[DVB-C] Beste digitale decoder?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.418 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJF3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-01 10:59
Hi,

Heb net een 1080p Philips TV ontvangen (42PFL9732). Mijn analoge kabel signaal is wel ok, maar kan een stuk beter. Daarom wil ik graag overstappen op digitale kabel (Multikabel).

Welke decoder kan ik het beste gebruiken? Wat ik graag zou willen lijkt niet te vinden:
  • HDMI interface
  • Support voor HD kanalen
  • Harddisk voor opnemen programmas
  • 2 tuners
Optioneel (maar wel belangrijk)
  • Netwerk interface (wired/wifi, maakt mij niet uit)
  • Mogelijkheid om DivX / MKV bestanden van PC of NAS af te spelen
KiSS-DP558 heeft alleen maar 1 tuner, geen DVB-C decoder, geen HDMI
Humax 9200 heeft geen HDMI interface, geen HD support, geen netwerk interface, geen DivX play

Vragen:
-Heeft iemand nu een device in gebruik met zoveel mogelijk van deze features?
-Hoe belangrijk is het om een device met HDMI te hebben vergeleken met SCART
-Hoe veel beter is de kwaliteit van digitale TV t.o.v. een goed analoog signaal met goede bekabeling

Bedankt!
DJ

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:52
DJF3 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:25:
Vragen:
-Heeft iemand nu een device in gebruik met zoveel mogelijk van deze features?
-Hoe belangrijk is het om een device met HDMI te hebben vergeleken met SCART
-Hoe veel beter is de kwaliteit van digitale TV t.o.v. een goed analoog signaal met goede bekabeling
- Voor HD kanalen kom je bij de samsung 360 uit

- Denk dat HDMI wel beter beeld geeft, maar als je een goeie scart kabel koopt, vraag ik me af of het je opvalt.

- dat ligt zo wie zo aan je bekabeling, bij mij (slechte coax) geeft digitaal echt super beeld, vergelijk bij analoog op mijn 42PV70.

Verwijderd

Volgens mij zijn er geen decoders die een HDD hebben en een HDMI uitgang/Hdef support.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:08:
Volgens mij zijn er geen decoders die een HDD hebben en een HDMI uitgang/Hdef support.
Er zijn wel SDTV ontvangers met HDD en HDMI uitgang voorzien van een upscaler voor 720p en 1080i uitgangssignalen, maar niet op het lijstje van de door de Irdeto kabelbedrijven goedgekeurde ontvangers. HDTV ontvangers met HDD en HDMI die gebruikt zouden kunnen worden bij de Irdeto kabelbedrijven ben ik nog niet tegengekomen hoewel die wel al beschikbaar zijn bij andere buitenlandse kabelbedrijven. Het eerste exemplaar voor de Irdeto kabelbedrijven zou Scientific Atlanta HDTV VOD PVR moeten worden hoewel dat in principe een speciale uitvoering is die ook is voorzien van OpenTV en kabelmodem en in feite alleen bedoeld is voor de Zesko kabelbedrijven @Home, Casema en Multikabel. Het gerucht gaat dat Humax werkt aan een HDTV PVR zonder OpenTV ondersteuning en kabelmodem voor de Irdeto kabelbedrijven, maar het is de vraag of de Zesko kabelbedrijven deze zullen goedkeuren en op welke termijn aangezien dat een directe concurrent zou zijn voor hun "eigen" Scientific Atlanta HDTV VOD PVR.

• ajw
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-01 23:04

ajw

Ik heb de Humax 9200, en die bevalt super. TV kijken is nu echt een beleving. Makkelijk vanuit de guide op te nemen programma's selecteren, terugspoelen en pauzeren bij gewoon tv kijken, perfecte opnames en het gaat altijd goed. Bij het opnemen van 2 kanalen, kan een andere (of een huidige) opname gewoon worden afgespeeld. Bovendien kan je vaak ook nog naar een derde kanaal kijken. Ps. ik sla reclames tegenwoordig gewoon over..

