Twee domein of path prefixes voor meertalige site

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik wil mijn nieuwe site graag meertalig maken. De meeste content zal Nederlands worden, maar komt ook wat Engels spul op te staan. Ik gebruik Drupal en daarin zitten twee mogelijkheden om automatisch de goede content te laden die mij wel aanspreken:

1)
Verschillende domeinnamen. Example.com verwijst door naar de Engelstalige content, example.nl naar de Nederlandstalige content.
2)
Path prefixes: example.com/en/ verwijst naar de Engelse content, example.com/nl/ naar de Nederlandse content.

Zeker bij weinig content in de tweede taal zijn die prefixes misschien wel handig, maar als je veel materiaal hebt, dan zijn de twee domeinnamen ook wel handig om alles te scheiden, lijkt me. Ook bedien je het Engelstalige publiek wat beter met een apart domein.

Welke methode kunnen jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Ik zou voor het tweede kiezen, de voordelen hiervan zijn dat je niet over meerdere domeinen hoeft te zeulen en dat alle talen gekozen kunnen worden op één domein, zo staat alles gelijk netjes centraal. Zo voorkom je ook tegen het probleem aan te lopen dat een domein bezet is voor een bepaalde taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Ik zou voor de eerste methode gaan, met een redirect naar de .com of de .nl

Dit voornamelijk ivm SEO denk ik eigenlijk als argument :) ik vind /nl/ of /en/ niet echt iets toevoegen aan de structuur van je site.

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 20:37
Let er wel op dat je bij de eerste wel problemen gaat krijgen als je cookies voor de Engelse site ook op de Nederlandse wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
robbert schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:22:
Let er wel op dat je bij de eerste wel problemen gaat krijgen als je cookies voor de Engelse site ook op de Nederlandse wil gebruiken.
Dat is inderdaad een goede! d:)b

Ik kan trouwens ook instellen dat het met subdomeinen werkt, dus nl.example.com en en.example.com. Nadeel is volgens mij dat cookies ook niet cross-subdomain werken, of wel? Wat is qua SEO trouwens beter? en.example.com/ of example.com/en/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 20:37
Mei schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:28:
[...]

Dat is inderdaad een goede! d:)b

Ik kan trouwens ook instellen dat het met subdomeinen werkt, dus nl.example.com en en.example.com. Nadeel is volgens mij dat cookies ook niet cross-subdomain werken, of wel?
Tot mijn weten wel, geen ervaring mee overigens. Volgens mij doet tweakers dat ook voor tweakers.net en gathering.tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Mei schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:28:
Ik kan trouwens ook instellen dat het met subdomeinen werkt, dus nl.example.com en en.example.com. Nadeel is volgens mij dat cookies ook niet cross-subdomain werken, of wel?
Zodra je je cookie domain zet op example.com, dan kan je hem ook op nl.example.com en en.example.com gebruiken.
Pagina: 1