[Tiger] USB devices mount/unmount via script

Pagina: 1
Acties:

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:32
Hoi
Ik ben hier aan het klussen met een Mac Mini waar OS X 10.4 op staat.
We hebben een eigenaardig probleem met een USB randapparaat dat af en toe vast slaat. Helaas is dit een known bug in de firmware van het apparaat die pas over een maand of 3 gefixed gaat worden. Tot die tijd wil ik wel graag een workaround proberen te vinden.
Als de stekker van het randapparaat uit de Mac wordt getrokken en er weer ingestopt wordt werkt het apparaat weer vlekkeloos.

Dus mijn gedachtengang was; als ik middels een script dat ieder uur fingeert alsof de USB stekker eruit wordt getrokken het apparaat aan de praat kan houden dan is dat prima.

Om to the point te komen: is er een commando dat je kunt gebruiken om dit USB device te unmounten en opnieuw te mounten (en hiermee dus te simuleren alsof de stekker eruit gaat).

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• rhoolwerf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 21:05
/usr/sbin/diskutil mount /dev/disk1s10
/usr/sbin/diskutil eject '/Volumes/The Annex'
Source: http://www.macosxhints.co...p?story=20070313192221659

Heb je hier wat aan?
Dit zou je dan in een bash scriptje willen zetten dat elk uur door cron oid wordt uitgevoerd?
Ik ben niet zo bekend met commandline scripting, maar dit is wat Google me gaf :)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
't is denk ik geen schijf maar een ander usb-apparaat, daarom zou ik niet veel van diskutil verwachten.

• ScuL
Het gaat idd om een 3G GPRS modem en niet om een diskdrive .. ik weet überhaupt niet of het kan maar het zou wel heel erg veel helpen.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het kan ongetwijfeld, ik zou zoeken naar een manier de usb poort uit en aan te zetten (evt met de powermanagementfuncties).

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:58
Kan je niet de drivers uit je geheugen halen en ze dan weer laden? Google: modprobe (denk ik)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Misschien heb je wat aan de USB pagina op ADC. Of anders zou je het misschien op de mailing list aldaar kunnen vragen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Driver laden en ontloaden (kextload en kextunload) zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar het ligt natuurlijk een beetje aan het probleem van het usb-apparaat of dat het probleem wegneemt, kan best dat dat gereset moet worden door in en uit te pluggen (of stroom in en uit te schakelen) Werkt de boel eigenlijk weer nadat de pc een periode standby heeft gestaan? Vermoedelijk heb je contact met de leverancier, misschien weet die of bijvoorbeeld een resetmogelijkheid in de driver zit.

• ScuL
begintmeta schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:19:
Driver laden en ontloaden (kextload en kextunload) zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar het ligt natuurlijk een beetje aan het probleem van het usb-apparaat of dat het probleem wegneemt, kan best dat dat gereset moet worden door in en uit te pluggen (of stroom in en uit te schakelen) Werkt de boel eigenlijk weer nadat de pc een periode standby heeft gestaan? Vermoedelijk heb je contact met de leverancier, misschien weet die of bijvoorbeeld een resetmogelijkheid in de driver zit.
Softwarematige reboot is geen oplossing. Het modem komt alleen uit z'n lockdown status op het moment dat:

1) de USB stekker eruit en er weer in gaat
2) de stroom van de minimac wordt gehaald en er weer op gezet wordt

De fabrikant werkt aan een firmwareupdate idd maar het is onduidelijk wanneer ze dit probleem gaan oplossen (hopelijk niet over een jaar).
Een resetmogelijkheid zit er vast in maar ze willen verder geen details verstrekken over de driver/software. Ik wil het dus omzeilen door gewoon USB ff uit te schakelen en weer terug in.
De 3G modem is het enige apparaat dat aan de USB-poort hangt dus dat is verder geen probleem.

Pagina: 1