Toon posts:

[VISTA MC] uitzending gemist + NL4 verdwenen

Pagina: 1
Acties:
  • 9.747 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren zijn de opties om uitzending gemist en Nederland 4 te kijken verdwenen uit mijn Media Center. Herinstallatie was hiervoor geen oplossing.

Na wat rondzwerven op internet kwam ik een topic tegen waar het bestand spotlightresources.dll werd genoemd als library voor de opties.

In dit bestand staat uitzendinggemist opgenomen evenals Nederland 4. De geldigheid data van deze toepassingen is echter op 15-01 verlopen. Hebben alle Vista Media Center gebruikers ditzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:31

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ik heb hier precies hetzelfde probleem en zou ook graag een oplossing hebben.

Linkje naar het topic dat jij bedoelt vermoed ik: http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,4183.0.html

Verder nog dit gevonden: http://forum.pcmweb.nl/showthread.php?p=73709 Ik gebruik inderdaad een Engelstalige versie van Vista, maar voorheen werkte het prima, dus ik ga er van uit dat het daar niet aan ligt. Bovendien ben ik niet van plan weer een hele reïnstall te doen, laat staan dat ik niet eens zeker weet of mijn Engelstalige licentie met een Nederlandstalige Vista werkt...

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt erop dat microsoft de plaatsing van programma's in media center verkoopt voor een vastgestelde periode. Die periode is nu voor de publieke omroep afgelopen, waardoor uitzending gemist en nederland 4 niet meer zichtbaar zijn.

Dat zou verklaren waarom het DLL bestand een verloopdatum heeft opgenomen van de programma's. Daarom wilde ik weten of ik de enige was met het probleem.

De vraag is nu dus wanneer de publieke omroep of microsoft ervoor gaan zorgen dat de 'licentie' van uitzending gemist verlengd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
bij mij ook ja, jammer. Ben benieuwd of t nog terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is hier geen officiele mededeling over van microsoft of publieke omroep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem! Vervelend, tv kijken ging hiermee zonder problemen en als ik het via internet doe (volgens www.uitzendinggemist.nl) hapert het programma vaak.
Zou het een tijdelijk foutje zijn of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 22:02
Ik heb geprobeerd de data aan te passen in het dll bestand genoemd op degroeneknop,
maar dat resulteerde dat Online TV helemaal verdwijnt uit MCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het even geprobeerd te editen met een hexeditor. Het item "Online TV" blijft dan wel staan, maar als je erop klikt zegt hij "Item momenteel niet beschikbaar"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_The_Ripper
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 19:06
Zelfde probleem hier, is nu wel een gemis en hoop dat hier wel een oplossing voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:32
Hoop dat het gauw weer terugkomt! Maakte er vaak gebruik van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem ook hier, heeft maanden goed gewerkt. Kijkt toch een stuk prettiger vanaf de bank.

Misschien dat genoeg klagen helpt, heb op http://www.uitzendinggemist.nl/ bij help onder "uw vraag staat er niet bij" een email gestuurd dat ik er van baal, misschien dat ze er gevoelig voor zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie net in m'n e-mail dat ze op de hoogte zijn:

Geachte heer ,

Het klopt dat uitzendinggemist.nl tijdelijk niet te bekijken is via het Media Center. De NPO treedt hierover in overleg met Microsoft (beheerder van Windows Media Center portal) over de ontstane problemen en zal samen met Microsoft daar een passende oplossing voor verzinnen.

Met vriendelijke groet,
Anouk Monté
Webredactie Omroep.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:02:
Het lijkt erop dat microsoft de plaatsing van programma's in media center verkoopt voor een vastgestelde periode. Die periode is nu voor de publieke omroep afgelopen, waardoor uitzending gemist en nederland 4 niet meer zichtbaar zijn.
Eerder andersom: de licentiegever (lees: mediabedrijven) verkoopt een licentie aan $softwarebedrijf voor een bepaalde tijdsduur.
Daarna vervallen de 'doorgaverechten'.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Hiero hetzelfde, geen uitzendinggemist meer op vista mediacenter. Dit is te belachelijk voor woorden: Microsoft bepaalt dus welke content ik mag bekijken! De ultieme vorm van DRM. Verder hebben ze het systeem natuurlijk weer zo gemaakt dat je het niet zelf kan customizen.

