivanov bedankt, er zijn gelukkig nog mensen die wel elkaar willen helpen..

Voor het netwerk probleem ben ik nog niets opgeschoten. inmiddels vele searches gepasseerd, maar nog geen oplossing gevonden.

Ik heb meerdere shares op de XP machine staan, welke ik vanaf een andere Winhoosbak prima kan benaderen. Echter vanaf m'n MBP niet. Als ik met appeltje-K connect, krijg ik de shares wel te zien, maar kom ik er nog niet op, en vanuit m'n finder zie ik inmiddels niets meer.

Ik ga nu zometeen m'n Windows bak z'n netwerk configuratie even compleet op de kop trekken, kijken of ik hier iets mee oplos. Of als iemand mij wat tips kan verschaffen, gaarne!!! :*

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:17
Ik heb je vraag maar even afgesplitst van het [Leopard] Ervaringen en Discussie Deel 2. Dat topic is niet bedoeld voor specifieke problemen :). Een goede uitgebreide tutorial voor beginners is bijv. te vinden op Macmiep.

Nu verder over het netwerkprobleem. In principe moeten ze elkaar gewoon zonder probleem kunnen vinden. Kijk ook even naar dit topic. Tot slot zou je nog kunnen kijken naar de firewall instellingen, misschien dat die het één of ander tegenhoud.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik had met XP geen enkel probleem. Onze thuis pc die m'n ouders gebruiken heeft XP, toen ik mijn iMac voor de eerste keer aansloot vond hij die direct! Ik kon meteen door alle gesharede mappen bladeren.

Vista was een ander verhaal, dit was mij ook bekend nadat ik heel het internet had afgestruind. De manier die ik heb toegepast is opzich vrij simpel:

- Maak een nieuw account aan op Vista (mét wachtwoord!!)
- Zet bij Sharing (in Leopard) --> SMB aan.
- Zoek in Vista naar het IP adres
- Ga naar Go (in de Finder Balk) --> Connect to server en vul in: SMB://<IP>
- Je krijgt dan een inlogscherm en je vult daar de gegevens in van het nieuw aangemaakt account
- Kies dan Users en je kunt heel je Windows Vista PC doorzoeken.

Het is niet relevant op deze vraag, maar misschien wel makkelijk voor mensen die ook met Vista zitten te worstelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
Na vele pogingen te hebben ondernomen ben ik bang dat er toch een reinstall aan te pas zal moeten komen op m'n xp machine. Ik krijg het niet voor elkaar, en als ik op het werk kom, dan ziet hij gelijk alle shares, en deze werken wel. Nu maar hopen dat een reinstall het probleem verhelpt.

iemand nog last minute tips???

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

<- complete apple-leek

En als je nou als admin/root op je apple inlogt?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1