Toon posts:

HD: Partition table not correct

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus 2 hd's.
1. 20,5 GB met daarop: 2 primaire partities met win98 en w2k.
2. 4,3 GB met daarop: 1 primaire partitie van 1,2 GB waar niks op staat, en 1 extended partitie van 3,1 GB met (belangrijke) data.

Als ik deze 2e schijf alleen in het systeem als master op ide 0 (of op ATA66 maakt niets uit, dus dan ide 3) dan zegt het systeem: Partition table not correct. Terwijl die zou moeten zeggen van: No boot schijf zoiets.

Als ik Partition magic start dan staat er: Partition table error 116.

Er is zon optie in Part. Magic iets van check schijf ofzo, doe ik dat dan zegt tie iets van dat het begin en het eind van partitie of partitie tabel niet met elkaar overeen komen.

Onder w98 en w2k kan ik niet op de schijf komen want die staat er niet tussen.

Weet iemand wat ik moet doen om toch op de schijf te kunnen komen en data te kunnen back uppen?
Misschien weet ook iemand wat er eigenlijk aan de hand is met de schijf...

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:20
wat zegt fdisk?

uhm over hd nummer 1, ik dacht dat je maar 1 primaire partitie kon hebben op een hd, en een extended, die je vervolgens weer verdeeld in subpartities ofzo.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

nope, je mag 4 primaire partities of 3 primaire en 1 extended partitie op een harddisk hebben. windows kan er alleen niet goed tegen als er meer dan 1 primaire partitie zichtbaar is (dus de anderen hidden maken).

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bij fdisk partitie gegevens opvraag(keuze 4) dan staat er alleen een "1" na de dubbele punt en verder blijft het scherm zwart.

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 20:12

tweakerbee

dus..?

Het is misschien een domme vraag, maar heb je dan een active partition op die schijf? :) Anders weet ik de partition table not correct fout wel: Hij weet niet meer waar ie heen moet, dus hij ZOEKT de boot sector niet eens. Dat je dat niet hebt wanneer je de 1e HD er ook in propt klopt: Hij heeft dan een active partition op de 1e HD!

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Niet elk systeem wil booten van partities die na de 8GB grens beginnen en/of eindigen. In DOS heb je hier in ieder geval problemen mee.Hier staat ook een flinke lap tekst over in de hellup van PQmagic.

Hoe heb jij win98 en win2K eigenlijk kunnen installeren en welke bootmanager gebruik je hierbij?

Verwijderd

Topicstarter
Eerst WIN98 installen, aan de voorkant zeg maar van de schijf :) , en dan w2k, die automatisch ziet dat er ook win98 opstaat en zelf een bootmanager erop zet.

Dat van die active partition ga ik gelijk proberen ! Tnx.
Pagina: 1