Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Binnen het bedrijf waar ik werk (grote multinational) heb ik intern gesolliciteerd voor een hogere technische functie dan ik al heb.

Om even wat achtergrond info te geven om de situatie beter te begrijpen:
Binnen ons bedrijf is een reorganisatie geweest, waarbij een groep technici in een lagere functie zou worden ingedeeld. Op de enige vacature waarin je "veilig" zit ben ik vorig jaar aangenomen.
Omdat er geen nieuwe vacature aankwam, is 60% van de totale groep technici opgestapt.
Wat resulteerde in een flinke onderbezetting.
Mijn functie richt zich op het verbeteren van processen en het structureel oplossen van storingen.
Door de onderbezetting bestaat de dagtaak vooral uit brandjes blussen en een enkele structurele oplossing. Maar kom ik niet aan mijn eigen werkzaamheden toe. (Het wordt ook verwacht de apparatuur in productie te houden)

Vorige week heb ik mijn gesprek gehad met iemand van personeelszaken en mijn eigen leidinggevende. Nadat er een week over nagedacht was kreeg ik vandaag te horen of ik het ben geworden of niet.
Het antwoord was negatief. Dat kan natuurlijk gebeuren, alleen is het bedrijf niet eerlijk tegen mij geweest.
De beargumentatie waarom ik het niet geworden ben was als volgt:
"Omdat we in je huidige functie door de onderbezetting op de afdeling nog niet hebben kunnen zien of je deze kan uitvoeren volgens de functie omschrijving, willen we nog even wachten met verdere promotie."
Verder werd medegedeeld dat het gesprek erg goed liep en dat ik mezelf goed heb neergezet.

Na deze argumentatie merkte ik op dat het vooraf al bekend was dat ik het niet zou worden. En dat ik niet ben afgewezen op de dingen besproken in het sollicitatie gesprek.
Dit werd toegegeven en ze vertelden mij dat ze hebben overwogen om een afwijsbrief te sturen.
Uiteindelijk leek het ze beter om toch een gesprek aan te gaan, waarbij voor mij dus valse verwachtingen zijn geschept.

Wat is nu het beste om te doen om dit aan te vechten op een nette mannier?
Natuurlijk ga ik nu ook buiten de poort zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juridisch gezien kan je aan de afwijzing in ieder geval niets doen. Hoewel het vast een (kn/l)ullige gang van zaken is, is het toch zeker niet onrechtmatig te noemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ook ontslag nemen? Als je zelf weet dat je het ergens anders beter kan, want je solliciteerd al naar een hogere positie, waarom niet ergens anders aan de slag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Ik kan het op zich wel begrijpen. Je zit in een afdeling met een onderbezetting door je te promoveren wordt jou afdeling nog zwakker iets waar ze niet op staan te wachten. Dat geeft je aan de andere kant wel meer onderhandelings mogelijkheden bij het vragen voor een opslag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:53:

"Omdat we in je huidige functie door de onderbezetting op de afdeling nog niet hebben kunnen zien of je deze kan uitvoeren volgens de functie omschrijving, willen we nog even wachten met verdere promotie."
Hoe is het eigenlijk mogelijk om jezelf te bewijzen, als je daar de kans niet voor krijgt? Beetje jammer dat het zo gegaan is. Als je je tevreden voelt in het bedrijf zou ik blijven, maar ik zou echt gigantisch flippen als dit mij zou overkomen.

Zeker als je van jezelf vindt dat je beter kan zijn, dan is het jammer als je daar geen mogelijkheden voor krijgt. Ik weet niet wat je precies onder aanvechten bedoelt. Je kunt bedoelen dat je toch recht hebt op die functie (uitgesloten, bedrijf beslist) of je kunt aanvechten dat je op je huidige positie mogelijkheden moet krijgen om jezelf te ontplooien en te laten zien dat je wel capabel bent om in een (hogere) functie goed te kunnen functioneren.

Voor de laatste optie zou ik gewoon een gesprek aanvragen en aangeven waar je tegen aanloopt. Als ze daar niet in mee willen gaan, zo snel mogelijk een andere baan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Sja, doe je nix aan.

