Volume aanpassen in QuickTime Player

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Ligt het aan mij, of kun je met je trackpad het geluid niet meer harder en zachter zetten in de QuickTime Player? Ik gebruik de nieuwste versie (7.4, die update van een paar dagen terug), maar volgensmij werkte 't hier in de versie ervoor ook al niet meer.

Het gekke is dat het wél werkt als ik een QT filmpje in Safari afspeel. Dan kan ik naar boven/beneden scrollen om te spoelen, en met links/rechts wordt het volume aangepast. In QuickTime Player is links/rechts ook spoelen, net als boven/onder.

Iemand een idee?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:39
Dat is al veranderd in Quicktime versie 7.3. Je kunt nu alleen nog het volume aanpassen met scrollen door de muisaanwijzer boven de volumeregelaar te zetten. Dan werkt overigens zowel van links-naar-rechts als van boven-naar-beneden scrollen.

Het kan aangepast zijn om drie redenen. Allereerst, in Leopard kun je nu ook in niet actieve vensters scrollen. Zo zou je heel gemakkelijk ongewenst het volume kunnen aanpassen. Lijkt me onwaarschijnlijk :). In iTunes (en andere programma's met een volumeregelaar) werkte het altijd al op die (nieuwe) manier. Of het kan zijn aangepast, omdat er (met de nieuwe multitouch trackpad van de Macbook Air) nieuwe trackpad gestures zijn en ze het gedrag van de "scroll gesture" overal gelijk wilden trekken. Dat laatste lijkt me het meest waarschijnlijk :).

[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 19-01-2008 20:49 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."