Zucht,
Ik word een beetje moe van Windows XP. Hier op mijn werk hebben we een compleet gigabit netwerk liggen. Alle machines zijn met gigabit uitgerust, het netwerk is CAT6 en de switch is een HP 24 poort gigabit switch.
Nu ben ik eens wat gaan testen hier binnen het pand. Heb het programma iperf op de dataserver gezet en ben vervolgens random een paar clients af gaan lopen. Hieronder de testresultaten:
- Mac OSX 10.4 machine: 890mbit
- Windows XP machine: 340mbit
- Linux Ubuntu machine: 876mbit
- Mac OSX 10.5 machine: 893mbit
- Windows XP machine: 367mbit
Wat je hier dus ziet is dat alle machines lekker vlot zijn over het netwerk BEHALVE de XP machines.
Nu heb ik de volgende dingen al geprobeerd om ze wat sneller te krijgen:
- Auto negotiation uit of aan (geen verschil)
- Jumbo frames uit of aan (nauwelijks verschil, en ja de switch ondersteund het en op de server staat het aan)
- TCP optimizer gebruikt voor het wijzigen van de register instellingen
- Andere netwerkkabels (CAT6) (geen verschil)
- Nieuwe drivers installeren voor de netwerkkaarten (geen verschil)
Hebben jullie nog tips? Beide XP machines die hier in de test staan zijn uitgerust met Intel Pro 1000 dual server adapters.
Ik word een beetje moe van Windows XP. Hier op mijn werk hebben we een compleet gigabit netwerk liggen. Alle machines zijn met gigabit uitgerust, het netwerk is CAT6 en de switch is een HP 24 poort gigabit switch.
Nu ben ik eens wat gaan testen hier binnen het pand. Heb het programma iperf op de dataserver gezet en ben vervolgens random een paar clients af gaan lopen. Hieronder de testresultaten:
- Mac OSX 10.4 machine: 890mbit
- Windows XP machine: 340mbit
- Linux Ubuntu machine: 876mbit
- Mac OSX 10.5 machine: 893mbit
- Windows XP machine: 367mbit
Wat je hier dus ziet is dat alle machines lekker vlot zijn over het netwerk BEHALVE de XP machines.
Nu heb ik de volgende dingen al geprobeerd om ze wat sneller te krijgen:
- Auto negotiation uit of aan (geen verschil)
- Jumbo frames uit of aan (nauwelijks verschil, en ja de switch ondersteund het en op de server staat het aan)
- TCP optimizer gebruikt voor het wijzigen van de register instellingen
- Andere netwerkkabels (CAT6) (geen verschil)
- Nieuwe drivers installeren voor de netwerkkaarten (geen verschil)
Hebben jullie nog tips? Beide XP machines die hier in de test staan zijn uitgerust met Intel Pro 1000 dual server adapters.