Ok, het is een SD (standaard definition) apparaat, maar er zijn ook (nog) maar 1 of 2 kanalen op de kabel waar in HD wordt uitgezonden. Hier moet je ook nog extra voor betalen. Ook heeft een HD-tuner (nog) geen geintergreerde opnamefunctie, dus lever je ook behoorlijk in op gebruiksvriendelijkheid, bedieningssnellheid en functionaliteit. Kun je natuurlijk een aparte harddisk/dvd-recorder kopen, maar dan ben je wel duur uit, heb je alsnog SD kwaliteit bij opnemen, en heb je geen dualtuner.

De SD beeldkwaliteit van de Humax 9200 is uitstekend. Hoewel een HDMI kabel op zich mooi geweest zou zijn vanwege de mooie connectors en de slanke kabel, kan de SD resolutie ook prima over een RGB scartkabel met een uitstekende kwaliteit.

Het is geen mediacenter, en heeft ook geen netwerkaansluiting. Je kunt er hooguit wat MP3's opzetten met een usb kabel. Hiervoor zou ik een aparte oplossing zoeken. Hiervoor heb ik een goede goedkope manier: je computer aansluiten op de TV. Kabels tot 20 meter zijn geen probleem.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Volgens mij duurt het nog wel even (1,5-2jaar) voordat er een goedgekeurde dvb-c HD-pvr komt.

tot nu toe voor multikabel:

HD > samsung 360R
twintuner pvr > samsung 850 / of humax

Momenteel heb ik dus de goedkoopste sd ontvanger genomen (270R) en mijn hdd/dvd gehouden.

Ik hoop dat er dus over ongeveer 1 á 2 jaar een dvb-c HDtwintuner-HDD uitkomt, en als het even kan met hybride-DVD.

Maar als jij nu niks heb en je wilt persé een recorder zou ik voor een pvr van Humax gaan, en niet voor de samsung 850 ivm vele problemen.

www.casarodriguillo.com

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07-2025
Er is nu ook een actie voor een gratis digitale ontvanger bij Multikabel. Heb je enig idee welke dat is?

Ik ga in de lente de nieuwe Panasonic 46" plasma kopen, maar misschien is het verstandig nu al digitaal te gaan met deze actie...

• Pinin

Pinin

Alleen bij het 3 in 1 pakket, en tot nu toe is dit is voor 99,9% zeker de samsung 270R prima maar erg basic.

www.casarodriguillo.com

• kakels
Ok, ik ben er nog niet zo in thuis en ga zo even kijken wat dat ding allemaal kan maar van mij hoeft ie ook niet op te kunnen nemen, want ik heb al een Hard-disk recorder van Panasonic of mis ik dan nog meer dingen?

• Pinin

Pinin

kakels schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 17:39:
Ok, ik ben er nog niet zo in thuis en ga zo even kijken wat dat ding allemaal kan maar van mij hoeft ie ook niet op te kunnen nemen, want ik heb al een Hard-disk recorder van Panasonic of mis ik dan nog meer dingen?
Ik heb ook een pana hardisk recorder, en deze samsung 270R. Opnemen doe ik analoog, het kan wel digitaal maar dat is nogal omslachtig (vergeet dus digitaal opnemen) en dan kan je niet tegelijkertijd kijken. Je zapt dus via de decoder, en dat gaat niet al te snel, 1sec. maar echt heel irritant is het niet (vind ik)
De 270R van panasonic kan eigenlijk niet veel, en dat is ook meteen zijn voordeel, want dit type heeft eigenlijk nooit problemen. wat wel leuk is, ik gebruik het vaak is epg, je ziet dan een lijst met alle programma's die komen en bezig zijn. Wat ook wel leuk is, is de ondertiteling van sommige extra kanalen zoals travelchanel en zo, hij zet er zelf ondertiteling bij, dus niet meer in het engels. Het is dus niet echt "ingebrande" ondertiteling, maar meer erop geplakt. Alle menu's ondertiteling enz. kan je ook de transparantie instellen. Voor het geld en zeker gratis is het een prima decoder, alleen tv kijken via decoder is nooit zo prettig als normaal via de tv, maar helaas op dit moment is het niet anders. We zitten een beetje in een rot periode, met gebrek aan standaarden en afspraken maar wel hele fraaie tv's. Over een jaar of 3 á 4 zullen wss alle tv's uitgerust zijn met een digitale tuners en zal er een afspraak zijn tussen de maatschappijen, tenminste dat hoop ik.

www.casarodriguillo.com

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 12:08
Hier wat meer info over de Scientific Atlanta.
ArChie schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:31:
[...]

