[W2K3] DFS en homefolders

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:28

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik ben nomenteel bezig met het opzetten van een DFS voor een bedrijf. Nu heb ik het volgende probleem met de homefolder.

De situatie nu is dat de gebruiker een mapping naar zijn of haar home folder krijgt. Dit is dan L: (maar das niet zo van belang). Nu gebruiken ze programma zoals Lotus Domino / Notes en Citrix. Bijde programma's maken gebruik van de home folder. Dus er staat lettelijk in gebruik L:\

Maar nu gaat de homefolder ook naar de DFS. Dit betekend dus dat je ongeveer het volgende krijgt: \\bedrijf.local\DFS\users\%username% Maar hoe implementeer ik dat. Het liefst wil ik het zo hebben dat er niets gewijzigd moet worden in de programma's en ook dat de gebruikers er weinig van merken (nou behalfe dat ze geen L: drive meer hebben dan)

Is het überhaupt handig om een homefolder op te nemen in DFS. Immers is iedereen gewent om gewoon op L de klikken en nu moeten ze een stukje verder brouwsen. Uiteraard kan ik die dan weer op L:\ mappen maar das niet echt de bedoeling van DFS.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:56
Is het überhaupt handig om een homefolder op te nemen in DFS. Immers is iedereen gewent om gewoon op L de klikken en nu moeten ze een stukje verder brouwsen. Uiteraard kan ik die dan weer op L:\ mappen maar das niet echt de bedoeling van DFS.
Waarom is dat niet de bedoeling van DFS? Leg eens uit hoe je dat ziet?

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ze willen dat alles onder een drive letter zit. Liefst helemaal geen drive-letter maar das ten eerste lastig voor de gebruiker en ten tweede met sommige programma's niet mogelijk.

En als ik de homefolder zou laten staan hebben ze 2 drive-letters. Maar als het niet anders kan doe ik dat gewoon (is ook weer minder werk uiteraard) :+

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:56
Roman schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:06:
Ze willen dat alles onder een drive letter zit. Liefst helemaal geen drive-letter maar das ten eerste lastig voor de gebruiker en ten tweede met sommige programma's niet mogelijk.

En als ik de homefolder zou laten staan hebben ze 2 drive-letters. Maar als het niet anders kan doe ik dat gewoon (is ook weer minder werk uiteraard) :+
Ik zou het gewoon aangeven dat het praktisch onmogelijk is en 2 drive letters aanbieden, ik wil ook graag 300 kunnen met mijn auto maar dat doet hij ook niet ;)

Verwijderd

Je zou die driveletter hidden kunnen maken...

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Dan kan ik hem net zo goed zichtbaar laten. Is de impact voor de gebruiker kleiner.

Verwijderd

Ja maar ik begrijp uit je verhaal dat er zo min mogelijk driveletters moeten bestaan, Redirect dan de Mijn documenten map naar de homefolder, en maak verder de driveletter voor de homefolder hidden.

dan hebben ze 1 netwerkshare voor de bedrijfsdatashare en hun mijn documentenmap...
of is dat niet wat je wilt??

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Dat zouden ze willen. Maar ik denk dat ik er gewoon 2 van maak, dus de home folder gewoon door het loginscript laat mappen.

Verwijderd

Dat kan je toch beter via de AD (tabje profile) doen?
dan zien alle applicaties dat ook als Homefolder (%homefolder%), anders is het gewoon een drivemapping.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ja dat zou ook kunnen, maar dan hebben we weer verschillende plekken waar mappings gemaakt worden.

Heb al 10 minuten gezocht naar de plek waar het loginscript gestart word.

Verwijderd

Ook het tabje profile, toch?

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ja idd. Ik zou het in het GPO van de container zetten waar de gebruikers inzitten. En hier hebben ze het per gebruiker gedaan. Achja.

Pagina: 1