Toon posts:

reinstall exchange server 5.5

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Exchangeserver 5.5 opnieuw optuigen:

Mijne dames, heren,

Het volgende is het geval.
Op onze site draaien we in een domein, waarin zich een Windows NT 4.0 server bevindt welke dienst doet als Exchange server met versie 5.5 en servicepack 3.
Tevens is de machine een Backup Domain Controller.
Verder voert de server geen extra services uit.

Nu is het volgende het geval;
Op deze Exchange server zijn vorig jaar enkele applicaties getest die de stabiliteit van de Exchange server niet ten goede zijn gekomen. Regelmatig valt een service uit of moet de gehele server gereset worden.

Op deze Exchange server zijn een 250 tal recipients gehuisvest en het is bedrijfsbelang dat deze gebruikers minimale overlast hebben van eventuele uitval enof onderhoud.

Nu heb ik de beschikking over een exact gelijk stuk hardware, ofwel ik kan de server identiek ernaast opbouwen, maar nu komt de truc.
Welke computernaam kan/moet ik gaan gebruiken ?

Ik kan de postbakken, containers van recipients verplaatsen van de ene server naar een ander, maar.......
Hoe staat het met de GAL, Global Address List, distribution lists, hidden recipients en andere zaken welke vast wel ergens in een database zitten.

Mijn idee is om die nieuwe server exact zo op te tuigen als de thans draaiende.
Welke methode kan/moet er uitgevoerd worden om de data van de oude naar de nieuwe omgeving te krijgen ?
Deze ‘nieuwe”mailserver gaat dan ook geen dienst meer gaat doen als BDC.

Wie kan mij de antwoord geven op deze vragen:

1. kan bovenstaande uberhaupt ??
2. wat wordt de stappenplan om bovenstaande goed en schadevrij uit te voeren.
3. waar moeten we extra aandacht aan schenken ??
4. is alle informatie voor u helder en duidelijk, of mist u gegevens ??
5. heeft u met bovenstaand probleem ervaring ??
6. Wat doet of zijn de mogelijkheden met Microsoft Exchange Administrator – tools – directory import.
7. Welke methode kan/moet er uitgevoerd worden om de data van de oude naar de nieuwe omgeving te krijgen ?

Verwijderd

Je zou deze nieuwe server met een andere naam in de zelfde site/organisatie kunnen zetten en dan de mailboxen moven. Als het goed is zal Outlook/exchange client dan zelf de homeserver aanpassen.

Verwijderd

Je moet de nieuwe server gewoon dezelfde naam geven als de oude... en de databases restoren.. moet je maar even zoeken op technet of bij microsoft op "disaster recovery exchange 5.5", het is echt niet moeilijk hoor.

Met vriendelijke groet,

Erik Radix

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:34
Sabre heeft gelijk, je moet de identieke namen voor de site en server gebruiken. Voor de rest is er veel documentatie hierover aanwezig. Waar je wel moet opletten met restoren, is dat de rechten op public folders en op gesharede mailboxen soms zoek raken.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Waarom wil je dan ook zo nodig progjes testen in je productie-omgeving? You naughty boy ;)

• Destn
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-03 15:16
Om geen nieuw topic te moeten openen:

Heeft er iemand ervaring met volgend KB artikel?
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;162353

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Open toch maar even een nieuw topic :)
Hoewel je goed gezocht hebt, heeft jouw vraag niets met het originele topic te maken, bovendien is jouw vraag ook wel erg mager :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.