Toon posts:

Nog een poging !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij nou eens vertellen wat je nodig hebt om via internet een spel te spelen zoals HalfLife of Quake. Want dit is al de derde keer dat ik dit vraag en of niemand weet het of iedereen denkt dat ze te slim zijn voor zulke simpele vragen. Ik dank U.|:(

Verwijderd

een computer, een internetverbinding en het spel zelf?

• ju_17
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07-2019

ju_17

Er moet meer getyped wor

Op donderdag 15 februari 2001 14:45 schreef TPC het volgende:
Wie kan mij nou eens vertellen wat je nodig hebt om via internet een spel te spelen zoals HalfLife of Quake. Want dit is al de derde keer dat ik dit vraag en of niemand weet het of iedereen denkt dat ze te slim zijn voor zulke simpele vragen. Ik dank U.|:(
Zover ik weet:
- Een internetverbinding (logisch)
- Het TCP/IP protocol ingesteld hebben (ook logisch anders kun je zowiezo niet internetten!)
- Als het goed is kun je nu gewoon via het menu multiplay aan een internetgame meedoen.
Misschien moet je eventueel nog iets van MSN gamingzone installeren. Verder weet ik het ook niet! :?

Ik wou dat het gister was, dan hadden we morgen vandaag nog!

Verwijderd

een modem, een spel, een internet account, een pc, telefoon/kabel verbinding,

Verwijderd

Topicstarter
Nou zijn we al een stuk verder. Ik lees ook steeds dat je een server nodig hebt waar je je aanmeldt, waar vindt je die en wat moet je dan doen.:)

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Euh.

1. Een PC die het spel een beetje redelijk draait.
2. Een internet verbinding. 56k modem is nog wel te doen, maar om een beetje mee te komen met de rest heb je vaak wel ISDN of beter nodig.
3. Een spel. (joh..wel kopen he :P)
4. Een lijstje met internet game servers. In sommige spellen zit een ingebouwde 'server-browser' waarmee je een mooi overzichtje krijgt van alle servers en wie er op staan. Niet alle spellen hebben dat, daarvoor heb je GameSpy. Ook een soort server-browser, maar dan een apart programma. Om ergens te spelen kun je dan het IP adres invoeren van de computer waar je wil spelen. Kan ook het IP van een vriend van je zijn, als die een server opgezet heeft.

Misschien volgende keer een iets betere titel nemen? Dan komen er ook de juiste mensen op af :P

Suc6 ermee.

Verwijderd

Gebruik software van
www.gamespy.com of
www.kali.net
om een game te joinen.

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Zozo. Gaat wel hard ineens. Misschien dat smeken toch helpt? :P

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij wil ik alle posters die iets geplaatst hebben bedanken. Ik dank U.*D
En dit meen ik echt.

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Op donderdag 15 februari 2001 14:47 schreef TriLight het volgende:
een computer, een internetverbinding en het spel zelf?
hmmm toch wat meer om online tespelen

je heb een goeie ping nodig dus neem ISDN of ASDL, geen kabel en geen 56k of lager.

ook moet je pc snel genoeg zijn, eigenlijk min. PII 350 Mhz met een goeie 3D kaart en een SBlive

als je dat heb kom je aardig ver in online spelen

ook hang niet de newbie uit op servers want dan word het spel ook niet voor je zelf leuk, al vind je het spel niet leuk, zoek naar andere spellen

zo vind ik UT geen zak aan, andere juist weer wel, en ik vind TFC (Mod van Half-Life) cool, en andere vinden het een k*t spel.

gamespy is ook een handig programma, daarmee kan je server af zoeken voor jouw spel verry easy, zelf gebruik ik het niet, maar toch handig als je Quake of Unreal gaat doen.

als je ISDN heb, neem dan een aantal ISP (Internet Serive Provider) een paar gratis en eventuweel een betaalde, want als op de 1ne isp een kl*te ping heb, dan kan je ff snel een andere pakken

de mooiste ping die je kan krijgen met isdn in HL (Half Life) is 70 t/m 90

maar meestal door die 56k-ers ligt hij wat hoger.

