Configuratie:
Werkstation:
Windows Vista Business
HP Color Laserjet 2550 (usb)
RDP Client
Server:
Windows Server 2003 Terminal Server
Probleemstelling:
Lokale printer op het werkstation is niet beschikbaar in terminal server sessie.
-Op het werkstation is in de RDP client aangevinkt dat de printer moet worden gekoppeld.
-"Connect client printers at logon" is bij desbetreffende gebruiker aangevinkt in de active directory.
-Aangezien het een DOT4 printer is heb ik in de registry de nodige aanpassingen gedaan volgens knowledge base document 302361
-De printer driver is ook op de server geinstalleerd
-Andere lokale printers binnen ons "netwerk" worden wel gekoppeld in een terminal server sessie.
-Lokaal op het werkstation werkt de printer gewoon prima.
Hoe is dit op te lossen? Heb ik nog iets over het hoofd gezien/niet goed gedaan?
Werkstation:
Windows Vista Business
HP Color Laserjet 2550 (usb)
RDP Client
Server:
Windows Server 2003 Terminal Server
Probleemstelling:
Lokale printer op het werkstation is niet beschikbaar in terminal server sessie.
-Op het werkstation is in de RDP client aangevinkt dat de printer moet worden gekoppeld.
-"Connect client printers at logon" is bij desbetreffende gebruiker aangevinkt in de active directory.
-Aangezien het een DOT4 printer is heb ik in de registry de nodige aanpassingen gedaan volgens knowledge base document 302361
-De printer driver is ook op de server geinstalleerd
-Andere lokale printers binnen ons "netwerk" worden wel gekoppeld in een terminal server sessie.
-Lokaal op het werkstation werkt de printer gewoon prima.
Hoe is dit op te lossen? Heb ik nog iets over het hoofd gezien/niet goed gedaan?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 15:23 ]