Nummerweergave Fritzbox 7170 Annex A

Pagina: 1
Acties:
  • 2.808 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raswic
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 17:25
Ik heb in november een fritzbox 7170 Annex A gekocht. Het apparaat werkt goed.
Echter, welke opties ik ook probeer. Ik krijg geen nummerweergave op mijn analoge (KPN)lijn.

Opstelling:
Analoge lijn -> splitter -> Fritzbox -> Siemens Gigaset.

Wat heb ik geprobeert:
  1. Fritzbox ertussenuit (oude opstelling): Nummerweergave werkt
  2. Via VOIP mezelf bellen: Nummerweergave werkt
  3. AVM gebelt, alle CLIP opties doorgelopen, maar met Fritzbox geen nummerweergave.
  4. Splitter ertussenuit: Nummerweergave werkt niet.
Mijn conclusie:
  1. De Gigaset herkent de KPN nummerweergave (DTMF) alsmede de Fritzbox (VOIP) nummerweergave (FSK)
  2. De Fritzbox kan niet omgaan met de KPN nummerweergave. Echter AVM beweert van wel en dat de oorzaak iets anders is. Wat anders weet men niet.
Nu zit ik in een impasse. Hoe krijg ik dit werkende? Nummerweergave op de analoge lijn is toch erg handig en nu gebruikt ik de Fritzbox niet om de bellen. De gehele toegevoegde waarde van het apparaat is voor mij gereduceerd tot nul.

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 04:08
Probeer het eens in het Fritzbox topic:
jan groen in "Fritz!Box Fon"

Er zijn meer mensen die problemen hebben met nummerweergave opde analoge lijn van een Fritz.

[ Voor 25% gewijzigd door Jan-E op 19-01-2008 12:55 ]

• Chris27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09-2023
Wat is je artikelnummer en firmwareversie? Wat voor Gigaset? Wat voor VoIP-provider?

Als je jezelf op de vaste lijn belt via VoIP, heb je dan de Fritz!Box er niet tussen? Of bel je jezelf op een VoIP-inbound nummer? Anders snap ik niet hoe je concludeert dat de Gigaset FSK nummerweergave aankan?

Ik ken de 7170 niet, maar aangezien de 7140 en de 7050 (mits origineel internationaal en Annex A) in het algemeen geen problemen hebben met de nummerweergave, zou de nieuwere 7170 dat op zich ook niet moeten doen...

Als je wat screenshots van instellingen plaatst (of mailt) kan ik eens kijken of ik wat bijzonders zie?

Maar misschien wel verstandig om deze discussie voort te zetten in bovengenoemd topic. Daar heb je alle kenners bijelkaar :)

Verwijderd

FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A, Firmware version 58.04.56

Betreft: analoge POTS kpn lijn met DTMF caller id.

De volgende landen zullen waarschijnlijk ook met dit DTMF probleem te kampen krijgen:

België, Brazilië, China, Denemarken, Egypte, Finland, IJsland, India, Oman, Polen, Portugal, Saudi Arabië, Zweden, Taiwan en Uruguay

Ik heb verschillende splitsers geprobeerd, regio setting op 'other country' en 'NL' gehad.

Maar helaas geen nummerweergave voor de op de vaste analoge POTS lijn (!dus geen ISDN!) binnenkomende gesprekken.

Ik heb dit probleem gemeld bij XS4all en AVM
Dus.... . het probleem is bekend bij zowel XS4all als AVM
Verder bel ik hierover elke Woensdag naar AVM.

Misschien is het toch weer een aansluit factor probleem, d.w.z. extra nummermelder voor de FBF hangen zodat de FBF de CLIP wel snapt.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 21:55 ]