voor andere games weet ik niet wat een goeie ping is maar meestal als je tussen de 80 en 150 zit, dan is het ok

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• Bass64

Bass64

shit wat een replays in die paar min

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Zo, dit kan regelrecht de FAQ in 8-)

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 15 februari 2001 14:55 schreef Bass64 het volgende:
hmmm toch wat meer om online tespelen

je heb een goeie ping nodig dus neem ISDN of ASDL, geen kabel en geen 56k of lager.
Waar kan ik die kopen? :+
ook moet je pc snel genoeg zijn, eigenlijk min. PII 350 Mhz met een goeie 3D kaart en een SBlive

als je dat heb kom je aardig ver in online spelen
Niet om het een of ander maar met mijn C266-128MB-ATI8MB-VDI 4MB op (single)ISDN kwam ik ook nog wel aardig uit de voeten op internet gameplay van Unreal.
ook hang niet de newbie uit op servers want dan word het spel ook niet voor je zelf leuk, al vind je het spel niet leuk, zoek naar andere spellen
De newbee uithangen? Hoe doe je dat nou weer :?
de mooiste ping die je kan krijgen met isdn in HL (Half Life) is 70 t/m 90

maar meestal door die 56k-ers ligt hij wat hoger.

voor andere games weet ik niet wat een goeie ping is maar meestal als je tussen de 80 en 150 zit, dan is het ok
Tja dem you 56K6-ers >:) Nee hoor ook met een 56k6 modem kun je wel aardig op het net spelen. Ideaal is anders, maar het gaat prima. Mijn persoonlijke voorkeur is een ping van 10ms of lager. Helaas haal ik die alleen op mijn eigen UT server, die normaal gesproken 24/7 online is. Helaas wegens onderhoud is deze temp offline... ;(

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Op donderdag 15 februari 2001 14:55 schreef Bass64 het volgende:

[..]

......

....
hoezo geen kabel?????? zit gemiddeld op een ping van 50 / 60......iets mis mee?

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Op donderdag 15 februari 2001 15:22 schreef FastDevil2000 het volgende:

[..]

hoezo geen kabel?????? zit gemiddeld op een ping van 50 / 60......iets mis mee?
Duh. Hoezo geen T3 dan? Of een regelrechte backbone aansluiting? Is toch ook niet verkeerd? :)

Er zit wel een addertje onder het gras ja. Chello doet het op dit moment goed, maar er zijn nogal wat providers die zorgen voor wat packetloss (wat nog erger is dan een hoge ping) of een gigantisch hoge ping. Maar zulke inbelproviders heb je ook. Dus niet echt relevante opmerking ;)

• Bass64

Bass64

Op donderdag 15 februari 2001 15:35 schreef Nibbles het volgende:

[..]

Duh. Hoezo geen T3 dan? Of een regelrechte backbone aansluiting? Is toch ook niet verkeerd? :)

Er zit wel een addertje onder het gras ja. Chello doet het op dit moment goed, maar er zijn nogal wat providers die zorgen voor wat packetloss (wat nog erger is dan een hoge ping) of een gigantisch hoge ping. Maar zulke inbelproviders heb je ook. Dus niet echt relevante opmerking ;)
k ga een paar dingen zeggen weten jullie genoeg
chello
@home
telenet (in belgie)

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 15 februari 2001 15:37 schreef Bass64 het volgende:
k ga een paar dingen zeggen weten jullie genoeg
chello
@home
telenet (in belgie)
Ik wil niet dat deze topic in een regelrechte flamepartij ontaard, maar het moet me van het hart dat Chello niet per definitie een slechte isp is. Natuurlijk zijn mijn persoonlijke ervaringen met Chello ook niet meteen reden om dit de beste isp ter wereld te vinden. Iig kan ik UT naar hartelust spelen en hosten (liefst niet tegelijkertijd, maar dat heeft een andere reden genaamd bandbreedte).

Chello roels!!!!!.................... voor mij ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Verschilt idd per regio, maar @home was eerst juist hartstikke goed. Nu is het brak als ik het zo hoor. Chello kon ik wel schieten een paar maanden geleden. Nu is het wel weer super *D
Pagina: 1