Het enige wat je kunt doen is inderdaad hopen dat je een goede indruk hebt gemaakt, zodat bij de eerst volgende mogelijk ze nog aan je denken . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn tactiek zou zijn om aan te geven dat je op zoek gaat naar een andere organisatie waar je die hogere technische functie wel kan krijgen, omdat je met brandjes blussen jezelf niet verder kan ontwikkelen en dat de gang van zaken rondom je interne sollicitatie meegewogen heeft in je beslissing.

Ik zou iig niets gaan 'aanvechten', daar zet je vooral kwaad bloed mee imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:19

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Je kunt moeilijk doen, maar je kunt ook je schouders ophalen over zoveel stommiteit, want nu ga je eens rustig rondkijken en dan de onderbezetting nog maar eens verergeren.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:23

Wom

Nu werk ik zelf ook voor een grote multinational, hier is het verplicht gesteld dat een functie gepost wordt zodat op zijn minst interne mensen er op kunnen reageren.

In de praktijk is het echter zo dat voor de daadwerkelijke procedure al iemand benaderd is welke ook wel aangegeven heeft dat hij/zij wel interesse zou hebben. De sollicitatieprocedure is dan ook een soort van wassen neus omdat men eigenlijk vantevoren al weet wie het gaat worden.

Dit is ook gebeurd in de functie welke ik nu heb, ik wist dat op het moment dat ik mijn CV instuurde dat ik het ook zou worden. Niet netjes, maar wist wel waar ik aan toe was. Vermoedelijk dat iets soortgelijks bij jou ook gebeurd is?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:36
Simpel: een goede werkgever zoeken. Waarom zou je bij dat soort lui blijven zitten? Of verdien je ergens anders juist minder? Dan moet je je afvragen wat belangrijker is: salaris of bedrijf. Die afweging kun je alleen zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Gebeurt helaas zeer vaak.

Interne sollicitatie komt vaak alleen voor omdat het verplicht is voor een bedrijf om het te doen.
Meestal is de keuze in veel gevallen al lang gemaakt en wordt er daarna nog even een interne sollicitatie procedure opgestart.
De keuze heeft in de meeste gevallen ook zeer weinig met kwalificaties etc te maken.

Maar ja, er is weinig tegen te doen, dan op gegevent moment gewoon verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Over het algemeen wordt er niet zoveel ge-promoveerd bij bedrijven die aan het re-organiseren zijn. Toch netjes dat ze je dan gratis soliciatie training geven... er is niets zo leerzaam als the real thing.

Zoals ze aangeven zit je tegen het niveau aan, kun je geduld hebben? of ben je ze moe? Arbeidsmarkt schreeuwt om mensen, zeker in IT/Techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo wat een reacties al! Bedankt daarvoor!

Met ruim 2000 netto en een flink opties pakket van een paar duizend is het al snel een goede reden om bij dit bedrijf te werken.
Daarnaast is het een interessant en over het algemeen goed bedrijf met goede secundaire voorwaarden.
Op zich doe ik mijn werk wel met plezier, ookal kom ik te weinig toe aan mijn echte taken.
Daarnaast heb ik leuke collega's, wat zeker niet onbelangrijk is.

Ik heb er met iemand in het bedrijf over gesproken en hij vond dit ook geen normale gang van zaken.
Maandag ga ik een gesprek aan met de betreffende leidinggevende om hem een aantal zaken te vragen;
Wat vind je zelf van de gang van zaken?
Komt dit idee bij P&O of bij jouw vandaan?
Moet ik interne sollicitatie procedure nog serieus nemen?