Het vervelende van het verhaal is verder nog dat er geen volwaardig alternatief is. Alle commerciele/open source alternatieven zijn net uit hun ei gekropen terwijl MCE een volwaardig pakket is. Dit is dus de reinste vorm van machtsmisbruik.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdtThys
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 17:23
mediaportal?
Gisteren nog het topic hierover gelezen op GoT en leek me toch evenwaardig of zelfs beter als
MCE, het is opensource en men is het constant aan het verbeteren. Het ziet er zelfs beter uit als
MCE en alles is instelbaar naar wat en hoe jij het wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

MediaPortal begint het te begrijpen maar er zitten nog veel te veel UI bugs in om in productie te zetten bij totale n00bs. Vooralsnog zijn zij het hardst bezig uit het ei te kruipen en het ei op te eten. Het eendje is ambitieus, talentvol en heeft veel in z'n mars maar moet nog een beetje groeien. In het half uur dat ik hem heb mogen aanschouwen, kwam ik al zeker 10 lelijke core bugs tegen, en stukken meer UI fouten. Denk aan rare benamingen, afgekorte tekst, onlogische UI indeling, slechte usability en veel meer. En dat voor een systeem ontworpen juist omwege de usability. Misschien dat het eentdje veertjes krijgt over een jaar of zo.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook een oplossing is (ik doe het in Vista) door in kladblok het volgende te plakken:
<application url="http://wmc.uitzendinggemist.nl" name="Utzending gemist" description="Uitzending gemist Openbare Omroepen" startImage="StartImages\gemist.jpg"></application>

en op te slaan als uitzendinggemist.mcl in de map Bureau-accessoires\media center\Media Center Programs

vervolgens kun je in dezelfde map en dan in map Startimages, nog een icoontje plaatsen genaamd gemist.jpg.

Op deze wijze heb je de oude manier van MCE uitzending gemist, nu staat de icoon alleen niet meer in MCE online tv maar in programma's.

Nu zoek ik alleen nog de mce versie van de website van Nederland 4 om deze op dezelfde wijze terug te krijgen als uitzending gemist.... iemand een idee?
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:31

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Thanks, taliezin, dat is een heerlijke oplossing! :*)

Voor de gebruikers van een Engelstalige Vista, de map waar je de .mcl in kunt opslaan is \Users\Username\AppData\Roaming\Media Center Programs\

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_The_Ripper
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 19:06
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 03:15:

Nu zoek ik alleen nog de mce versie van de website van Nederland 4 om deze op dezelfde wijze terug te krijgen als uitzending gemist.... iemand een idee?
Succes.
Probeer dit eens: http://www.omroep.nl/themakanaal/wmc/nl4/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje Taliezin!
Maar ik zie de map niet staan waar de icoon in moet en ik weet ook niet welke icoon ik moet gebruiken.

Jacktheripper: hoe krijg ik jouw link als mce-bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ruudjah schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:37:
Hiero hetzelfde, geen uitzendinggemist meer op vista mediacenter. Dit is te belachelijk voor woorden: Microsoft bepaalt dus welke content ik mag bekijken!
Nee hoor.
Lees mijn eerdere opmerking anders nog even?
De ultieme vorm van DRM.
Dit heeft helemaal niks met DRM van doen.
Ranten is prima, maar dan wel gefundeerd alsjeblieft.
Tenslotte lukt het je wel om MediaPortal beargumenteerd te bekritiseren - je kan het dus wel ;)
Verder hebben ze het systeem natuurlijk weer zo gemaakt dat je het niet zelf kan customizen.
Misschien dat je voor je zoiets zegt eerst de Mediacenter SDK wil doorlezen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een tip waar je het ikoontje vandaan moet halen? en hoe je het in een map krijgt in de engelse vista versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:56

drice

Loading...

Wat ik begrijp van degroeneknop wordt bij de eerste update een nieuwe dll gepushed
er is idd iets fout gegaan in ons CMS systeem om deze partners in de online media te zetten. Het is gecorrigeerd en met de volgende push van de online media partner list (de dll zoals hierboven staat) staat alles weer zoals het hoort.

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Nee hoor.
Lees mijn eerdere opmerking anders nog even?
Weet ik. Maar uiteindelijk is het hoe dan ook de beslissing geweest van Microsoft om de functionaliteit erin te zetten, samen met de mogelijkheid om dezelfde functionaliteit eruit te slopen. Hoe die bedrijven dit onderling regelen mogen ze zelf uitzoeken, daar heb ik feite natuurlijk niets mee te maken. (Natuurlijk nu wel, want het mist, en ik zit met een probleem). Hence my DRM rant.

