hallo,
ik heb al een tijdje last van een pc die ik moest repareren voor een zwager.
dit was een pentium 4 met een socket 478 moederbord.
deze was kapot gegaan en bij de maker werd gezegt dat het onomkeerbaar was.
ik heb direct gezegt dat het niet kan door die oorzaak ( blikseminslag ) en heb ik een ander moederbord op de kop weten te tikken: een Elite Group Systems.
Dit moederbord veroorzaakt hetzelfde probleem en aangezien ik ook dat moederbord niet helemaal vertrouwde heb ik via een webshop een ander moederbord gekocht.
Dit is een MSI PM8M-V.
ik heb direct natuurlijk die processor erin gedaan geheugen + een extra reepje die ik erbij had besteld.
Het wou met geen mogelijk opstarten. noch onboard VGA of een AGP Geforce 5500
dus ik wou al boos gaan mailen naar de webshop, maar ik ging toch maar even testen met mijn server processor : een Celeron 2.6 ghz waar het moederbord wel op draaide
ik heb toen nog een keer geprobeerd met de Pentium maar nog steeds geen beeld.
Nu heb ik die Pentium in mijn server moederbord gestoken en daar wilde die wel draaien.
Mijn probleem is wanneer de Pentium in een moederbord zit waar hij wel op wil draaien is dat windows XP met geen mogelijkheid wil worden geinstalleerd.
de Installer blijft haken na het formateren van de harde schijf, dus bij het kopieeren van bestanden
Dingen die ik heb geprobeerd.
Een andere voeding.
ander geheugen ( 2 maal)
ander moederbord (3 maal)
andere videokaart ( 5500 en een 7600 GT en de onboard VGA van de MSI moederbord)
3 tal andere harde schijven
3 Verschillende Windows XP installatie cd's
Ik weet niet wat heb probleem kan zijn behalve de processor, maar als deze toch gewoon beeld geeft kan er toch niks kapot zijn aan een CPU ?
de cpu is nooit over verhit geweest.
de hardware die nu in de PC zit.
Pentium 4 2.6 ghz
1 reepje 512 mb DDR
Voeding van 300 Watt
Geforce 7600 GT
Maxtor 60 GB schijf
DVD rom speler.
Moederbord Asus P4P800 S-X
Als iemand mij zou kunnen helpen zou mij dat veel schelen.
Met vriendelijke groet,
Merlijn de Leeuw
ps. ik hoop dat ik nu een betere startpost heb dan mijn vorige vragen.
ik heb het een aantal keer gelezen en geen fouten of onduidelijkheden kunnen ontdekken.
ik heb al een tijdje last van een pc die ik moest repareren voor een zwager.
dit was een pentium 4 met een socket 478 moederbord.
deze was kapot gegaan en bij de maker werd gezegt dat het onomkeerbaar was.
ik heb direct gezegt dat het niet kan door die oorzaak ( blikseminslag ) en heb ik een ander moederbord op de kop weten te tikken: een Elite Group Systems.
Dit moederbord veroorzaakt hetzelfde probleem en aangezien ik ook dat moederbord niet helemaal vertrouwde heb ik via een webshop een ander moederbord gekocht.
Dit is een MSI PM8M-V.
ik heb direct natuurlijk die processor erin gedaan geheugen + een extra reepje die ik erbij had besteld.
Het wou met geen mogelijk opstarten. noch onboard VGA of een AGP Geforce 5500
dus ik wou al boos gaan mailen naar de webshop, maar ik ging toch maar even testen met mijn server processor : een Celeron 2.6 ghz waar het moederbord wel op draaide
ik heb toen nog een keer geprobeerd met de Pentium maar nog steeds geen beeld.
Nu heb ik die Pentium in mijn server moederbord gestoken en daar wilde die wel draaien.
Mijn probleem is wanneer de Pentium in een moederbord zit waar hij wel op wil draaien is dat windows XP met geen mogelijkheid wil worden geinstalleerd.
de Installer blijft haken na het formateren van de harde schijf, dus bij het kopieeren van bestanden
Dingen die ik heb geprobeerd.
Een andere voeding.
ander geheugen ( 2 maal)
ander moederbord (3 maal)
andere videokaart ( 5500 en een 7600 GT en de onboard VGA van de MSI moederbord)
3 tal andere harde schijven
3 Verschillende Windows XP installatie cd's
Ik weet niet wat heb probleem kan zijn behalve de processor, maar als deze toch gewoon beeld geeft kan er toch niks kapot zijn aan een CPU ?
de cpu is nooit over verhit geweest.
de hardware die nu in de PC zit.
Pentium 4 2.6 ghz
1 reepje 512 mb DDR
Voeding van 300 Watt
Geforce 7600 GT
Maxtor 60 GB schijf
DVD rom speler.
Moederbord Asus P4P800 S-X
Als iemand mij zou kunnen helpen zou mij dat veel schelen.
Met vriendelijke groet,
Merlijn de Leeuw
ps. ik hoop dat ik nu een betere startpost heb dan mijn vorige vragen.
ik heb het een aantal keer gelezen en geen fouten of onduidelijkheden kunnen ontdekken.