Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Free energy

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het niet over een perpetuum.
Wel had ik laatst een pdf gevonden waarin netjes werd uitgeled hoe je 2 elektrische motors kon gebruiken om tot 8 keer mer output dan input te verkrijgen.

Natuurlijk heb ik het niet opgeslaan en is het bestand onmiddels verwijderd door windows.

In het kort.

Een klein motor die op laage toerental draaide gekoppelt aan een groote die opniew was gewikkeld met dunnere draad zodat die op lagere toerendal nog stroom opwekte.

Stond ook andere schema's in hoe je nog efficienter kon werken en dingen zoals ster of 3hoek aansluiting.

Mja, iemand die daar wat inzicht in heeft?
Misschien is mijn geheugen niet wat het zijn moet maar denk ff met me mee.

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:53

dj_dysaster

Stoom \o/

Het is simpelweg niet mogelijk om meer output dan input te verkrijgen (anders waren onze energieproblemen al lang en breed opgelost). Bij dit soort dingen heb je ook altijd een verlies, namelijk warmte.

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:20:
Ik heb het niet over een perpetuum.
Wel had ik laatst een pdf gevonden waarin netjes werd uitgeled hoe je 2 elektrische motors kon gebruiken om tot 8 keer mer output dan input te verkrijgen.

Natuurlijk heb ik het niet opgeslaan en is het bestand onmiddels verwijderd door windows.

In het kort.

Een klein motor die op laage toerental draaide gekoppelt aan een groote die opniew was gewikkeld met dunnere draad zodat die op lagere toerendal nog stroom opwekte.

Stond ook andere schema's in hoe je nog efficienter kon werken en dingen zoals ster of 3hoek aansluiting.

Mja, iemand die daar wat inzicht in heeft?
Misschien is mijn geheugen niet wat het zijn moet maar denk ff met me mee.
Wat versta jij dan onder een perpetuum mobile?
perpetuum mobile op wikipedia
Een perpetuum mobile (Latijn: voortdurend (of eeuwig) bewegend, spreek uit: per-pee'-tu-um mo'-bi-lee) is een denkbeeldig apparaat dat eenmaal in beweging, uit zichzelf blijft bewegen en in staat geacht wordt energie op te wekken uit niets. Men spreekt dan van een perpetuum mobile van de eerste soort. Een perpetuum mobile van de tweede soort is een apparaat dat in staat is warmte geheel om te zetten in mechanische arbeid. Ook dat is in de praktijk onmogelijk gebleken. De eerste wet van de thermodynamica stelt dat een perpetuum mobile van de eerste soort niet kan bestaan, en de tweede wet van de thermodynamica dat die van de tweede soort niet kan bestaan. En hoewel die wetten al meer dan een eeuw oud zijn worden er elk jaar nog octrooiaanvragen gedaan voor dergelijke apparaten. Vaak worden bijzonder ingenieuze redeneringen gevolgd, maar bij nadere beschouwing van deze apparaten blijven er toch steeds de volgende twee opties over: of het apparaat werkt niet, of er is toch een verborgen energiebron aanwezig.
Een verhaal als, je zet 't aan, en dat resulteert in 8x de input op de output kant (waarmee het 'apparaat zichzelf makkelijk kan aandrijven) klinkt toch best wel als een perpetuum mobile, en is daarmee onmogelijk.

/edit
Nog een relevant stukje op wikipedia
De zoektocht naar een dergelijk apparaat is al heel oud, en er zijn op papier talloze voorbeelden bedacht, zoals een watermolen die energie opwekt die wordt gebruikt om water weer omhoog te pompen zodat de molen erop kan blijven lopen, een elektromotor die draait op de elektrische energie die hij zelf met een eraan gekoppelde generator opwekt, enz. In deze gevallen is echter altijd de opgewekte energie kleiner dan de benodigde energie om de beweging in stand te houden.

[ Voor 33% gewijzigd door J2pc op 18-01-2008 09:31 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
Ik was helemaal blij toen ik mezelf elektriciteit zag verkwisten ...

Verwijderd

De vraag is: wat kreeg je 8 keer meer aan de output dan aan de input?

Even kort door de bocht lijkt het idee opgevat als een transformator met een mechanische koppeling tussen laagspanning en hoogspanning. Je kan dan idd een 8 keer hogere spanning opwekken aan de uitgang, maar de maximale stroom die er uit gehaald kan worden zal (idealiter) 8 keer kleiner zijn.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Zoek eens in het W&L-forum op perpetuum mobile (want hoewel je het daar niet over hebt is het het wel), Steorn, overunity en dat soort zaken; er staan daar genoeg topics op. Wanneer je overunity bereikt hebt en wil weten wat je met je overbodige energie kan doen, zie ik je wel weer terug.

Ik heb het al eerder gezegd: In this subforum, we obey the laws of thermodynamics :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.