Toon posts:

heel rare MSI 2900XT/computer problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

ik ben redelijk nieuw hier,bezoek deze forums als maandenlang maar had nog geen account dus bij deze.

mijn probleem:
Ik heb ongeveer een half jaar terug een compleet nieuwe computer laten bouwen door mijn buurjongen (hij is ICT'er)

Systeem
~MSI P35 Platinum
~MSI RX2900XT 512MB
~2 GB Kingston ram
~Intel core 2 duo E750 (boxed) @2.66 GHz (draait nu stabiel op 3.20 GHz,kan hem vreemd genoeg niet hoger clocken)
~Western Digital 320 GB hardisk
~LG l226WTQ-SF O+
~Logitech Z-5450 wireless speakers
~microsoft muis,chicony toetsenbord

Eerste paar dagen deed alles het gewoon,maar na 1 week begonnen de problemen.
de pc viel zomaar uit,er verschenen soms artifacts tijdens het gamen en vaak starte hij zelfs helemaal niet meer op.
ik zag toen ook dat de processor maar op 1 core draait,wat nu nog steeds het geval is.
ik heb al meerdere dingen geprobeerd om het op te lossen maar niks werkt
grootste probleem was eigenlijk deze Ati performance warning bij het opstarten van de CCC en Ati Tool
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v691/skinnybone/catalysterrorcopy.jpg

Met Ati tool/Ati tray tools wil ie ook niet overclocken,de Clock speeds blijven altijd staan op 509.63 CORE en 510.75 MEMORY
bij iedere poging om hem ook maar een paar stukjes hoger te krijgen dan reset ie terug naar 509/510

ook als de pc was uitgevallen en gereboot kreeg ik altijd een 'windows is hersteld van een ernstige fout' bericht.
als ik dit report krijg ik een microsoft pagina waarop staat 'overweeg een BIOS UPGRADE'

na wat onderzoek zijn we erachter gekomen dat het aan de voeding lag,een 570W Trust :X
dus hup,voeding eruit en een tijdelijke vervanging erin (een Q-teq 550W)
hiermee weinig problemen gehad,pc viel veel minder vaak uit maar had nog steeds die Ati Warning en het 'windows is hersteld van' bericht

Na lang wachten heb ik 2 dagen terug eindelijk die voeding vervangen met een goed merk,namelijk een Zalman 600W HP :9~
Alles leek perfect te werken...maar schijn bedriegt :X
vandaag starte ik de pc op,er was nog niks aan de hand.
ik ging ff de crysis demo spelen:
ik klik op dat icoontje,vervolgens doet ie NIKS.
pc opniew opgestart en weer crysis geprobeerd,maar weer geen reactie. :(
toen zag ik dat de nieuwe ati 8.1 drivers er zijn,dus installeerde ik die.
en voila,crysis deed het...tot ik new game deed en na het laden van het level een ZWART BEELD kreeg met onderin een paar textures van de grond en groene/rode bewegende strepen door het beeld
ik kon nog wel lopen,geluid was ook goed enzo dus :?

dus ik sluit het spel af,EN TOEN VIEL ME PC WEER UIT om uit zichzelf te rebooten
eenmaal terug in windows....DIEZELFDE ATI PERFORMANCE WARNING/Windows is hersteld van een ernstige fout en een nieuwe fout namelijk deze:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v691/skinnybone/DirectDrawyerrorcopy.jpg
(moelijk te lezen,er staat dat ie een of ander DirectDraw bestand niet kan vinden)
ik kan nu helemaal geen games meer spelen,
GTA:san andreas laad ie de dvd wel maar vervolgens stopt de DVD drive met draaien zodat ie het spel niet opstart
Prey: doet het vreemd genoeg wel perfect
NFS:Most wanted doet ie ook niks,laad ik het spel dan valt de pc uit.
UT3: nauwelijks meer speelbaar,haperingen om de 2 seconden
dezelfde problemen heb ik nu ook met de 7.12 drivers
nu is het ook vaak zo dat me pc spontaan uitvalt,vaak ongeveer 20 seconden nadat windows is gestart (en dan soms 3x achter elkaar,echt om gek van te worden)

dacht ik dus eindelijk van alle problemen af te zijn....is het alleen maar erger geworden
ik kreeg ook al vanaf het begin en nu nog steeds een ERG lage 3D mark06 score,iets van 6000 punten ofzo dus dat klopt ook niet helemaal O_o

dus,wie kan mij helpen om deze problemen de wereld uit te schoppen :) ?

