>.< >.< >.< >.<
Verwijderd
[edit]Die foutjes heb ik ook wel eens gemaakt
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 11:05 ]
Maar je kan daar best nog meer fantasie op loslaten natuurlijk. Verschillende kleuren voor user/root bijvoorbeeld.deadinspace@desktop:~$
deadinspace@laptop:~$
deadinspace@server:/etc$
Ook zou je de achtergrondkleur van de prompt kunnen varieren:
deadinspace@server:/var$ ls -l deadinspace@laptop:/var$ ls -l
[ Voor 22% gewijzigd door deadinspace op 17-01-2008 13:18 ]
Ik deed dat ook met Putty inderdaad. Gewoon de achtergrondkleur veranderen. Rood was een goeie voor de productieserverVerwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:04:
Je kunt met putty iig een andere achtergrondkleur instellen per server misschien helpt dat.
[edit]Die foutjes heb ik ook wel eens gemaakt, laatst perongeluk mijn productie server uitgezet ipv mijn devbak
zijn natuurlijk veel ergere dingen maar was toch niet zo handig.
Bij ons zit inderdaad ook de hostname in de prompt
[ Voor 5% gewijzigd door zomertje op 17-01-2008 13:50 ]
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Volgens mij wil die weten hoedeadinspace schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:11:
Je kan zorgen dat de hostname in je prompt zit, en verschillende hostnames een verschillende kleur. Voorbeeldje, gebaseerd op een standaard bash prompt:
[...]
Maar je kan daar best nog meer fantasie op loslaten natuurlijk. Verschillende kleuren voor user/root bijvoorbeeld.
Ook zou je de achtergrondkleur van de prompt kunnen varieren:
[...]
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Hoe je in bash je prompt veranderd, inclusief kleurtjes, is in elke willekeurige bash-prompt-howto op het net te vinden
Weet ikdeadinspace schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:33:
[...]
Hoe je in bash je prompt veranderd, inclusief kleurtjes, is in elke willekeurige bash-prompt-howto op het net te vinden
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL