Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

iexplorer zomaar op 'blocked'?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
Vandaag gebeurde iets vreemds dat ik niet kan plaatsen. Internet deed het niet en dus resette ik de Orange Livebox. Dat hielp ook niet en wat bleek, onder mijn "Sygate Personal Firewall" stond 'iexplore.exe' en 'offline explorer' ineens op blocked. Ik weet zeker dat ik dit niet zelf heb gedaan. Nou is mijn vraag of iemand welleens zoiets eerder hebt meegemaakt en of hoe dit kan gebeuren?

Ik draai WindowsXP met sp2, Kaspersky AV met de nieuwste definities, en Sygate Personal Firewall Pro.

Er is geen logische reden dat ik deze twee op blocked heb gezet terwij ik ze onlangs heb gebruikt..

Verwijderd

Topicstarter
Hai, wat een reacties. Maar die gaan allemaal over de voors en tegens van software-fw's
Waar het mij nou om gaat, is dat ik wil weten of het bekend is of software firewalls uit zichzelf
programmas op 'blocked status' kunnen zetten. Na wat googlen bleek dit iig bij 1 software firewall het geval.
Maar die was niet van Sygate.

Een firewall blocked dus mischien automatisch internet toegang voor een prog. als de exe ervan
veranderd is en de fw er geen 'rule' voor heeft. En dit baart mij dus zorgen. Ik heb geen instellingen veranderd. Wel genereert bv. 'offline explorer' wel veel verkeer denk ik (is een soort download excelerator). Dat wel. Maar iexplore.exe?

Een Kaspersky-scan vindt trouwens niks.

Als ik die iexplore.exe nou zou wissen, kan ik em dan via de Setup-cd weer een oude versie terug zetten? Maar de cd is wel sp1 en op de pc is alles al geupdate naar sp2

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sfc.exe /scannow geprobeerd. Maar volgens mij doet "system file checker" niks aan een gebroken ieplxore.exe?
Weet iemand of en waar ik een summary kan inzien wat "sfc.exe" wel of niet heeft gerepareerd?
Ik kan dit niet vinden in de microsoft-database.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 13:59 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik ga een boel posts even naar een eigen topic verplaatsen, niet echt ontopic hier :P
Edit: zie dus Windows Firewall achter NAT nodig?

TerrorBabs: ik gebruik Sygate niet dus weet niet wat het kan, maar kan er een automatische block komen als er bijv. verdacht verkeer langs komt? <-- check even de handleidingen. Bijvoorbeeld wegens een of andere plugin in IE.

Herstel: dat iets niet meer wordt doorgelaten als de checksum is veranderd, vindt ik alleen maar logisch. Anders kan je simpelweg de executable vervangen door een eigen versie en je bent door de personal fw.

Is de veranderde exe trouwens niet gewoon een update van MS zelf?

[ Voor 35% gewijzigd door F_J_K op 19-01-2008 15:27 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel flash player weggehaald maar kan dat iexplore.exe veranderen?
Het verklaart nog niet waarom "offline explorer" ook een blocked status kreeg.

Of SygateFirewall programmas op blocked kan zetten door verdacht verkeer probeer ik uit te zoeken.

PS afentoe zet ik me putertje gewoon aan om muziek te luisteren en browse dan niet.
Er is wel internet toegang. soms proberen programmas contact op te nemen met een server
maar ik zeg dan altijd nee. Als ik een tijdlang niet reageer op zo'n ja/nee notificatie van Sygate, kan een firewall dan zeggen ok. programma gaat op 'blocked'?

offline explorer veroorzaakt afentoe wel veel dataverkeer op 12mbit als download accelerator. Als iemand scant van buitenaf op de poorten die iexplore.exe en offline explorer gebruiken.
En dan gaat "poort-scannen" Kan een firewall dan zeggen dat de programmas dan maar op 'blocked' moeten? Nee das niet logisch. ik snap het niet.

De exes van de programmas staan als 'modified' eind december (toen ik heel XP weer heb moeten installeren)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 13:57 ]