Zelfs met je argument dat mediabedrijven aan Microsoft een lcientie verkopen is dat natuurlijk helemaal DRM: Digital Rights Management. De mediabedrijven managen immers mijn recht om die content te bekijken. In dit is de ultieme vorm: die mediabedrijven willen het blijkbaar niet meer, en dus vervalt de functionaliteit in mijn mediacenter.

Met
Verder hebben ze het systeem natuurlijk weer zo gemaakt dat je het niet zelf kan customizen.
doel ik op het customizen voor eindgebruikers, niet voor developers. Ik zie mijn ouders die net een mailtje in Outlook kunnen schrijven nog niet een plugin voor Vista MCE ontwikkelen, testen en deployen. Wel zie ik ze nog net een link toevoegen in een schermpje zodat ze een extra internetzender kunnen bekijken/luisteren.

Bovendien zit er in die SDK wel opties tot customizen, maar ook is een bepaald gedeelte van de UI afgeschermd en gelockt. Daar kan je ook dus met de SDK niets mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Ruudjah op 21-01-2008 12:02 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Mentalist

[avdD]

Ja hoor.

MS heeft blijkbaar besloten zichzelf de macht toe te eigenen om icoontjes uit jouw mediacenter te laten "verdwijnen" wanneer ze daar zin in hebben. Dus MS beslist. MS heeft de knopjes.

Laten we Bush een knopje geven om Galileo uit te schakelen en erbij zeggen dat hij dat alleen mag als wij het goed vinden. Nee hoor, dan hebben we absoluut geen macht uit handen gegeven, hij mag er toch alleen op drukken als hij het eerst lief komt vragen? Bush beslist helemaal niets hoor, nee echt niet. Net zoals MS hier niets beslist of besloten heeft.
[...]

Dit heeft helemaal niks met DRM van doen.
Ranten is prima, maar dan wel gefundeerd alsjeblieft.
Tenslotte lukt het je wel om MediaPortal beargumenteerd te bekritiseren - je kan het dus wel ;)
Ik begrijp dat het door deze beslissing niet meer mogelijk is om uitzendinggemist met goed fatsoen te bekijken op mediacenter, zonder taliezin's "hack" (en MS hoeft die file alleen maar in binary vorm op te slaan om die hack voor tweakers veel moeilijker te maken). Dan ziet het er voor de eindgebruiker niet anders uit dan DRM, ondanks het ontbreken van encryptie. Alleen de "you are not allowed to watch this content"-melding ontbreekt.

MS had best een optie kunnen maken om in mediacenter een linkje toe te voegen (ik begrijp uit dit topic dat dat niet kan), zo zou ik een mediacenter ook ontwerpen. Ik zou dan een specificatie neerzetten aan de hand waarvan websites content beschikbaar kunnen maken en een standaard voor templates neerzetten zodat de gebruiker de content binnen een zelfgekozen template of de default template van de website kan bekijken. De eindgebruiker hoeft dan alleen nog "uitzendinggemist.nl" in te voeren (binnen de GUI ja), en het "werkt". Helemaal niet zo ultra-ingewikkeld om te maken en absoluut niet onmogelijk. Het zou me zelfs niet verbazen als het al bestond.

MS doet dit natuurlijk niet, want op deze manier kunnen ze de NPO wat geld uit de zakken kloppen. En dus ook ons..

[ Voor 21% gewijzigd door Mentalist op 22-01-2008 03:50 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