Verwijderd

Klinkt mischien wat radicaal en dat is het ook, maar ik zou eens een schone installatie van je OS doen.
Dat je pc spontaan uitvalt en reboot, uhm...check je temps eens van je overgeclockte cpu, mischien dat ie te heet wordt/niet goed gekoeld --> zoniet, zie eerste regel :) .

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 22:57 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Hehe een Trust vervangen door een Q-tec, die minstens even brak is :P

Gezien de error die je krijgt vraag ik me af of je de laatste DirectX9 runtime environment van Microsoft.com wel hebt geïnstalleerd? Is allicht het proberen waard. Daarnaast: wat voor kabeltjes heb je op de videokaart aangesloten? 1x 6p, 1x 8p, 2x 6p, 1x 6p + 1x 8p?
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 22:54:
Dat je pc spontaan uitvalt en reboot, uhm...check je temps eens van je overgeclockte cpu, mischien dat ie te heet wordt/niet goed gekoeld --> zoniet, zie eerste regel :) .
Dat lijkt me erg sterk, een hoop symptonen zijn niet te verklaren door overhitting of iets dergelijks :P

[ Voor 53% gewijzigd door Avalaxy op 17-01-2008 23:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
die Q-tec was ook maar tijdelijk,er was ff geen andere :P
ik heb de laatste DirectX9 runtime enviroment geinstalleerd,en die Directdraw error is weg ^_^

Temperatuur volgens Ati Tool
GPU temperature= 57 graden idle en rond de 65-70 in load
CPU temperature: 45 graden idle en lload weet ik niet zeker,kan geen 3D appilcaties draaien dus ik kan ook niet de temperatuur meten

ik heb hier trouwens Windows XP professional SP 2.
Zal zo snel mogelijk een schone installatie van XP doen,kijken of dat helpt.
en de kabels op de videokaart...ik heb geen idee in ieder geval niet de 1x 6p+1x 8p.

• Avalaxy
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:24:

en de kabels op de videokaart...ik heb geen idee in ieder geval niet de 1x 6p+1x 8p.
Kijk even dan.

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb net gekeken en ik zag dat alleen de 8 pins is aangesloten.
ik vond nog in het doosje van de zalman voeding een 6 pins kabel,met het woord S-ATA erop
moet ik die gebruiken in combinatie met de 8 pins?
1e foto is zoals het er nu uitziet
2e foto is met de 6 pins ook aangesloten,(nja,hij hangt los maar toch)
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v691/skinnybone/2900.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v691/skinnybone/29002.jpg

• Avalaxy
Een SATA kabel op je videokaart :? Hell, weet niet of dat gaat werken :P

SATA is voor je hardeschijf en eventueel brander, het kabeltje wat jij moet hebben is de volgende, waarbij je de zwarte stekker moet aansluiten:

Afbeeldingslocatie: http://www.worldofcables.com/store/catalog/FLT-3680-08.jpg

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 11:06

icecoolsniper

never run from a sniper!

Euh mag ik misschien vragen waar je dat verloop stekkertje vandaan hebt (die pci-e 6pin naar pci-e 8 pin) ?

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02

Cheezus

Luiaard

Is vaak meegeleverd met videokaarten die een dergelijke stekker nodig hebben (ik heb er ook een paar liggen :P)..

Wat het probleem betreft: ik zou zeker de 6-pins voeding aansluiten.. dat er s-ata op staat is wel vreemd, s-ata voeding stekkers zijn lang en plat..

Verwijderd

Topicstarter
ikheb een kabeltje aangesloten met 6 pins waarop pci-e2 stond .
alles doet het EINDELIJK goed
geen performance warning meer,aittool geeft de juiste clockspeeds aan ( CORE 739 en MEMORY 819)
het enigste wat het niet doet is GTA san andreas,de cd gaat draaien maar vervolgens stopt ie daarmee. :X
bedankt voor jullie hulp ;)

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Goeie buurjongen heb je, misschien ligt het aan de E750 :P

Maar mooi dat het nu werkt ;)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Pagina: 1