... maar het is de vraag of de Zesko kabelbedrijven deze zullen goedkeuren en op welke termijn aangezien dat een directe concurrent zou zijn voor hun "eigen" Scientific Atlanta HDTV VOD PVR.

• kakels
Ben blij met je uitgebreide reactie Pinin.

Ik heb me inmiddels ook al verder ingelezen. Nadelen die naar voren komen is vooral het traag en gericht moeten zappen. Ook zit er geen HDMI-uitgang bij, die waarschijnlijk wel handig is aangezien die nieuwe Panasonic plasma's 3 HDMI-uitgangen hebben.
Jij noemt echter ook een hoop voordelen...

Inderdaad wel een jammerlijke overgang-periode dan, maar ja. Ik wil toch echt mijn breedbeeld van 73 cm inruilen voor 46" anders blijf je ook wachten, want met die tijd zal er wel weer iets beters aankomen…

In ieder geval ga ik er nog even goed over nadenken of ik nu al digitale televisie met de decoder aanschaf of dat ik nog even wacht tot de lente als ik de plasma kan kopen. Ik heb op het moment de Family-bundel van Multikabel.

• Pinin

Pinin

kakels schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:48:
Ben blij met je uitgebreide reactie Pinin.

Ik heb me inmiddels ook al verder ingelezen. Nadelen die naar voren komen is vooral het traag en gericht moeten zappen. Ook zit er geen HDMI-uitgang bij, die waarschijnlijk wel handig is aangezien die nieuwe Panasonic plasma's 3 HDMI-uitgangen hebben.
Jij noemt echter ook een hoop voordelen...

Inderdaad wel een jammerlijke overgang-periode dan, maar ja. Ik wil toch echt mijn breedbeeld van 73 cm inruilen voor 46" anders blijf je ook wachten, want met die tijd zal er wel weer iets beters aankomen…

In ieder geval ga ik er nog even goed over nadenken of ik nu al digitale televisie met de decoder aanschaf of dat ik nog even wacht tot de lente als ik de plasma kan kopen. Ik heb op het moment de Family-bundel van Multikabel.
Je hebt wel een beetje gelijk met de nadelen, maar dit ding is gratis! dus ideaal als overbrugging apparaat. HDMI is niet zo hard nodig, gericht zappen is wel lastig (ik ga daar even iets aan modden) en traag... ik heb er geen last van, maar sommige mensen willen binnen 0,1 sec beeld zien>dat gaat niet. Maar het snel doorzappen van bijv 1 naar 5 kan wel heel snel en vervolgens zie je kanaal 5 na iets van 0,8 sec.

www.casarodriguillo.com

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:26

tomtommie

Alaaf!

ik zit ook te twijfelen wat ik voor ontvanger moet kopen, bij @home krijg je met een volledig digitaal pakket een digitale ontvanger erbij... dit is het meest basic model natuurlijk, maar denk dat ik deze in combinatie met een goede scart kabel maar als overbrugging ga gebruiken totdat er over 1 à 2 jaar een digitale ontvanger met hdmi en harddisk is.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 11:20

seninha

god's right foot

Wij hebben ook Digtale TV via Multikabel ism een Panasonic ontvanger.
Eerst werd deze voornamelijk gebruikt om F1 wedstrijden op te nemen ism mn Pioneer DVR-530 H

Nu er een Plasma aan de muur hangt wordt deze meer gebruikt om gewoon TV te kijken.
Nu valt dus ook op hoe traag deze regeert tijdens het zappen.

Vraag me af welke decoder ik nu beter kan nemen wat zap snelheid betreft.

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1