mini LPT header op Via Epia LT mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-05 20:02
Ik heb recent een Via Epia LT mobo aangeschaft en wil hiervan graag de LPT header gebruiken. Deze aansluiting voor de parallelle port zit helaas niet op de backplate.
Nu heb ik een LPT bracket weten te scoren met lint-kabel om aan te sluiten op de LPT header op het mobo, maar wat blijkt...

De LPT connector is ongeveer 20% groter dan de header op het mobo.
Nu is de LPT connector van normaal formaat. Dezelfde die zijn terug te vinden in oude 386 en 486 machines.
Echter de LPT header op het mobo is een "mini" uitvoering.
Volgens mij is de LPT header op het mobo 2.0 mm per pin, terwijl de connector 2.54 mm per pin is.

Okee, dan de vraag... Hoe ga ik dit nu aansluiten?

Ik heb al geprobeerd aan een LPT bracket met mini connector te komen, maar ben daar nog niet succesvol in geweest.
In feite zou een "convertor" ook moeten kunnen werken, maar waar haal ik die vandaan?
In de winkel waar ik hem gekocht heb "myelectronics" hebben ze alleen een normale uitvoering en raden ze me aan om zelf wat te gaan solderen :(
Mijn contact via Via (de maker van het mobo) loopt nog...

Wie heeft er nog een idee of beter nog: de oplossing?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:51

StarWing

Huh ?!?

compleet off topic, waar heb je zo een bracket gehaald ? ik heb ook nog een nodig voor op mijn DS3

Heb nog een "oude" printer die ik moet aansluiten

Page intentionally left blank.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-05 20:02
Na contact met Via... Die sturen me door naar diverse hardware sites, zoals Conrad e.d. Maar deze hebben geen kant-en-klare oplossingen... Hooguit de losse onderdelen om zelf zo'n ding in elkaar te zetten :(

Heeft iemand nog een oplossing gevonden, of is iemand bereid zo'n ding te maken tegen kleine vergoeding?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD