[XS4ALL] incasso voor niet meer bestaand Demon abonnement

Pagina: 1
Acties:
  • 428 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• divvid
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-11 08:52
Vorig jaar is Demon overgenomen door XS4all. Omdat ik mijn oude snelle abbonement alleen tegen veel hogere kosten kon meenemen naar mijn nieuwe adres heb ik in mei mijn Demon abonnement opgezegd. Dit is prima verlopen, op 2 juli ging de lijn er af en op 4 juli de laatste incasso van Demon ontvangen. KPN lijn opgezegd, Spulletjes ingepakt en verhuisd: dus: nieuw adres, nieuw nummer en nieuwe provider (InterNLNet)

Op 14 januari wordt er ineens EUR 29,95 voor een XS4ALL abbonnement afgeschreven. Ik ben er nog mee bezig, maar ik vroeg me af of er meer oude Demon klanten zijn waarbij dit gebeurd is.

Verwijderd

beetje aparte vraag dit. Bel gewoon de afdeling facturatie op 0203987642.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12 18:26
Ook ik heb vorig jaar mei opgezegd, ben daarna verhuist en begin juni is de aansluiting afgesloten. Andere telefoonaansluiting met hetzelfde nummer en een andere ADSL aanbieder (niet-KPN). Behoorlijk dezelfde situatie dus.

Gisteravond m'n bankrekening gecontroleerd. *Geen* afschrijvingen van XS4ALL hier.

Maar wat Nuts79 al schreef: vraag ze eens om uitleg. Maar ik zou eerst de bank bellen om het bedrag terug te halen.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Storneren die handel. Laat tevens dat rekening nummer blokkeren voor toekomstige incasso's.

Laat xs4all maar bewijzen dat ze recht op dat geld hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door Gunner op 18-01-2008 08:12 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Hendrix63
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-11 11:18
Neem gewoon even contact op met XS4ALL. Is een betrouwbare provider dus om nou meteen te gaan stoneren.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

HenkTweakers schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 08:23:
Neem gewoon even contact op met XS4ALL. Is een betrouwbare provider dus om nou meteen te gaan stoneren.
Ahum. Laat mijn ervaring anders zijn? Ook als het aankomt op opzeggingen is xs4all een onbetrouwbare partij. Doodleuk facturen sturen voor maanden dat ik geen abonnement meer bij ze heb gebeurt gewoon hoor. Een openstaande factuur crediteren duurt gewoon 60 dagen bij ze. Dat moet je als klant eens proberen 8)7

Ik snap niet dat mensen nog steeds xs4all als een kwaliteits-provider zien. De prijs is domweg te hoog om die 'kwaliteit' de kunnen rechtvaardigen.

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 18-01-2008 08:30 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Gunner schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 08:29:
Ahum. Laat mijn ervaring anders zijn? Ook als het aankomt op opzeggingen is xs4all een onbetrouwbare partij.
precies, het eerste wat je doet is storneren, ze hebben er immers geen recht op. Mochten ze toch nog recht op hebben dan zullen ze echt wel een rekening sturen. Nee direct storneren, anders kan je echt maanden op je geld wachten.

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 18:05
Ook ik heb ondertussen andere ervaringen met XS.
November overgestapt naar een andere provider en ondertussen is er weer een maand ingehouden.
Weer gebeld en weer wordt het onderzocht. Het lullige is, 4 weken geleden ook al gebeld met hun en toen zou het geregeld zijn, niet dus.
Kan wel zeggen dat het ontzettend veel moeite kost om rustig te blijven bij die gasten.
Ga nu maar eens kijken of een derde partij wat voor me kan betekenen, heb het wel gehad met ze.
In ieder geval zie ik XS duidelijk niet meer als DE provider en niet alleen om dit verhaal.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03:25

Nitai

Live the life you love.

Ik ben momenteel ook verwikkeld in een opzegging. Netjes in oktober opgezegd via de serivce-centrum van XS4all op hun website. Een bevestiging gekregen en er is vervolgens in december toch weer doodleuk voor 2 maanden geincasseerd.

