Exchangeserver 5.5 opnieuw optuigen:
Mijne dames, heren,
Het volgende is het geval.
Op onze site draaien we in een domein, waarin zich een Windows NT 4.0 server bevindt welke dienst doet als Exchange server met versie 5.5 en servicepack 3.
Tevens is de machine een Backup Domain Controller.
Verder voert de server geen extra services uit.
Nu is het volgende het geval;
Op deze Exchange server zijn vorig jaar enkele applicaties getest die de stabiliteit van de Exchange server niet ten goede zijn gekomen. Regelmatig valt een service uit of moet de gehele server gereset worden.
Op deze Exchange server zijn een 250 tal recipients gehuisvest en het is bedrijfsbelang dat deze gebruikers minimale overlast hebben van eventuele uitval enof onderhoud.
Nu heb ik de beschikking over een exact gelijk stuk hardware, ofwel ik kan de server identiek ernaast opbouwen, maar nu komt de truc.
Welke computernaam kan/moet ik gaan gebruiken ?
Ik kan de postbakken, containers van recipients verplaatsen van de ene server naar een ander, maar.......
Hoe staat het met de GAL, Global Address List, distribution lists, hidden recipients en andere zaken welke vast wel ergens in een database zitten.
Mijn idee is om die nieuwe server exact zo op te tuigen als de thans draaiende.
Welke methode kan/moet er uitgevoerd worden om de data van de oude naar de nieuwe omgeving te krijgen ?
Deze ‘nieuwe”mailserver gaat dan ook geen dienst meer gaat doen als BDC.
Wie kan mij de antwoord geven op deze vragen:
1. kan bovenstaande uberhaupt ??
2. wat wordt de stappenplan om bovenstaande goed en schadevrij uit te voeren.
3. waar moeten we extra aandacht aan schenken ??
4. is alle informatie voor u helder en duidelijk, of mist u gegevens ??
5. heeft u met bovenstaand probleem ervaring ??
6. Wat doet of zijn de mogelijkheden met Microsoft Exchange Administrator – tools – directory import.
7. Welke methode kan/moet er uitgevoerd worden om de data van de oude naar de nieuwe omgeving te krijgen ?
Mijne dames, heren,
Het volgende is het geval.
Op onze site draaien we in een domein, waarin zich een Windows NT 4.0 server bevindt welke dienst doet als Exchange server met versie 5.5 en servicepack 3.
Tevens is de machine een Backup Domain Controller.
Verder voert de server geen extra services uit.
Nu is het volgende het geval;
Op deze Exchange server zijn vorig jaar enkele applicaties getest die de stabiliteit van de Exchange server niet ten goede zijn gekomen. Regelmatig valt een service uit of moet de gehele server gereset worden.
Op deze Exchange server zijn een 250 tal recipients gehuisvest en het is bedrijfsbelang dat deze gebruikers minimale overlast hebben van eventuele uitval enof onderhoud.
Nu heb ik de beschikking over een exact gelijk stuk hardware, ofwel ik kan de server identiek ernaast opbouwen, maar nu komt de truc.
Welke computernaam kan/moet ik gaan gebruiken ?
Ik kan de postbakken, containers van recipients verplaatsen van de ene server naar een ander, maar.......
Hoe staat het met de GAL, Global Address List, distribution lists, hidden recipients en andere zaken welke vast wel ergens in een database zitten.
Mijn idee is om die nieuwe server exact zo op te tuigen als de thans draaiende.
Welke methode kan/moet er uitgevoerd worden om de data van de oude naar de nieuwe omgeving te krijgen ?
Deze ‘nieuwe”mailserver gaat dan ook geen dienst meer gaat doen als BDC.
Wie kan mij de antwoord geven op deze vragen:
1. kan bovenstaande uberhaupt ??
2. wat wordt de stappenplan om bovenstaande goed en schadevrij uit te voeren.
3. waar moeten we extra aandacht aan schenken ??
4. is alle informatie voor u helder en duidelijk, of mist u gegevens ??
5. heeft u met bovenstaand probleem ervaring ??
6. Wat doet of zijn de mogelijkheden met Microsoft Exchange Administrator – tools – directory import.
7. Welke methode kan/moet er uitgevoerd worden om de data van de oude naar de nieuwe omgeving te krijgen ?