Unable to connect CONNECT360

Pagina: 1
Acties:
  • 537 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-08-2025

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
All,

Ik heb net connect360 geinstalleerd op mijn iMac, maar op een 1 of andere manier kan hij mijn 360 niet vinden.

Firewall staat uit (zoals aangegeven)

ik heb op de website gekeken en dan lees ik het volgende
How do I connect?

Ensure that no firewall is active on your Mac and that "Access Control List" is turned off in Connect360's settings (or add your Xbox's IP to it).

Go to the System->Computers section in the Xbox menus and make sure you disconnect from all computers.

Restart the Xbox360. Next, go to the Media->Music->Computer section and answer Yes when prompted regarding the Windows Media Connect software

bij het laatste stukje gaat het fout:
Restart the Xbox360. Next, go to the Media->Music->Computer section and answer Yes when prompted regarding the Windows Media Connect software

wanneer ik op computer druk dan krijg ik geen vraag. mijn xbox doet gewoon niks.

iemand dit probleem ook gehad?

thnx Jer

edit: Het probleem dat ik niet verder kan is omdat mijn 360 niet in het netwerk ziet dat ik media sharing software heb draaien.
Dat kan ook wel kloppen omdat als ik op start druk bij connect360 hij op disabled blijft staan ??

errug vaag

[ Voor 10% gewijzigd door JerNL op 17-01-2008 21:35 ]

nothing :)

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Niemand een idee?

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb je een router met een firewall waaraan je XBOX en je iMac hangt (bedraad of draadloos maakt niet uit). Zo ja, zorg dan dat je in de netwerk instellingen van je XBOX een fixed IP toewijst en de juiste DNS server en default gateway IP adressen van je router gebruikt. Gebruik deze instellingen ook in Connect360 om je XBOX aan te wijzen. Herstart je XBOX en als het goed is moet die nu je iMac zien en je ge-share-de media kunnen gebruiken.

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Mijn iMac en XBOX staat allebei op DHCP en zitten dezelfde range en dergelijke. Met mijn pc had ik dit probleem nooit. als ik via media center op zoek ging naar mijn 360. dan vond hij hem meteen... werkt de iMac met een ander protocol?

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-01 15:39
JerNL schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 21:29:

edit: Het probleem dat ik niet verder kan is omdat mijn 360 niet in het netwerk ziet dat ik media sharing software heb draaien.
Dat kan ook wel kloppen omdat als ik op start druk bij connect360 hij op disabled blijft staan ??

errug vaag
Je zegt het zelf al, lekker nuttig om je netwerk/xbox settings te troubleshooten terwijl de app connect360 niet is gestart.
Zonder juiste serial gaat ie niet starten.

Hier werkt het feilloos. gewoon de app geinstalleerd, op de 360 gekozen voor change source en alles draait. (en gewoon alles DHCP en niks gedaan met AP of FW)

[ Voor 3% gewijzigd door medendo op 19-01-2008 10:35 ]

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

RSP

DHCP is bij mij ook voldoende geweest. Je hoort vrijwel direct een geluidje wanneer Connect 360 je Xbox kan vinden.

Ik vond 't wel vreemd dat ik "file sharing" uit moest zetten, anders vond m'n xbox de bestanden wel, maar kon hij nix afspelen.

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Het rare is ook dat wanneer ik op start druk binnen connect360 dan krijg je de melding:
Xbox360 media sharing is starting up...

als hij daarmee klaar is dan staat er nog steeds bovenaan dat media sharing disabled is.

op mijn vista partitie vind hij mijn 360 prima via media player.

• medendo
M'n 360 staat nu uit, maar de app is gestart. Zo hoort het eruit te zien, ik heb het vermoeden dat het bij jou niet goed opstart. (serial?)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/medendo/System%20PreferencesScreenSnapz002.png

Is je serial ok, neem dan contact op met de makers.

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
bij mij start hij inderdaad helemaal niet op. Serial is prima en hij staat volgens de registration tab gewoon als goed.

Maar inderdaad hij start bij mij nog geen eens op.misschien verwijderen en opnieuw installeren??

• medendo
Klik eens op settings en vertel eens wat er allemaal aangevinkt staat.

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Hier ben ik dan :) ik was even een paar dagen afwezig, maar het probleem heeft zich nog niet miraculeus opgelost.

hoe kan ik trouwens connect360 uninstallen/verwijderen.

kan ik dan gewoon het connect360.prefpane verwijderen?

dit zijn mijn settings:

general: 2e en 3e aangevinkt.
itunes: 1e aangevinkt
iphoto: 1e aangevinkt
movies: niks aangevinkt.
access: niks aangevinkt.

bij serial number staat - Registered Version -

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
medendo schreef op maandag 21 januari 2008 @ 12:01:
M'n 360 staat nu uit, maar de app is gestart. Zo hoort het eruit te zien, ik heb het vermoeden dat het bij jou niet goed opstart. (serial?)

[afbeelding]

Is je serial ok, neem dan contact op met de makers.
ik heb dus geen active services omdat hij dus helemaal niet start. daar ligt mijn probleem denk ik.
ik moet weten hoe ik dit geval ga verwijderen. naar AppZapper slepen gaat niet werken

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
iemand een idee hoe ik dat ding verwijder?

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15

DoctorV64

Cosmopoliet

Als je Leopard hebt kan het niet simpeler dan dit.
In je system preferences staat het icoontje in de onderste rij onder "other".
Erop gaan staan en klik op je rechtermuisknop en daar zie je dan staan "Remove Connect360 Preference Pane". That should do the trick.

Ik moet zeggen dat dat ik verwacht had dat hij ook in de ~/library/PreferencePanes zou staan, maar het progje staat gewoon in de map waar je het gedownload/unzipped hebt en als je daarop gedubbelklikt hebt installeert het programma zich daarvan uit.

Wat helpt volgens mij bij installeren van prefpanes, is om de prefpane te slepen naar "applications" om dan pas te installeren. Dan kan je hem volgens mij daaruit vandaan gewoon naar je "trash" slepen.

[ Voor 4% gewijzigd door DoctorV64 op 26-01-2008 09:31 ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
TOP!! ik weet niet wat ik nu anders heb gedaan maar het werkt. ik heb hem opnieuw geinstalleerd en nu werkt het top! thanks for the help all

[ Voor 93% gewijzigd door JerNL op 26-01-2008 12:40 ]

Pagina: 1