Brief gestuurd, krijg ik een mail terug dat ik contact op moet nemen met Sales omdat de afdeling Facturatie niets kan doen en ook geen opzegging kan vinden. Ik heb notabene de bevestiging met een ordernummer naar ze toegestuurd, maar dat heeft blijkbaar geen waarde. :S

Februari maar eens in de gaten houden of ze weer afschrijven en van de week maar eens weer een aangetekende brief op de bus doen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Rhodan
Aan de ene kant een beetje gerustellend dat ik niet de enigste ben, maar aan de andere kant...
Toch zit ik me serieus af te vragen waar het mis gaat.
Ik zeg op bij XS ivm migratie, krijg een brief terug dat ze het hebben ontvangen en dat ze wachten op een Telco afmelding. Tweakdsl stuurt kpn aan, die netjes de lijn heeft door gemeten en me heeft over gezet. Deze gaf aan dat zij dit doorgeven aan beide providers. Tweakdsl zegt tegen mij dat zij de afmelding hebben gedaan en kunnen me zelfs zeggen wanneer dit is gebeurd. XS weet van niets.
Wie zijn administratie klopt nu niet?
Heb in ieder geval wel een machteloos gevoel.
Moet ook wel zeggen dat het laatste telefoontje naar XS me absoluut niet bevalt, maakte een opmerking over of het misschien aan hun administratie zou kunnen liggen en vroeg hem ook waarom schijnbaar mijn opzeg brief waar ik een eind datum in had gezet, schijnbaar geen waarde heeft. kreeg ik een wat gepikeerd antwoord terug dat hij nu gaat uitzoeken waarom dit is mis gegaan en hij dit niet hoeft te doen. Kon het ook zelf maar uitzoeken.
Zou nu weer binnen 2 weken antwoord krijgen.
Begin nu toch echt behoorlijk pissed te worden.
Heb ondertussen de bank opdracht te geven om het laatste termijn terug te boeken en ook maar eens Radar gevraagd wat ik hier verder mee kan doen.
Heb het nu echt gehad.
Wordt vervolgd.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 13:02

Dido

heforshe

Wat is er mis met storneren :?
Het is niet alsof je een deurwaarder op hun dak stuurt, hunrekeningen blokkeert en een rechtzaak aanspant voordat ze kunnen uitleggen waarom ze met hun tengels aan je geldt zitten.

Als iemand onterecht geld van je rekening haalt, haal je dat eerst terug. Daarna ga je uitzoeken waar ze het idee vandaan halen dat ze recht op die centen hebben. Snappen ze niet dat ze eraf moeten blijven, dan blokkeer je incasso's naar hun rekening. Dan mogen zij proberen aan geld te komen. Dat is een betere ituatie dan dat jij achter je eigen centen aanmoet.

En dat is volslagen onafhankelijk van de betrouwbaarheid van degene die geld afschrijft. Ten onrechte geld afschrijven is hetzelfde als de centen uit mijn portemonnee halen. Dat pik ik niet, en je bent per definitie niet betrouwbaar als je dat doet. Dat je verder een heel schappelijk persoon bent mag je uitleggen - nadat ik mijn centen terugheb.

Rhodan: gewoon elke afchrijving storneren, desnoods hun rekeningnummer blokkeren voor automatische incasso, en ze vertellen dat ze aan mogen tonen dat er een betalingsverplichting bestaat als ze ooit een cent van je willen. Anders kunnen ze driehoog de boom in. Verder geen woorden aan vuil maken en niet over opwinden. Zij willen geld, dan moeten zij daar iets voor doen. Niet jij.

[ Voor 14% gewijzigd door Dido op 18-01-2008 11:56 ]

Wat betekent mijn avatar?

• Rhodan
Het frustrerende vind ik gewoon dat, naar mijn idee, ik geen fout heb begaan met de migratie naar een andere provider.
En het lijkt ook dat XS gewoon vervelend doet, Tweakdsl kon mij tenminste vertellen wanneer zij de afmelding via Telco hadden gedaan.
Tweakdsl had ook netjes kpn aangestuurd, ook dit was netjes geregeld.
En nu een aantal keer met iemand van XS gesproken, komen toch behoorlijk arrogant over.
Het begon eigenlijk vorig jaar ergens rond maart. Modem trainde netjes op 15mb/s en plots trainde die onder de 12. Kan gebeuren. Een paar maanden aangekeken en nog steeds hetzelfde.
Een mailtje gestuurd naar XS met de vraag hoe dit kwam.
Mailtje terug gekregen met als antwoord, er zullen wel meer mensen op de centrale zitten als eerst PUNT.
Een vriendelijk mailtje terug gestuurd of er misschien wat aan gedaan kon worden, misschien met een upgrade van de centrale? Nee was het antwoord. Nog een mailtje terug gestuurd dat ik bijna 80 euro toch wel duur vond voor amper 12mb/s. Helaas, zij konden niets voor me betekenen.
Oke, dan eens kijken voor wat anders.
Keuze gemaakt en de migratie aangeslingerd.
Tweakdsl wilde graag een service id van mijn lijn hebben, zodat zij de lijn soepel konden overnemen.
XS hierover gebeld en kreeg een stort vloed over me heen over opta ed.
Met andere woorden, was volgens hun niet nodig en ik kreeg het dus ook niet.
Tweakdsl nog eens gebeld of het echt nodig was, hun vonden van wel en XS moest dit gewoon geven. Nog maar eens gebeld en toen kreeg ik iemand aan de lijn die geen idee had wat ik bedoelde. Weer een andere afdeling gesproken en weer een mooi verhaal over opta.
4 uur later maar eens naar KPN storingsdienst gebeld en na mijn verhaal kreeg ik eindelijk het id. Deze persoon gaf ook wel aan dat hij vond dat XS hier niet zo moeilijk over moest doen en het mij gewoon had moeten geven. Ik kreeg ook de indruk dat ik niet enigste was met dit probleem.
Maar de arrogantie bij XS die ik nu een aantal keren geproefd heb..........
Zover de proloog.
Nu hopelijk binnenkort de epiloog.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hier ook gezeik met xs4all, alles goed tot ik ging opzeggen. Had via de post een brief gekregen dat ik recht had op 2 maanden retour, en zag eerder deze week dat er weer een bedrag was afgeschreven. gelijk gestorneerd. Gisteren kwam een brief binnen waarin ze claimen ik een achterstand van betaling heb.

39

Verwijderd

ik ben 3 jaar tevreden klant bij xs4all geweest. ik had echt niets te klagen, altijd netjes op tijd betaald echt nooit was er iets. Totdat ik ok 26-10-2007 opzegde...... ( ik had als opzeg datum 27-11-2007 en op die datum verdween ook mijn lijn sync. ) hieronder volgt een samenvatting van mijn communicatie naar hun en terug:

Vrijdag 23-11-2007 per Mail --> Incasso van opzegging periode.
Vrijdag 30-11-2007 per Mail <-- antwoord van de mail van de 23-11.
Zaterdag 01-12-2007 per Mail --> Termijn gesteld voor terug betaling
te veel betaald abonnee geld. Nog steeds geen reactie.
Zondag 23-12-2007 per Mail --> 2 de termijn gesteld voor terug
betaling en melding gemaakt van een wederrechtelijke incasso. Nog
steeds geen reactie.
Donderdag 03-01-2008 per mail & fax --> in gebreke stelling naar xs4all
gestuurd, reactie tijd gesteld op 7 dagen, Nog steeds geen reactie.
Dinsdag 08-01-2008 per mail & fax --> Herinnering aan dat in gebreke
stelling en dat de termijn bijna voorbij is. Nog steeds geen reactie.
Zaterdag 12-01-2008 per mail & fax --> Reactie gegeven op "Incasso Dreig brief" van
xs4all. tijd gegeven tot 20 januari. Nog steeds geen reactie.
Woensdag 16-01-2008 per Mail & fax --> xs4all medegedeeld dat ik vanaf
20-01-2008 De wettelijke handelsrente ga rekenen vanaf 30 dagen na
einde contract. dit is conform de EG-richtlijn voor wettelijke handelsrente.

Ik ben heel erg benieuwd hoe dat Xs4all hierop gaat reageren want ik wacht nog tot 31-01 en daarna ga ik mooi er een incasso zaak van maken naar Xs4all toe.

• Rhodan
En dan nog als beste provider uit de bus komen.
Voor mij persoonlijk ........
Of zijn andere providers net zo erg of erger?
Toch blijf ik wel nieuwsgierig naar waar het nu mis gaat.
XS claimed in mijn geval dat Tweakdsl de Telco afmelding niet of niet correct heeft gedaan.
Ik neig toch echt te geloven dat dit niet het geval is daar Tweakdsl binnen een paar secondes mij kan vertellen op welke data's de meldingen naar Telco zijn verstuurd.
Wie of wat is Telco eigenlijk?
Maar goed, naar wie zijn jullie eigenlijk overgestapt?

Verwijderd

een telco is een telecom operator

ik denk dat Tweakdsl erop doelt dat zij een bericht ter overname van de lijn hebben gestuurd (bbned als die netwerkbeheerder is) naar KPN (waar je XS lijn zit/zat) om de lijn technisch over te zetten op het nieuwe netwerk. Kennelijk is in die communicatie iets misgegaan.

Misschien kan een kenner van dit proces hier iets over roepen?

• divvid
dank voor jullie reakties, ik blijk dus niet de enige te zijn met problemen. Uiteraard is de incasso gestorneerd. Geen grote financieele schade dus, behalve de tijd en telefoonkosten die er in gaan zitten.

XS4ALL zegt de abbonnement gegevens in december van Demon te hebben gekregen, 5 maanden na aflopen van mijn Demon contract (technisch en financieel correct afgehandeld). Overduidelijk een simpele administratieve fout tussen overnemende en overgenomen partij.

Uiteraard heb ik sales alle opzeg gegevens gestuurd. Ik heb nog geen reaktie ontvangen. Ik ben benieuwd of die nog gaat komen.

[ Voor 27% gewijzigd door divvid op 19-01-2008 08:53 ]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik weet niet wat jij doet.. Maar al is het moeder theresa zelf die met jezus aan de hand komt beloven om het terug te betalen. Als iemand bij mij een ontrechte afrekening doet, dan wordt deze bij mij gestoneerd. Wie het ook is.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:27

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Hmm,

zou je mij kunnen vertellen hoe het een ander is afgelopen.
Ik ben in november overgestapt naar een ander ISP, en de XS4ALL graaicultuur begint ook bij mij toe te slaan.

XS4ALL blijft maar volhouden dat ze op een Telco-out wachten wat dat ook moge zijn.
Ik heb al 2 maanden geen gebruik meer gemaakt van hun lijn daar ik gebruik maak van mijn nieuwe provider, maar wel dapper facturen blijven sturen.

De afdeling sales is slecht bereikbaar, heb er 2,5 uur over gedaan om iemand aan de lijn te krijgen.
Vervolgens kunnen hun ook niks doen, en moet je maar een mail sturen naar klant@xs4all.nl in de hoop dat zij wat kunnen (willen) doen. Hier heb ik geen hoop op, daar ik van ze af wil en dan zijn
"De Professionals" in 1 keer niet meer zo professioneel.

Dit valt me erg tegen van ze, en ik vind op het I'net meer van dit soort berichten over XS4ALL als je van ze af wilt.

Mr. T.

• Rhodan
Heb dus het zelfde verhaal.
Kreeg zaterdag weer een brief van XS. Had nu toch wel een kleine hoop dat het klaar zou zijn daar de laatste keer dat ik iemand sales had gesproken deze persoon aangaf dat hun onderzoek waar het mis was gegaan 2 weken zou duren.
Helaas, een brief met een factuur, er was iets misgaan met de automatisch incasso.
Kan goed kloppen daar ik terug had laten boeken.
We wachten nog maar weer af.

