Scanner voor school pasjes

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02-2025
Hey,

Weet iemand toevallig of het mogelijk is met een apparaatje of je je schoolpas kan scannen?
En evt. geld op te waarderen end.

Wij hebben pasjes met een chip erin, daarmee worden we ingescanned, en betalen we mee op school.
Het zou mooi zijn als dit aan te passen valt.

Groeten,
Paul

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Je bedoelt, hoe kraak ik dat pasje zodat het lijkt alsof er geld op staat, maar eigenlijk bedonder je de boel... ;)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dus je wilt eigenlijk een scanner hebben die je tegoed omhoog gooit, zodat je oneindig broodjes kroket kan halen? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 09:28
Ja, dat kan, er zijn echter diverse kaartsystemen, dus je moet eerst weten of je een chippas met contacten hebt of een draadloze, net als bijvoorbeeld de OV chipcard.

Het opwaarderen van geld is natuurlijk niet de bedoeling en uiteraard strafbaar, maar dat gaat je toch niet lukken.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• microsofty710
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-10-2025
PaulEm schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:15:
Weet iemand toevallig of het mogelijk is met een apparaatje of je je schoolpas kan scannen?
En evt. geld op te waarderen end.
Ik ga er haast vanuit dat in je school al dergelijk oplaadpunten aanwezig zijn. Why bother?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

microsofty710 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:20:
[...]

Ik ga er haast vanuit dat in je school al dergelijk oplaadpunten aanwezig zijn. Why bother?
Die dingen werken helft van de tijd niet. En ze pakken geen 1-2-5-10c munten die ik altijd het meeste bij me heb.

Maar zelf opwaarderen lukt niet. Iemand heeft dat al eens geprobeerd met een of andere kaartlezer/schrijver ding. Pasje is (te) beveiligd.

[ Voor 34% gewijzigd door Raven op 17-01-2008 12:26 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 22:50

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

PaulEm schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:15:
Scannen kan altijd. Lezen vaak ook wel, maar of je wat aan de data hebt die je terugkrijgt? Nee dat denk ik niet.
Het zou mooi zijn als dit aan te passen valt.
Waarschijnlijk niet. Daarnaast is het ook een manier van fraude dus ik zou het je afraden het te proberen.
bartgrefte schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:24:
Die dingen werken helft van de tijd niet. En ze pakken geen 1-2-5-10c munten die ik altijd het meeste bij me heb.
Ik denk niet dat dat de reden van de TS is. Hij zegt niet thuis een oplaadpunt met kleingeld te willen maken tenslotte. :P
Maar zelf opwaarderen lukt niet. Iemand heeft dat al eens geprobeerd met een of andere kaartlezer/schrijver ding. Pasje is (te) beveiligd.
Dit is vaak zo ja. Bij een oud systeem op mijn HBO kon het wel, het nieuwe systeem niet meer. Waarom het bij de OV-chipkaart wel kon is mij een raadsel. Dat is gewoon echt slecht werk.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het algemeen beleid #crimineel
Verboden zaken

[...]

Criminele praktijken

Niet alleen het plannen, aanzetten of suggereren van criminele zaken, ook het praten/patsen over kleine criminaliteit is ongewenst en hoort niet op het forum thuis.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.