Zalman CNPS7500CU koeler op een Gigabyte P35-DS3 mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-05 01:39
Hallo iedereen,

Ik ben de laatste dagen bezig met een nieuw systeem samenstellen, en ik ben bijna klaar.
Aangezien ik de Q6600 die ik ga kopen ga overclocken koop ik een Zalman koeler erbij, maar ik weet niet zeker of hij past op het moederbord (kan op Google en hier ook niks erover vinden).
Het gaat om de Zalman CNPS7500 Copper koeler, en het Gigabyte P35-DS3 moederbord.
Het lijkt me namelijk dat de koeler misschien tegen de passieve koeling van het moederbord zit.
Ik heb al in Paint een beetje geprobeerd te kijken of het qua afmetingen zou lukken, maar door die passieve koeling kan ik het niet echt goed inschatten.

Heeft iemand toevallig dezelfde setup, of weet je toevallig of het past, alle informatie is welkom!

Groeten,
Marco.

Bambu Lab P1S Combo

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Deze persoon heeft een review gefabriceert van de P35 DS3 en heeft daarbij een CNPS7500 gebruikt. Dus ja, het past :)

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Moet je die Zalmann koeler nog kopen of niet?

Als je de Q6600 wil overklokken kun je misschien beter overwegen een andere koeler te nemen.

• MacorgaZ
Welke dan? Het lijkt me dat deze daar juist goed geschikt voor is.

Bambu Lab P1S Combo

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Je zou eens kunnen kijken naar een Scythe Ninja of Infinity.

Deze zijn iets duurder, maar koelen ook een stuk beter. De Zalmann is eigenlijk van een vorige generatie.

Ook blazen de Scythe´s de warme lucht richting de uitgang van jouw kast, i.p.v. gewoon omhoog, dit is beter voor de airflow.

• Amrod
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-05 22:13
en als je echt leuk wil koelen moet j de gemini2 is proberen;) alleen je kast moet wel genoeg ruimte hebben om tussen je drive bays en je outtake 2x 12 cm kwijt te kunnen, want dat zijn de koelers die je er op zet.

*edit*

zit me net te bedenken dat 2x 8cm oid ook kan.:P

[ Voor 12% gewijzigd door Amrod op 18-01-2008 09:29 ]

• MacorgaZ
Ik zat ook al te twijfelen tussen de Scythe "Mugen" Infinity en een Zalman koeler, en aangezien ik van Zalman koelers toch meer goede dingen hoorde, koos ik daarvoor. Nu alles weer zo'n beetje bekijk kan ik eigenlijk net zo goed de Scythe Infinity nemen.
Wat betreft die Gemini, ik koop de Antec Sonata III, ik zou niet weten of die erin past, maar ik ga waarschijnlijk toch voor de Scythe Infinity.
Zit er bij de Scythe Infinity standaard al een fan (van de plaatjes) of niet, want ik zie eigenlijk steeds plaatjes mét fan, maar ook zonder fan. Als er eentje standaard bij geleverd wordt (of juist niet), welke kan ik dan het beste los kopen (op Azerty.nl)?

Edit: Ah, ik lees net dit: "Hij past wel de Scythe Infinity alleen kan je je geheugen niet meer monteren, dat is het probleem waar ik op stuitte :)" (bron: http://tweakers.net/productreview/5363). Aangezien ik 2x1024MB en 2x512MB ga gebruiken zou de koeler dus niet passen :(.

Edit2: Hij lijkt wel te passen, maar dan zit de meest linkse slot op de volgende foto wel krap. Zou de koeler trouwens niet gewoon 90 graden gedraaid kunnen worden, zodat hij beter past? Foto: http://s4.directupload.net/images/070908/b75PvhoR.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door MacorgaZ op 18-01-2008 15:48 ]

Bambu Lab P1S Combo

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-04 00:06
..Edit2: Hij lijkt wel te passen, maar dan zit de meest linkse slot op de volgende foto wel krap. Zou de koeler trouwens niet gewoon 90 graden gedraaid kunnen worden, zodat hij beter past? Foto: http://s4.directupload.net/images/070908/b75PvhoR.jpg
De koeler moet zowieso 90 graden gedraaid worden zodat de fan op de koeler in lijn staat met de uitlaat fan van de kast en er dus beter gekoeld wordt ;)

• MacorgaZ
Oke, maar als ik het goed begrijp ligt het dus aan de case die je hebt of het ook nog past op die manier, of past dat sowieso wel. Ik ga zelf de Antec Sonata III kopen, dus als hij er dan goed inpast koop ik het wel.
Moet helaas nog wel op 2 loonbetalingen wachten, eentje zou zogenaamd al de 9de betaald zijn, maar nog niks binnen, en de tweede is pas in de eerste week van februari. Dan koop ik meteen een HD3850 erbij, en kan ik weer een paar jaar verder.

Bambu Lab P1S Combo

Pagina: 1