Ik ga eens rondkijken voor ander werk. Al is het alleen maar om de suggestie te wekken dat ik op zoek ben naar ander werk. })

Ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-08 15:45
Het is verplicht een interne vacature bekend te maken, maar meestal is het al vooraf bekend wie de gelukkige is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik een gesprek aangevraagd. Dat zal woensdagavond plaatsvinden.
Ondertussen heb ik zaterdag mijn CV op Monsterboard gezet.
Ongelovelijk hoeveel reacties ik daarop kreeg. Er zit 1 hele interessante vacature bij waarop ik ga reageren.
Na het gesprek zal ik wel even de reactie plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:19

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik zou niet gaan melden dat je aan het solliciteren bent en in gesprek bent met anderen. Je troef pas uitspelen als je hem ook in handen hebt natuurlijk.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:41
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:13:
Ondertussen heb ik zaterdag mijn CV op Monsterboard gezet.
Hillie schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:12:
Ik zou niet gaan melden dat je aan het solliciteren bent en in gesprek bent met anderen. Je troef pas uitspelen als je hem ook in handen hebt natuurlijk.
Niet om de TS schrik aan te jagen of zo, maar waarschijnlijk kijkt zijn eigen werkgever ook wel naar vacature sites.

Op mijn vorig werk heb ik iets gelijkaardigs meegemaakt. Er werd mij ook een andere positie binnen het bedrijf geweigerd met één of ander smoesje. Dit was niet de directe aanleiding dat ik ander werk ging zoeken, maar eerder de spreekwoordelijke druppel. De dag dat ik mijn ontslag aanbood kreeg ik te horen dat ze het min of meer zagen aankomen omdat ze mijn curriculum gevonden hadden op Monster/Vacature/Stepstone/VDAB (Belgische databank).

Nuja veel konden ze er toch niet tegen doen, de kwaliteit van mijn werk was altijd goed (hun woorden) en ik heb me ook gewoon professioneel blijven gedragen tot en met de laatste werkdag voor die werkgever.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kapoen schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:21:
Niet om de TS schrik aan te jagen of zo, maar waarschijnlijk kijkt zijn eigen werkgever ook wel naar vacature sites.

Op mijn vorig werk heb ik iets gelijkaardigs meegemaakt. Er werd mij ook een andere positie binnen het bedrijf geweigerd met één of ander smoesje. Dit was niet de directe aanleiding dat ik ander werk ging zoeken, maar eerder de spreekwoordelijke druppel. De dag dat ik mijn ontslag aanbood kreeg ik te horen dat ze het min of meer zagen aankomen omdat ze mijn curriculum gevonden hadden op Monster/Vacature/Stepstone/VDAB (Belgische databank).

Nuja veel konden ze er toch niet tegen doen, de kwaliteit van mijn werk was altijd goed (hun woorden) en ik heb me ook gewoon professioneel blijven gedragen tot en met de laatste werkdag voor die werkgever.
Dit was ook bij mij de druppel, helaas begrijpen bedrijven dat niet zo goed.
Stom genoeg denkt het bedrijf waar ik werk, dat technisch personeel makkelijk te krijgen is. Maar van de 5 lege plekken zijn er nog geen opgevuld. In bijna een jaar tijd.

Ik zou het niet erg vinden als ze ook op vacature sites kijken (Eerder grappig). Ik ben wel anoniem aangemeld, maar dat is meer om te voorkomen dat ik de hele dag gebeld wordt door uitzendburo's enzo.
Woensdag in het gesprek zal ik heel eerlijk zeggen dat mij CV online staat.
Daarbij zal ik tevens aangeven dat ik niet actief op zoek ben, en dus niet zeg dat ik zeker weten weg ga. Maar wel dat als er mooie kansen voorbij komen, dat ik die aangrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:04:
[...]

Woensdag in het gesprek zal ik heel eerlijk zeggen dat mij CV online staat.
Daarbij zal ik tevens aangeven dat ik niet actief op zoek ben, en dus niet zeg dat ik zeker weten weg ga. Maar wel dat als er mooie kansen voorbij komen, dat ik die aangrijp.
Dit zou ik dus niet aangeven.
Je zet je dan in een positie neer waarbij de werkgever denk, die gaat toch binnenkort weg dus die geef ik geen intressante opdrachten etc. meer.