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 11:26
ik heb het hier ook meegemaakt met een contactovername.

In mei heb ik het demon abbo omgezet van mijn eigen naam naar dat van een huisgenoot.
In juli wordt de migratie van demon naar xs4all gedaan. Zelf krijg ik hier de post van en het staat dus opeens niet meer op de naam van mijn huisgenoot. Hier had ik verder geen aandacht aan gegeven.
Week later zag ik opeens een afschrijving van xs4all op mijn afschrift staan.

Dit dus maar meteen gestorneerd en gebeld met demon helpdesk (gratis nr en verbonden door naar migratieteam)
Na ongeveer 4 keer bellen en laten nazoeken komen ze er achter dat in het demon-systeem alles op naam van mijn huisgenoot staat en bij xs4all weer alles op mijn naam. (mijn gevoel dus een export van een oude datum :? )
Aangezien ze dus alle gegevens van mijn huisgenoot in het demon-systeem konden zien vroeg ik of ze het zo konden wijzigen, maar dat was dus weer teveel moeite. Na twee maanden ruzien via de telefoon met xs4all en nog 2x storneren heb ik ze eindelijk zover gekregen dat ze een formulier sturen om de automatische incasso te wijzigen.

Voor mij dus even geen xs4all meer.

• divvid
nog even een updateje: fax gestuurd met kopieen van alle opzeggingsbevestigingen, gevraagd om bevestiging van de ontvangst, maar helaas, niets meer gehoord, ook niet via de Demon helpdesk. Men geeft gewoon nergens antwoord op.

Jammer van zo'n organisatie.

• Rhodan
En hoeveel mensen die nog nooit van Tweakers.net hebben gehoord, hebben dit "probleem" ook?
Misschien zou er eens een wat grotere instantie dit soort praktijken eens onder de loep moeten nemen!

[ Voor 4% gewijzigd door Rhodan op 29-01-2008 09:57 ]

Verwijderd

Heb 2 jaar terug ook deze ellende gehad met XS4all. En dan was er niet eens sprake van een overname ofzo, maar ik had gewoon mijn abonnement beeindigd. Na de bevestigingsbrief van mijn opzegging van XS4all gehad te hebben, bleven ze nog doodleuk maanden abonnement afschrijven. Na een aantal storneringen en gebel (had geen zin) en geschrijf (brieven hadden ook geen zin en faxen kwamen nooit op de juiste afdeling terecht) kwam er gedreig met incasso van de kant van XS4all. Toen nog maar eens gebeld en eindelijk was ik er daadwerkelijk vanaf. Heeft me erg veel tijd en stress gekost.

Mijn buurman heeft nu hetzelfde geintje met Planet. Na een opzegging opeens na 6 maanden toch een brief krijgen dat er nog 6 maanden betaald moet gaan worden. Hij heeft al 13 keer aan de lijn gehangen en het kost hem elke keer veel tijd.

Zelf heb ik vorige maand mijn KPN DirectADSL opgezegd, maar ook daar lijkt het weer fout te gaan.

Het lijkt er sterk op dat er helemaal niets goed kan gaan bij de KPN en haar andere ondernemingen... :(

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:27

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

HMM,

heb gisteren mijn opzegging doorgefaxt, om te kijken of dat wel goed gaat.
Maar te zien aan de reacties voor mij, gaat dat ook niet tot een succes lijden.

Maar ik houd hoop, bellen doe ik ze i.i.g. niet meer, dat heeft toch geen zin.
Tevens laat ik alle incasso's die komen storneren.

Ze zullen mij op een gegeven moment zelf wel/schrijven als ze geld willen

Mr. T.

• Rhodan
Weet niet hoe het bij jullie gaat, maar ik heb vandaag mijn rechtsbijstand verzekering ingeschakeld.
Met andere woorden, het kwartje valt nog steeds niet bij XS dat ik nu al bijna 4 maanden weg ben bij hun!

Pagina: 1