MS had best een optie kunnen maken om in mediacenter een linkje toe te voegen (ik begrijp uit dit topic dat dat niet kan), zo zou ik een mediacenter ook ontwerpen. Ik zou dan een specificatie neerzetten aan de hand waarvan websites content beschikbaar kunnen maken en een standaard voor templates neerzetten zodat de gebruiker de content binnen een zelfgekozen template of de default template van de website kan bekijken. De eindgebruiker hoeft dan alleen nog "uitzendinggemist.nl" in te voeren (binnen de GUI ja), en het "werkt". Helemaal niet zo ultra-ingewikkeld om te maken en absoluut niet onmogelijk. Het zou me zelfs niet verbazen als het al bestond.
Als ik mij niet vergis is de huidige implementatie via exact zo een soort van template. Dat ziet er dan uit in de vorm van een DLL, waarvan de geldigheidsduur ingesteld kan worden (begrijp ik uit dit topic, ik heb hier geen research naar gedaan). Na een bepaalde datum vervalt de geldigheid van de DLL. Bij een XML template zou dat nooit 'remote' kunnen worden bepaald, alleen de content website die deze template instantie bevat kan offline worden gehaald. Ergo: zelfde effect. Microsoft heeft er door deze constructie bepaalde dingen bereikt:
-Contentleveranciers moeten zelf een DLL ontwikkelen
-Microsoft kan bepalen of die DLL wel of niet bij MCE wordt weergegeven/gebruikt
-Contentleveranciers (en dus ook consumenten) zijn dus weer van Microsoft afhankelijk
Een keuze dus die puur is gemaakt vanuit het oogpunt van Microsoft bezien. Niet vanuit de consument. En waar gaat MCE over: juist, de eindgebruiker een interface bieden voor deze content.

Wat we dus missen in Vista MCE is exact wat jij beschrijft, W3ird_N3rd. Een template XML definitie en een plugin voor Vista MCE. Het liefste is deze template XML definite een ontwikkelde (W3C) standaard, zodat MediaPortal en alle andere eende-eieren er ook gebruik van kunnen maken. Dan is het voor de contentproviders ook makkelijk, die hoeven slechts een template instantie te definieren, en de content kan op iedere mediacenter software worden weergegeven. Uitzendinggemist.nl moet nu voor iedere mediacenter (MediaPortal, Vista MCE, MCE2005, WII, PS3, XBOX360) een verschillende implementatie bakken toegespitst op het platform.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 22:02
ik heb uitzendiggemist weer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Zie dit nieuwsartikel op webwereld. Uit het artikel:
Het probleem werd veroorzaakt door een fout in het content management systeem van Media Center Edition, waardoor zowel Windows XP en Windows Vista gebruikers getroffen waren. De database met contentpartners wordt in Amerika bijgehouden.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alles er weer opstaan! Het probleem is dus weer opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:12:
Ik heb alles er weer opstaan! Het probleem is dus weer opgelost?
Daar was ik een tijdje geleden ook naar opzoek, en ik zie het er inderdaad nu weer bij staan! Gelukkig maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavara
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:57
Wat vreemd... Hebben jullie hier iets voor gedaan op jullie systeem?

Bij mij staat UG er namelijk nog niet tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vandaag bij een verse Vista Install ook hetzelfde probleem tegen gekomen... Nog niet volledig opgelost dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed; de oplossing:

In de map C:\ProgramData\Microsoft\ehome\packages moet je een paar mappen hebben staan...

Belangrijkste daarvan is de map MCESpotLight.
In die map zie je als het goed is het volgende:

- Een map MCESpotLight, met daarin SpotlightResources.dll
- een bestand MCESpotLight.cab

hier kun je een nieuwe versie van MCESpotLight.cab downloaden...

Laat die het oude bestand vervangen.

In MCESpotLight.cab vind je SpotlightResources.dll. Zet deze in de submap C:\ProgramData\Microsoft\ehome\packages\MCESpotLight\MCESpotLight\

- Start MC opnieuw op...

• panos_nl
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-09 23:12
Is er al ergens een nieuwe versie (jan 2009) van de NL versie MCESpotLight.cab te vinden?
De oude is blijkbaar weer verlopen want ik zie niks meer.

Thx

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hier niks aan het handje op mijn beide Media Centers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panos_nl
MikeyMan schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:28:
Hier niks aan het handje op mijn beide Media Centers...
Ik heb je stappenplan zoals beschreven precies gevolgd (dus zowel de cab als de dll vervangen).

Ik heb dit alles uitgevoerd op een verse install van Vista Ultimate US. Mijn US content is nu verdwenen maar er is niets voor in de plaats gekomen (het is dus helemaal leeg).

Mijn aanname was dus dat de cab/dll intussen weer outdated zijn. Als dit een verkeerde aanname is wat kan er dan wel zijn misgegaan?

• panos_nl
Ik zie op degroeneknop.nl overigens nog meer mensen waarbij het sinds januari niet meer werkt. Er is dus wel degelijk iets aan de hand.
http://www.degroeneknop.n...ex.php/topic,4183.45.html

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn dat toevallig allemaal mensen met een US vista?
Pagina: 1