Heb het zelf ook mee gemaakt. en je word daarna niet meer 100% serieus genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Je bent weg op het moment dat je zegt dat je weg gaat. Roepen dat je mooie kansen grijpt als ze voorbij komen is leuk maar imo nietszeggend: volgens mij doe je dat altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 21:54

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Blijft toch een mooie kans om opslag te vragen. Je doet werk wat je minder leuk vindt (vanwege onderbezetting! Dus bedrijf heeft je hard nodig!), je krijgt niet de promotie die je graag wilt. Maar je doet verder je werk prima met hart voor de zaak blijkbaar. Als tegenprestatie en gezien het feit dat ze je laten zitten waar je zit kun je best compensatie aanvragen. Een leuke salarisverhoging dus.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, inmiddels heeft het gesprek plaatsgevonden.
Ik ben geen haar verder gekomen. De overwogen afwijsbrief wordt toegegeven, maar ik maakte wel degelijk een kans. Yeah RIGHT! Met "dat moet je zo niet zien", of met andere niets zeggende kreten ben je bij mij toch aan het verkeerde adres.

Ik heb wel aangegeven dat mijn CV online staat en dat ik volgende week een gesprek heb bij een ander bedrijf.
Hij schrok daar wel van en vroeg of dit de enige reden was. Dit is niet het geval en ik heb de andere redenen er ook nog bijgenoemd.
Overigens heb ik duidelijk benadrukt, dat het helemaal niet is gezegd dat ik wegga, maar wel dat ik open kaart wil spelen. Dan kunnen ze van mij nooit beweren dat ik niet eerlijk ben geweest. Dat duurt in mijn ogen toch het langst, ookal is dat op het 1e gezicht niet altijd verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37

bonzz.netninja

Niente baffi

ach ik kan me wel voorstellen dat je mensen toch uitnodigd ondanks dat ze niet voldoen aan je profiel. Misschien weet iemand zon indruk te maken dat je hem alsnog voordeel van de twijfel geeft. Echter heeft TS gelijkt dat dit wel moet worden aangegeven, anders zit je elkaars tijd weg te gooien

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een afsluitende update van dit topic.

Na het laatst besproken gesprek ben ik benaderd door de Manager van de toko. Hij zou het erg jammer vinden als ik wegga, want ik ben hard nodig in het bedrijf. Verder kwamen er geen woorden uit die mij enigszins deden twijfelen over mijn sollicitatie bij een ander bedrijf. Hij liet me wel vrij in mijn keuze (gelukkig, straks wordt ik nog gedwongen te blijven ;) )

Inmiddels heb ik te horen gekregen dat ik ben aangenomen bij het bedrijf waar ik gesolliciteerd heb.
Zodra mijn contract getekend is zal ik dit officieel bekend maken.

Iedereen bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:00:
Even een afsluitende update van dit topic.

Na het laatst besproken gesprek ben ik benaderd door de Manager van de toko. Hij zou het erg jammer vinden als ik wegga, want ik ben hard nodig in het bedrijf. Verder kwamen er geen woorden uit die mij enigszins deden twijfelen over mijn sollicitatie bij een ander bedrijf. Hij liet me wel vrij in mijn keuze (gelukkig, straks wordt ik nog gedwongen te blijven ;) )

Inmiddels heb ik te horen gekregen dat ik ben aangenomen bij het bedrijf waar ik gesolliciteerd heb.
Zodra mijn contract getekend is zal ik dit officieel bekend maken.

Iedereen bedankt voor de reacties!
Neem ff in gedachte dat er vaak een maandje uitloop tijd bij je huidige werkgever is alvorens je begint bij de ander. Iets waar sommige werkgevers nogal stipt op zijn. Verder succes bij je nieuwe werkplek, misschien leuk om "wat verdient een it'er" even te updaten met de verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, is 2 maanden en daar heb ik rekening mee gehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 17:11:
Klopt, is 2 maanden en daar heb ik rekening mee gehouden
Voordat je hem afsluit, zou ik graag horen hoe je oude werkgever gereageerd heeft. Ben daar wel benieuwd na. En wat doe je als je huidige werkgever toch met een beter bod komt.

Heb je trouwens nog iets gezegd tegen die manager van de Toko?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cyberpope schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:06:
Voordat je hem afsluit, zou ik graag horen hoe je oude werkgever gereageerd heeft. Ben daar wel benieuwd na. En wat doe je als je huidige werkgever toch met een beter bod komt.

