Toon posts:

m2npv-vm ddr 800 4 gig werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn mobo werkt prima met 2 gig ddr rams 800. Ik wil uitbreiden naar 4 gig, maar op de een of andere manier lukt dat niet. Slechts drie ram kaarten worden gezien en hij gaat ineens single channel lopen.
Ik heb de laatste bios (1201) geinstalleerd en alle rams onafhankelijk geprobeerd. Dat functioneert allemaal. Maar 4 gig ddr onafhankelijk dus niet.

Wie helpt me uit de brand!

Vriendelijke groet

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 10:50

Moortn

Hallo

Ziet windows geen 4GB of het bios? Ik vind het een beetje een vage post, maar heb je wel een 64bit OS? zo nee, dan gebruikt je pc maar 3.2GB maximaal. En zijn alle reepjes van hetzelfde merk? Verschillende types/merken willen wel eens problemen geven.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

heb je de QVL lijst van je moederbord wel eens doorgezocht of je reepjes wel ondersteund worden door je moederbord?

probeer daanaast de juiste begrippen bij de juiste producten te gebruiken om het ook wat duidelijker te maken wat je probleem is.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ondersteunt je moederbord wel 4 reepjes RAM in Dual Channel? Kijk eens in je boekje.

Verwijderd

Zygivt schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 10:11:
heb je de QVL lijst van je moederbord wel eens doorgezocht of je reepjes wel ondersteund worden door je moederbord?

probeer daanaast de juiste begrippen bij de juiste producten te gebruiken om het ook wat duidelijker te maken wat je probleem is.
Denk idd dat dit het probleem is. Ik had hetzelfde probleem. Behalve 4 bankjes tegelijkertijd werkten niet. Het ging om een msi p6n diamond met daarin 4 gb DDR2 g.e.i.l. en die stond niet in de qvl list en toen OZC geprobeert en daar starte hij zo op. Maar 1,2,3 gb werkte wel van g.e.i.l.