Toon posts:

notebooks met lange accuduur

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben van plan mij een degelijke laptop aan te schaffen. Ik heb echter nogal wat specifieke eisen, eerst dien hij heel mobiel te zien (klein scherm, 13,3"-14,1", lange accuduur), dient hij overweg te kunnen met 3Dsoftware (sketchup, rendering programma's,...) en dien ie ook een zeer degelijke uitstraling te hebben, liefst zo clean mogelijk/wit. Prijs mag rond de 1250 euro liggen (incl. BTW)

Ik dacht aan de asus F8P, die mij wel zeer degelijk leek naar de eisen hierboven, maar niemand kan mij doorgeven hoelang de accuduur is. Hij zou toch 3 uur mogen meegaan bij intensief gebruik.

Kan iemand mij raad geven? of een ander degelijk model voorstellen?

met dank,

Michaël

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 14:01 ]

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-01 21:54
ehm.. een standaard macbook?

edit: hier is een link... http://www.apple.com/nl/macbook/index.html

[ Voor 56% gewijzigd door josh-hill op 17-01-2008 14:05 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Verwijderd

Ik heb zelf een Thinkpad T60. Hij is 14.1" met een resolutie van 1400x1050. Daarnaast beschikt hij over een ATI Radeon Mobility X1400 (128 MB), volgens mij is hij ook leverbaar met een FireGL (256 MB) kaart.

Standaard beschikt hij over een 9 cells accu waarmee hij het 5.5 uur mee volhoudt, daarnaast kun je er nog een extra accu voor bij krijgen die je in de cd-rom bay kwijt kunt (deze is hot-swapable) waardoor je het totaal naar een uurtje of 8 tilt.

Tegenwoordig is de Thinkpad T61 ook uit, wat deze qua prestaties toevoegt weet ik niet. Deze beschikt echter wel over een rolkooi om het scherm, de T60 beschikte al over een hardeschijf die zichzelf blokeert op het moment dat je hem laat vallen, en een drainage systeem voor je toetsenbord.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 14:06 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

X61 van IBM\lenovo?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Met hierboven: Macbook. kost vanaf EUR 1050, - en draait alles (OSX, Vista). 13.3" en macs doen lang met een accu.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

macbook bijvoorbeeld

Of een Zepto met 12cells accu, houdt het ook lang uit.

Streep ook de videokaart wel weg en ga voor een X3100 van Intel, onboard die zelfs met HD goed overweg kan of hou deze GPU en lever in de accuduur, beide gaat niet. Anders zou ik ook naar een dealer lopen en een zuinige racewagen kopen. :*)

De Zepto begint al vanaf 620Eur inclu btw met een 12cells accu voor een meerprijs van 95 eur

Specs naar eigen hand te draaien, http://zepto.nl/Shop/Conf...tionid=483&notebookid=650

[ Voor 29% gewijzigd door _Apache_ op 17-01-2008 14:09 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb gekeken voor de macbook, maar de grafische kaart is niet sterk genoeg (intel Media X3100 ofzo iets). Uit reviews blijkt dat ie niet echt super werkt met sketchup. In de applestore raadden ze mij aan om een macbookpro te kopen, maar die is net iets te duur... (1899€)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

franssie schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:05:
Met hierboven: Macbook. kost vanaf EUR 1050, - en draait alles (OSX, Vista). 13.3" en macs doen lang met een accu.
Mijn nieuwe iBook was anders na een jaartje goed gebruik gereduceerd tot een ding dat een half uur meeging (14" , 1.44GHz). Kwaliteit hoor :X

• josh-hill
Boudewijn schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:08:
[...]

Mijn nieuwe iBook was anders na een jaartje goed gebruik gereduceerd tot een ding dat een half uur meeging (14" , 1.44GHz). Kwaliteit hoor :X
en bij een Mac kan je de batterij niet vervangen zeker? :X

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:22
josh-hill schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:11:
[...]

en bij een Mac kan je de batterij niet vervangen zeker? :X
Ik denk dat hij doelt op het tijdsbestek waarin dit gebeurt is. Een jaar vind ik wel heel snel namelijk...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Eigenlijk is je grootste probleem: Moet de accu het volhouden op maximum performance? De accutijd wordt meestal bepaald op de laagste stand en 3 uur op max is vrij lang (ter vergleijking met mijn oude Asus A6T: Energy saving -> 2,5-3 uur, max performance: 1 uur). Ik zou zeggen: Neem maar een extra accu dan.

Verwijderd

Topicstarter
wel, op maximum performance probeer ik te zeggen: 3 uur, zodat je na een jaar toch nog 2 uur kan werken... en maximum performance = 3D tekenen, met iets zwaardere modellen (sketchup 10 mb of meer).

• josh-hill
The Realone schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:15:
[...]

Ik denk dat hij doelt op het tijdsbestek waarin dit gebeurt is. Een jaar vind ik wel heel snel namelijk...
Sorry, dacht dat ik ergens gelezen had dat die batterij niet (makkelijk) te vervangen is maar dat is dus onzin (nevermind). Zo'n capaciteitsverlies in een jaar is wel heel extreem inderdaad.</offtopic>

• GENETX
Na een jaar ben je echt niet 33% capaciteit kwijt, dat blijft wle binnen de perken met 5% ongeveer. Maar wat is Maximum Performance? Heb je echt 100% nodig, of zou je ook overal wat kunnen inkorten. Zo had mijn GeForce Go 7600 3 standen:

Maximum 3D: 450/400MHz
Minimum 3D: 200/200MHz
Minimum 2D: ?/135MHz waarbij de 3D delen werden uitgeschakeld

3 uur is knap lastig te halen op het maximum en je mag dan zeker een grote accu er bij kopen!

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is om toch twee uur intensief te kunnen modelleren. Of dat nu elke seconde 100% vraagt betwijfel ik. Maar stel dat ie op één uur toch 50% van de tijd 100% vraagt.

Nog een vraagje, zijn ze als fabrikant niet verplicht weer te geven hoelang de batterij haalt? ik vind dus nergens specificaties voor de asus f8P, welk trouwens wel een heel mooi model is, vind ik...

• GENETX
Nee, en daar meot je ook neit naar kijken aangezien ze toch de theoretisch maximum geven waar je nooit bij in de buurt komt. Verder schakeld de snelheid ook niet direct. Maar het is ook waar je het zelf op insteld. Je kan ook zeggen om hem op (ik zeg maar wat) 1600MHz ipv 2400MHz te laten lopen. Voordeel is dat hij dan blijft staan op een lager voltage, soms zal je wat langer moeten wachten, terwijl hij anders direct naar de max zou schieten omdat hij zich zou aanpassen aan de belasting.

Maar zoek eens reviews op, ik denk dat je er van uit kan gaan dat je er een 9cell accu erbij moet nemen. Persoonlijk ken ik geen verhalen waar een mid-end laptop het langer dan 1,5 uur op max uithield op een accu.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

michael83 welkom op GoT :)

Zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen

In CSL hebben we sinds kort de policy Wat is er nu anders in CSL? en daarmee zijn dit soort topics niet langer toegestaan.

We verwachten van een beetje tweaker dat hij/zij zelf prima in staat is om met de hulpmiddelen die tegenwoordig op het net te vinden zijn om een pc te kunnen samenstellen/kiezen.

Dit topic gaat dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.