console sessies uit elkaar houden

Pagina: 1
Acties:

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
Ik heb een weer war van shells/ssh/root logins. Die zou ik graag uit elkaar willen kunnen halen met behulp van andere achtergrond.
Is het mogelijk om door middel van bijvoorbeeld bash rc. Je achtergrond van een term emulator
bv konsole of mrxvt enzz kan wijzigen.

ik had bijna een foutje gemaakt namelijk :)

>.< >.< >.< >.<

Verwijderd

Je kunt met putty iig een andere achtergrondkleur instellen per server misschien helpt dat.

[edit]Die foutjes heb ik ook wel eens gemaakt 8)7, laatst perongeluk mijn productie server uitgezet ipv mijn devbak :+ zijn natuurlijk veel ergere dingen maar was toch niet zo handig.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 11:05 ]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:10

deadinspace

The what goes where now?

Je kan zorgen dat de hostname in je prompt zit, en verschillende hostnames een verschillende kleur. Voorbeeldje, gebaseerd op een standaard bash prompt:
deadinspace@desktop:~$
deadinspace@laptop:~$
deadinspace@server:/etc$
Maar je kan daar best nog meer fantasie op loslaten natuurlijk. Verschillende kleuren voor user/root bijvoorbeeld.

Ook zou je de achtergrondkleur van de prompt kunnen varieren:
deadinspace@server:/var$ls -l
deadinspace@laptop:/var$ls -l

[ Voor 22% gewijzigd door deadinspace op 17-01-2008 13:18 ]

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 04:56

zomertje

Barisax knorretje

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:04:
Je kunt met putty iig een andere achtergrondkleur instellen per server misschien helpt dat.

[edit]Die foutjes heb ik ook wel eens gemaakt 8)7, laatst perongeluk mijn productie server uitgezet ipv mijn devbak :+ zijn natuurlijk veel ergere dingen maar was toch niet zo handig.
Ik deed dat ook met Putty inderdaad. Gewoon de achtergrondkleur veranderen. Rood was een goeie voor de productieserver :)

Bij ons zit inderdaad ook de hostname in de prompt :)

[ Voor 5% gewijzigd door zomertje op 17-01-2008 13:50 ]

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
deadinspace schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:11:
Je kan zorgen dat de hostname in je prompt zit, en verschillende hostnames een verschillende kleur. Voorbeeldje, gebaseerd op een standaard bash prompt:

[...]

Maar je kan daar best nog meer fantasie op loslaten natuurlijk. Verschillende kleuren voor user/root bijvoorbeeld.

Ook zou je de achtergrondkleur van de prompt kunnen varieren:

[...]
Volgens mij wil die weten hoe >:)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

als eens IVT geprobeerd? = prima telnet emulator

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:10

deadinspace

The what goes where now?

Hoe je in bash je prompt veranderd, inclusief kleurtjes, is in elke willekeurige bash-prompt-howto op het net te vinden :P

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
deadinspace schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:33:
[...]

Hoe je in bash je prompt veranderd, inclusief kleurtjes, is in elke willekeurige bash-prompt-howto op het net te vinden :P
Weet ik :P Maar toch :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
kopete kan je via dcop lekker veel aan veranderen. Ook kan je voor elke server een apart profiel instellen, inclu taakbalk-entry, kleurtjes en whatever.

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Pagina: 1