Om een aantal testen uit te voeren met de nieuwe UM mogelijkheden van Exchange Server 2007 heb ik een test opstelling gemaakt. Deze ziet er als volgt uit:
Server 1
Windows Server 2003 x64
Exchange server 2007 SP1
Servernaam is S1
Server 2
Windows server 2003 x64
UM Role
Servernaam is S2
Nu werkte het allemaal goed, totdat server 2 crashte. Deze is opnieuw geinstalleerd en toen wou ik opnieuw de UM role installeren. Dit ging niet omdat de Exchange server in een "incosistent state" is.
Het blijkt dat de Exchange server nog steeds gewoon de UM server in zijn lijst van UM servers heeft terwijl deze er niet meer is.
Ik zit nu echt vast, heb al een herinstallatie geprobeerd op S2 van de UM role, voordat S2 crashte heb ik alle dial plans verwijderd met de bijbehorende auto attendants.
uiteraard gegoogled met meerder termen zoals:
Refresh UM server list
Delete UM server from Exchange
Reinstalling UM server
Technet ook bekeken, maar dit is op dit moment nog erg beperkt met problemen met Exchange 2007
Heeft iemand hier nog een idee wat ik kan proberen ?
Server 1
Windows Server 2003 x64
Exchange server 2007 SP1
Servernaam is S1
Server 2
Windows server 2003 x64
UM Role
Servernaam is S2
Nu werkte het allemaal goed, totdat server 2 crashte. Deze is opnieuw geinstalleerd en toen wou ik opnieuw de UM role installeren. Dit ging niet omdat de Exchange server in een "incosistent state" is.
Het blijkt dat de Exchange server nog steeds gewoon de UM server in zijn lijst van UM servers heeft terwijl deze er niet meer is.
Ik zit nu echt vast, heb al een herinstallatie geprobeerd op S2 van de UM role, voordat S2 crashte heb ik alle dial plans verwijderd met de bijbehorende auto attendants.
uiteraard gegoogled met meerder termen zoals:
Refresh UM server list
Delete UM server from Exchange
Reinstalling UM server
Technet ook bekeken, maar dit is op dit moment nog erg beperkt met problemen met Exchange 2007
Heeft iemand hier nog een idee wat ik kan proberen ?