Heb je trouwens nog iets gezegd tegen die manager van de Toko?
Oke, ik zal de reactie nog even posten. Ik hou er rekening mee dat ik een tegenbod krijg, maar wil daar uit principe niet op ingaan. Zij dachten dat het slim was om mij niet te promoten, maar dat was korte termijn denken. Ik verwacht deze week het contract te kunnen tekenen, dan dien ik mijn ontslag in.

Tegen de manager heb ik haarfijn uitgelgd wat de reden is. Het is een aardige vent, maar hij heeft een probleem. Hij kan namelijk zijn fouten niet toegeven. Dat lijkt me een behoorlijke zwakte voor een manager. Hij houd zich groot door te zeggen dat ik mijn eigen keuze moet maken, maar van binnen zal hij enorm balen.
De volgende dag vertelde hij nog hoe moeilijk het was om technici te werven. Voeg daaraan het probleem mensen te houden toe en zie hoe star hij is.

Ik ben in ieder geval erg blij met een leuke nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

Wat goed zeg! Zou mooi zijn als je een nieuw contract bij een andere werkgever krijgt.
Ik zit dus in de situatie dat door mijn ziekte mijn huidige werkgever mij niet een contract voor onbepaalde tijd wil aanbieden, hij wist dat direct te vertellen na dat de diagnose aangezichtspijn was gesteld en hij overleg had gehad met de bedrijfsarts voor de gevolgend van die diagnose... Dat werd mij eind november ofzo medegedeeld en mijn contract loopt nog tot 1 september.. Maar ik merk nu de laatste weken vooral dat ze echt bezig zijn mij eruit te werken liever nog gisteren dan vandaag...

Krijg allerlei kutklusjes, als ik iets wil oppakken dan krijg ik te horen dat een andere collega die taak heeft en ik dus niet kan doen... er is mij ook al gevraagd mijn bureau op te ruimen en van alle dossiers van lopende zaken een overzicht te maken van de stand van zaken. Terwijl ik hier in principe nog een half jaar moet werken (tenzij ik iets anders vindt). Ach en opmerkingen als: ze moeten jouw contract maar beëindigen zodat hier wel een fulltime iemand op gezet kan worden, genegeerd worden bij het maken van planningen. Collega's die net doen of je niet bestaat..

Gelukkig heb ik een sollicitatiegesprek in het vooruitzicht en hoop echt dat dat lukt... dan kan ik ze hier met een oer-oud handgebaar vaarwel zeggen :) Nu is het zaak dat ik niet al te veel hoop vestig op dat gesprek want als dat niks wordt dan is de domper dat ik hier nog moet werken alleen maar groter...

Dus hoop echt voor de TS dat het gesprek goed verloopt en dat je een contract kan tekenen en weg kan bij je huidige werkgever want ergens zitten terwijl je weet dat je niet verder komt en dat ze je toch weg willen hebben dan kan je maar het beste zo snel mogelijk vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Mirreke schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:03:
Wat goed zeg! Zou mooi zijn als je een nieuw contract bij een andere werkgever krijgt.
Ik zit dus in de situatie dat door mijn ziekte mijn huidige werkgever mij niet een contract voor onbepaalde tijd wil aanbieden, hij wist dat direct te vertellen na dat de diagnose aangezichtspijn was gesteld en hij overleg had gehad met de bedrijfsarts voor de gevolgend van die diagnose... Dat werd mij eind november ofzo medegedeeld en mijn contract loopt nog tot 1 september.. Maar ik merk nu de laatste weken vooral dat ze echt bezig zijn mij eruit te werken liever nog gisteren dan vandaag...

Gelukkig heb ik een sollicitatiegesprek in het vooruitzicht en hoop echt dat dat lukt... dan kan ik ze hier met een oer-oud handgebaar vaarwel zeggen :) Nu is het zaak dat ik niet al te veel hoop vestig op dat gesprek want als dat niks wordt dan is de domper dat ik hier nog moet werken alleen maar groter...
Neem in gedachte dat je verplicht bent bij sommige werkgevers om ze kenbaar te maken van mogelijke ziektes, iets wat je toekomstige baan dus ook niet echt makkelijker erop maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

n4m3l355 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:31:
Neem in gedachte dat je verplicht bent bij sommige werkgevers om ze kenbaar te maken van mogelijke ziektes, iets wat je toekomstige baan dus ook niet echt makkelijker erop maakt.
Hohoho.. alleen ziektes die direct verband kunnen hebben met je werk. Als je een hernia hebt en als stratenmaker funktioneert b.v. Aangezichtspijn hoef je niet te melden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Cyberpope schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:23:
[...]

