DVD speler met shuffle/random MP3 weergave zonder scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 431 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Al vele handleidingen doorgelezen en veel gezocht, maar deze functionaliteit staat meestal niet vermeldt of het kan gewoonweg niet. Bijv. de Akai AD100X kan shuffelen, maar alleen in te stellen via aangesloten tv scherm.

Ik ben dus op zoek naar een (hele eenvoudige) DVD speler die ook in staat is om MP3-dvd's af te spelen, maar dan wel/ook in shuffle/random stand.

Nu zijn er wel DVD spelers die zo'n random/shuffle stand hebben, maar bij degene die ik tot nu toe vond kon je dit alleen maar instellen als er een tv/scherm aangesloten is.
Ik wil dit dus graag kunnen instellen op de speler zelf (of hooguit via de remote, maar ook dat liever al niet).

Ding gaat bij mij als een soort van muziek-servertje fungeren; DVD-tje vol met MP3's er in en je hebt uren/dagen lang muziek. Er komt dus helemaal geen tv aan te pas. Andere oplossingen voor de muziek server overwogen, maar zijn afgevallen, dus ik wil het met een (consumenten)DVD speler doen.

Verwijderd

Een dvd speler is in eerste aanleg bedoeld om films te bekijken en zal dus over het algemeen werken via een menu on screen.

Zelf gebruik ik een server met een laptop wireless op de versterker aangesloten, maar ook op de tv en dan kun je dus alles doen. Een server ben ik gaan gebruiken omdat ik juist gek werd van al dat gebrand en beperkte mogelijkheden. Nu heb ik in het hele huis streaming muziek en met winamp 5.5 overal geinstalleerd is geeft dat een behoorlijke vrijheid, zeker ook omdat de speler een geintregeerde browser heeft en ook films afspellt, al gebruik ik daar liever weer oa VLC player voor.

En anders kun je misschien een HTCP centre overdenken met een touchscreen erop, geen TV meer nodig voor bediening en er zijn genoeg modellen op de markt en je kan het zelf zo gek maken als je wil qua cfg.

Wat ik jammer vind, meen dat het JVC/Pioneer was, die had op de VS markt een DVD carrousel voor 300 stuks voor zowel films en muziek. Heb ze gemaild waarom het niet in de EU werd uitgebracht maar dat vonden ze niet interessant. Het apperaat koste 600 dollar meen ik en had een uitgebreide display. Helaas al zitten kijken om een firmware hack te doen maar dat was niet ogelijk, ivm. de regiocode. Vond het wel jammer want ik kon in 1 keer met 2 apparaten m'n hele muziek en DVD collectie erin kwijt.

Maar goed, Japanners zien de EU markt nog steeds niet zitten met dit soort apperaten, we krijgen hier alleen het standaard TV/audio gebeuren.

Wat je wel kan doen is een mp3 speler nemen met uitgebreide mogelijkheden erop en die aansluiten op je versterker, lijkt me de goedkoopste oplossing :)

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Nee, pc is geen optie (zoals ik reeds schreef).
Het is voor tijdelijk gebruik om beurzen enzo, gewoon dvd spelertje, losse versterker en boxjes mee. MP3-DVDtje erin en gaaaaan! Ook in een winkel (achtergrond muziek) wil ik dit gaan gebruiken......

Dan wil ik geen omkijken meer hebben naar de muziek, dus gewoon uren achter elkaar muziek en niet elke keer dat ie opnieuw opstart eerst 1000x op forward drukken of elke keer met het hetzelfde nummer beginnen of dezelfde volgorde aanhouden. Shuffelen dus!

Moet ook nog eens foolproof zijn en ook door noobs te bedienen zijn, daardoor is een pc (of laptop) ook geen optie......

Ik maak 10 (oid) DVD's die altijd meegenomen kunnen worden. Deze kan ik jaren gebruiken. Dus hoef niet elke keer opnieuw te branden......

MP3-CD eigenlijk ook geen optie; dan teveel cd's mee en te weinig uren muziek. DVD = +/-800 nummers en dus bijna 100uur muziek........

Moet ook niet één of ander peperduur apparaat zijn, liefst een Aldi/Lidl bakkie, dus als eigenaren van dit soort bakkies eens zou willen kijken hoe 1 en ander bij hun '3tientjes-apparaat' geregeld is, graag.......

[ Voor 10% gewijzigd door kaajee op 17-01-2008 15:54 ]

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:30

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Even serieus: voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten is in dit geval geen optie (denk ik :P). Gezien je het (semi-)professioneel wilt gaan gebruiken is een stukje stabiliteit en kwaliteit wel belangrijk.
Ik weet van onze JVC dvd-speler (van mijn ouders) dat MP3 na een tijdje gewoon kapt vanwege warmte oid. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt met mijn Onkyo dvd-speler.
Helaas voor je dat mijn dvd-speler geen dvd-mp3 afspeelt. Was namelijk ideaal geweest. De huidige Onkyo's kunnen het misschien wel.
Bij die van mij (DV-SP500) zit er zelfs al een "random" knopje op de voorkant van de dvd-speler: how about fool proof :P

Life is not about specs, it is about joy!