Toon posts:

[exchange 2003] hide from exchange address lists

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag,

Ik heb een tweede email adres moeten aanmaken voor onze baas, een soort van privé email adres. Bedoeling is dat enkel het management en externen kunnen emailen op dit adres. Andere werknemers moeten verder het ander email adres gebruiken (dat door haar assistent ook wordt geconsulteerd).
Met wat prutsen ben ik erin geslaagd om dit qua rechten op te zetten. Enig probleem is dat iedere werknemer dit email adres nog steeds ziet staan in de global address list. Zij sturen dan emails, maar krijgen een foutmelding dat ze dit recht niet hebben.

Ik dacht van "hide from... " aan te vinken, maar dan kan de baas vanuit zijn normale account geen "send as" meer doen met haar privé adres, en het management kan dan ook geen emails meer sturen naar haar privé...

Ziet er iemand hier een oplossing voor ?

Bedankt alvast!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:06

Muggie

8 pm

Heb je het adres als secundair adres opgevoerd op zijn AD account ?

Je kunt een tweede account aanmaken, hier een mailbox aan toevoegen, deze een Hide from address list geven en bij de Delivery Options aangeven dat alle mail doorgestuurd moet worden naar zijn "echte" account.

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is effectief als tweede mailbox aangemaakt. De baas heeft dus via emailaccounts, ... gewoon een tweede mailbox toegevoegd. Vandaar de rechten 'send as' toegekend zodat ze vanuit haar gewone mailbox ook emails zou kunnen versturen.

Dus een tweede mailbox aanmaken heb ik gedaan, de hide from optie kan ik niet aanvinken omwillen van de reden die ik uitgelegd heb.

Verder kan ik de emails ook niet laten doorsturen naar haar primaire mailbox want dan ben ik mijn doel (een prive mailbox waar haar secretaresse geen toegang toe heeft) kwijt.

Iemand verder nog een idee?

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:55
het is inderdaad zo dat als een mailbox gehide is van de adresboek deze niet meer selecteerbaar is, maar als hij de alias van de mailbox ingeeft bij de van zal hij toch vanuit deze mailbox kunnen verzenden!

Bij reply's zullen deze trouwens standaard klaar staan.

Ps: Ik heb het ooit anders opgelost bij een klant, zodat deze geen tig mailboxen moest opendoen, maak een nieuwe mailbox aan voor hem, hide en forward all e-mail naar zijn mailbox, in zijn mailbox maak je een nieuwe map aan, en creeer een nieuwe regel waarin je message header of berichtkop aanduid en daar het e-mail adres van de andere mailbox in zet. als actie laat je deze verplaatsen naar de map die je reds hebt aangemaakt.

welke voordelen hebben deze ? Dat deze ook beschikbaar zijn via OWA & PDA's, weliswaar ongefilterd maar dat gebeurd wanneer hij zijn outlook opengooid. De regel is client side.

Computers make very fast, very accurate mistakes.