Hohoho.. alleen ziektes die direct verband kunnen hebben met je werk. Als je een hernia hebt en als stratenmaker funktioneert b.v. Aangezichtspijn hoef je niet te melden.
Beetje afhankelijk van het werk weer, stel je bent consultant en je zit dagelijks in contact met je klanten kan ik me voorstellen dat je als werkgever niet gelukkig wordt met iemand die dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mirreke schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:03:

Krijg allerlei kutklusjes, als ik iets wil oppakken dan krijg ik te horen dat een andere collega die taak heeft en ik dus niet kan doen... er is mij ook al gevraagd mijn bureau op te ruimen en van alle dossiers van lopende zaken een overzicht te maken van de stand van zaken. Terwijl ik hier in principe nog een half jaar moet werken (tenzij ik iets anders vindt). Ach en opmerkingen als: ze moeten jouw contract maar beëindigen zodat hier wel een fulltime iemand op gezet kan worden, genegeerd worden bij het maken van planningen. Collega's die net doen of je niet bestaat..

Dus hoop echt voor de TS dat het gesprek goed verloopt en dat je een contract kan tekenen en weg kan bij je huidige werkgever want ergens zitten terwijl je weet dat je niet verder komt en dat ze je toch weg willen hebben dan kan je maar het beste zo snel mogelijk vertrekken.
Wat een slechte mannier om met personeel om te gaan. Je weet dan wel ruim op tijd waar je aan toe bent, maar om 6 maanden van te voren al doen of volgende week voor het laatst bent is echt belachelijk!
Ik hoop dat het lukt met je gesprek! En probeer met een gesprek je ziekte om te keren in iets positiefs. Zeg dat je er een enorme doorzetter van geworden bent oid. Maar zoals boven al genoemd, hoef je hier in eerste instantie niks van te zeggen.

Mijn nieuwe werkgever belde vandaag op of ik nog meer mensen wist voor binnen hun bedrijf :D
En die wist ik natuurlijk. Contract is onderweg.

Heb inmiddels al wel mondeling de leidinggevenden op de hoogte gesteld. Ze waren erg teleurgesteld. Weer een techneut minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:05:
Heb inmiddels al wel mondeling de leidinggevenden op de hoogte gesteld. Ze waren erg teleurgesteld. Weer een techneut minder.
Sowieso is het op dit moment enorm moeilijk goeie mensen te krijgen. Toch apart dat zo veel bedrijven niet doorhebben dat je vooral wil voorkomen dat mensen weglopen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

n4m3l355 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:31:
[...]

'

Scheelt dan voor mij weer dat mij oud-collega die me heeft gevraagd te solliciteren op de functie op de hoogte is van mijn situatie :) Bovendien betreft het een functie van 18uur, ideaal in mijn situatie, ook gelet op mijn toekomstwensen/dromen/plannen :)
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:05:
[...]

Wat een slechte mannier om met personeel om te gaan. Je weet dan wel ruim op tijd waar je aan toe bent, maar om 6 maanden van te voren al doen of volgende week voor het laatst bent is echt belachelijk!
Ik hoop dat het lukt met je gesprek! En probeer met een gesprek je ziekte om te keren in iets positiefs. Zeg dat je er een enorme doorzetter van geworden bent oid. Maar zoals boven al genoemd, hoef je hier in eerste instantie niks van te zeggen.

Mijn nieuwe werkgever belde vandaag op of ik nog meer mensen wist voor binnen hun bedrijf :D
En die wist ik natuurlijk. Contract is onderweg.

