Toon posts:

Routing win2003 ipv livebox

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Graag zou ik mijn hele adsl verbinding (orange) via mn server hebben lopen (Windows 2003 server), nu heb ik wel een dial-up verbinding ingesteld binnen routing and remote access, en de static routes overgenomen van mn routern en vervolgens de static routes van de livebox verwijderd.

Maar krijg dan geen verbinding met het internet op de server.

Iemand een id wat het zou kunnen zijn, en heeft iemand het toevallig zo draaien?

Gr. Keizer

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee? Of is dr een mogelijkhied om de livebox gewoon verwaal te zeggen? Zou dan alleen niet weten hoe ik mn ADSL op mn Server zou aan moeten sluiten?

Iemand toevallig tips, wil het Routen & Dhcp'en namelijk op mn server zelf gaan doen.

Gr. Keizer

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

misschien dat die livebox zo werkt hoor maar ik vraag me af waarom je een dial up verbinding instelt als je adsl hebt

Een hele rij microsoft certificeringen.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:32
je gaat nooit je adsl-telefoonkabeltje rechtstreeks in je pc kunnen steken, wat je moet doen is het volgende (basiss, ben niet bekend met dat orange apparaat);

orange in bridge zetten, netwerkkabel naar server laten gaan
Jezelf eens goed inlezen wat RRAS is, en dan eens wat howto's zoeken enz...

Of je zet je orange box gewoon neer, zet de server in DMZ op de orange, hangt een tweede netwerkkaart in je server, koppelt die aan een switch en gaan met de banaan; configureren maar...

Verwijderd

Topicstarter
Nee oke dat mn adsl lijn niet in mn pc kan dat begrijp ik, dat lukt ook zeker niet.

Maar oke de router in bridge mode zetten, dan heb je dus het probleem dat telefonie niet meer werkt :s. Lijkt me eigenlijk ook geen probleem want je kan er weer een VoIP routertje achter zetten die je ook weer op Bridged mode kan zetten mits hij Bridged VoIP ondersteunt.. Dat doet de LiveBox niet volgens mij...

Oke zou idd een oplossing zijn..

En de server in DMZ zetten op orange... hmm maar dan krijgt de server nog steeds mn server niet het internet ip, die ik dan weer kan sharen over mn netwerk heen... Of mis ik hier even een stukkie?

In ieder geval al thanks voor antwoorden.