Trust Notebook Docking station, half kapotte usb hub

Pagina: 1
Acties:

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:49
Ik heb vandaag een Trust Notebook docking station gekocht. Dit is een laptop standaard met een ingebouwde 6 poorts usb hub. Alles aangesloten, wordt perfect als usb hub herkend. Daarna externe geluidskaart aangesloten, draadloos toetsenbord en muis via usb, harde schijf extern en printer. Werkt allemaal perfect. Door een domme handeling trek ik per ongeluk de usb hub uit de laptop. Wil ik hem weer terugsteken, maar steek ik hem terug in een andere usb poort van de laptop.

De laptop bleef daarna hangen en na een reboot, heb ik de usb hub aangesloten maar werd hij herkend als usb1 poort. Bleek dus dat tijdens mijn gepriegel ook de voeding van deze usb hub losgeschoten was (zat erg los). Daarna voeding teruggezet, maar pakte hij de aangesloten usb apparaten niet.

Weer alles losgehaald, 1 voor 1 usb apparaten ingestoken, maar hij reageerde er niet meer op. Drivers van usb hub verwijders uit apparaatbeheer, daarna weer opnieuw ingestoken. USB hub wordt prima herkend, maar nu pakt hij geen usb apparaten meer die aan de achterkant ingestoken worden. Alle apparaten die aan de rechterkant (3 poorten) ingestoken worden werken perfect. Als ik nu in windows in de instellingen kijk zie ik veel usb poorten staan (meer dan mijn laptop heeft). Na het aansluiten van de usb hub komt die er ook bij te staan.

Als ik daarna in de instellingen kijk van de usb hub dan staan daar ook maar 4 poorten terwijl deze er 6 heeft. Aan de rechterpoorten wordt prima herkend als er iets aangesloten wordt, inclusief stroomverbruik, achterste poorten reageren totaal niet.

Nu is mijn vraag, is het een driver of hardware probleem?

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:49
Kan iemand me helpen hoe ik dan de drivers kan resetten en from scratch kan beginnen zeg maar? Dan kan ik in ieder geval testen of het docking station kapot is. Of moet ik daar persé een andere laptop/pc voor zoeken?