Ik zit met het volgende probleem en kan hier geen oplossing voor vinden op het internet.
Momenteel ben ik samen met een kennis van me een intake-portal aan het ontwerpen in java met een webbased frontend.
De voorkant is verdeeld in een header, 3 kolommen en een footer.
De 3 kolommen zijn zwevende div-jes (float). De linkse kolom bevat een navigatie menu, de middelste kolom bevat de content en de rechtse kolom bevat help informatie over de content.
Nu is niet altijd de rechtse kolom aanwezig, dus blijft er restruimte over aan de rechterkant. Dit wil ik dan weer automatisch opvullen met de middelste kolom (content) middels CSS.
Een stukje gestripte CSS code.
En een stukje gestripte HTML-code
Hoe kan ik nu via CSS bepalen dat, zodra de rechter kolom afwezig is, de middelste kolom dat opvult?
Gebruik voortaan de talen in je code blok
Momenteel ben ik samen met een kennis van me een intake-portal aan het ontwerpen in java met een webbased frontend.
De voorkant is verdeeld in een header, 3 kolommen en een footer.
De 3 kolommen zijn zwevende div-jes (float). De linkse kolom bevat een navigatie menu, de middelste kolom bevat de content en de rechtse kolom bevat help informatie over de content.
Nu is niet altijd de rechtse kolom aanwezig, dus blijft er restruimte over aan de rechterkant. Dit wil ik dan weer automatisch opvullen met de middelste kolom (content) middels CSS.
Een stukje gestripte CSS code.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| #container { width: 100%; } /*--- Linker kolom ---*/ #nav_menu { float: left; width: 25%; } /*--- Middelse kolom ---*/ #content { float: left; width: 50%; } /*--- Rechter kolom ---*/ #help_topic { float: right; width: 25%; } |
En een stukje gestripte HTML-code
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <div id="container"> <div id="nav_menu> Menu </div> <div id="content"> Hier staat wat tekst. </div> <div id="help_topic"> Hulp nodig? </div> </div> |
Hoe kan ik nu via CSS bepalen dat, zodra de rechter kolom afwezig is, de middelste kolom dat opvult?
Gebruik voortaan de talen in je code blok
[ Voor 2% gewijzigd door BtM909 op 17-01-2008 13:27 ]