[word '03/'07]Tips groepsproject eenvoudig laten verlopen

Pagina: 1
Acties:

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-07 17:19

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Topicstarter
Binnenkort begin ik met 2 medestudenten aan het bachelorproject. Omdat ik altijd de uiteindelijke gegevens mag verwerken tot een net uitziend project en dit bergen tijd kost (kopjes gelijk krijgen, inspring weghalen, fonts enz.), was ik van plan mijn groepsgenoten dit keer vooraf een lijstje met aandachtspunten mee te geven wat de layout betreft. Dit moet ik ook nog even toelichten aangezien ze waarschijnlijk nog nooit van deze mogelijkheden in MS Word gehoord hebben.
  • Gebruik 1 lettertype en lettergrootte
  • Kopstijlen gebruiken: hoofdstuktitel: Kop 1, paragraafkop: Kop2, subkop: Kop3
  • Nadruk op tekstgedeeltes: nadrukstijl gebruiken
  • Commentaar dat verwijderd moet worden: tussen blokhaken
  • Grafieken en figuren: apart, zonder stijl aanleveren en nog niet nummeren, in tekst verwijzen middels blokhaken
Bepaalde bovenstaande punten zullen misschien anders kunnen en ik mis vast een aantal simpele regeltjes, hierbij wend ik me tot jullie.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je vergeet nog een stijl voor quotes (aangenomen dat die er zijn). Zorg dat je iedereen van te voren een door iedereen geaccepteerd template hebt, incl. paragraafnummering. En schakel dan in %God%snaam toch nog auto-update van de profielen uit.
Grafieken en figuren: zorg dat het ook in het bronformaat beschikbaar blijft, naast evt een PNG of JPG.

Afhankelijk van de kennis, kunde en ervaring van de medestudenten (en jezelf, maar gezien je topicstart vooral de anderen) kan je ook alle opmaak en structuur bij samenvoegen weggooien en opnieuw aanmaken. Dan heb je tenminste 1 stijl.

En belangrijk: maak ook vooral afspraken over de schrijfstijl en de inhoud.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)