Feli met je contract! Echt leuk joh! *O* d:)b *O*

Enneh ik hoef mijn ziekte niet om te zetten in iets positiefs, want dat heb ik de laatste maanden zelf al gedaan :) Door een stukje relativering en me richten op andere dingen dan werk :)
Bovendien ben ik zoals je zegt in Zeg dat je er een enorme doorzetter van geworden bent oid. idd een doorzetter geworden en als ik het ergens naar mijn zin heb ik dan nog meer mijn best doe om de aangezichtspijn geen rol te laten spelen. Bovendien heb ik nu ook medicijnen die het voor mij echt wel gemakkelijker maken om toch een aantal uur per dag te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier dan de slot update:

Na enkele verzoeken van mijn manager om met voorwaarden te komen waardoor ik bij het bedrijf zou blijven werken en telefoontjes van bezorgde collega's ben ik toch gaan twijfelen.
Na wat voorwaarden op papier te hebben gezet, is mij de functie aangeboden waar ik in eerste instantie voor ben afgewezen plus nog enkele leuke extra's. (Dit is meer dan waar ik om gevraagd had).

Ik denk dat ik mijzelf bij mijn huidige werkgever toch beter kan ontplooien dan bij het bedrijf waar ik ben aangenomen. Daar zou ik naar verwachting na 2 of 3 jaar wel uitgekeken zijn als ik er eerlijk over nadenk.
Het werd sportief opgevat door het andere bedrijf, en ik ben toch erg blij dat ik bij dezelfde werkgever aan de slag kan blijven.

Mirreke veel succes!
Iedereen bedankt voor de reacties.

Wat mij betreft mag hier een slotje op, tenzij er mensen zijn die over gelijke situaties willen praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:53

Croga

The Unreasonable Man

Leuk dat ze je dat nu aanbieden maar....

In feite ben je onmisbaar voor het werk wat je nu doet. Dit ondanks dat dat werk niet bij je functie hoort. Wat doet jou denken dat je dat werk niet gewoon moet blijven doen, ondanks dat je een andere functie krijgt? Wie gaat die brandjes blussen als jij een andere functie hebt? Als er namelijk niemand in dienst gaat komen die jou huidige taken gaat overnemen blijf je nogsteeds hetzelfde werk doen. Weliswaar met een andere titel, maar dezelfde k*tklussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iemand vanuit de productie afdeling naar voren geschoven, waarvan ik heb gezien dat die jongen veel potentie heeft. Tuurlijk is dit niet direct een 1 op 1 vervanging, maar wel een goede vervanging.
Dit loopt en ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.
Ik heb wel aangeboden in vakantie periodes bij te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 19:51:
Daar zou ik naar verwachting na 2 of 3 jaar wel uitgekeken zijn als ik er eerlijk over nadenk
kom je dan lekker op tijd mee nadat je er bent aangenomen... |:(
Het werd sportief opgevat door het andere bedrijf, en ik ben toch erg blij dat ik bij dezelfde werkgever aan de slag kan blijven.
Sja.. sportief. Ik weet niet in welk wereldje je zit maar op de lange termijn kan de wereld best klein zijn en dit soort zaken niet echt positief voor je uitvallen...Leuk voor je dat je via zo'n omweg alsnog hebt bereikt wat je wilde maar persoonlijk kan ik er weinig respect voor opbrengen...

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WooK schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 21:55:
[...]

kom je dan lekker op tijd mee nadat je er bent aangenomen... |:(

[...]

Sja.. sportief. Ik weet niet in welk wereldje je zit maar op de lange termijn kan de wereld best klein zijn en dit soort zaken niet echt positief voor je uitvallen...Leuk voor je dat je via zo'n omweg alsnog hebt bereikt wat je wilde maar persoonlijk kan ik er weinig respect voor opbrengen...
Hier ben jij volkomen vrij in om dit te vinden. Als ik er maar tevreden mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-08 21:37
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:06:
[...]

Hier ben jij volkomen vrij in om dit te vinden. Als ik er maar tevreden mee ben.
Het klinkt een beetje als een naai streek voor dat nieuwe bedrijf. Maar ik neem aan dat je eerst verteld heb dat je gewoon aan het rondkijken was naar de optie en dan kom klinkt het al stukken beter.

Gefeliciteerd met de promotie! en bedankt voor het verhaal, fijn om te lezen.
Pagina: 1