Toon posts:

Aldi 4GB USB stick fake?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.041 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Heb je de 4 GB USB stick in de Aldi (Be) van €24.99 gekocht? Doe mij en jezelf een plezier en zet er eens 2GB+ aan bestanden op, bvb. MP3's. Verwijder de stick veilig [hardware veilig verwijderen of Eject - om alles volgens de regels te spelen] en steek de stick terug in je machine. Check of al je bestanden nog intact zijn...

Bij mij niet dus. Als ik de inhoud opnieuw naar mijn HD kopieer, blijft er maar een kleine 1 GB aan bestanden over. Ik vrees dat we hier te maken hebben met de fameuze 'gehackte' USB sticks van msn 1GB die werd gehackt om 4GB weer te geven in Verkenner. Zo kan men op Ebay ook sticks kopen van 32 en 64 GB aan ongeveer €60, die allemaal van dezelfde techniek gebruik maken. De stick geeft geen foutmelding wanneer hij vol is, maar schrijft gewoon verder over de reeds beschreven sectoren en herhaalt dit zoveel keer als de hacker de oorspronkelijke inhoud wil vermenigvuldigen. Vandaar dat bij plus 2GB er veel MP3's verdwijnen - ze werden wslk gecorrumpeerd door het overschrijven.

Blijkbaar hadden ze in Aldi Zwitserland gelijkaardige problemen:

http://blog.huwi.ch/2007/...ashdrive-von-aldi-suisse/

Ik breng hem alleszins terug...

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-02 20:51
Dit is toch wel heeeeeeeeeel slecht van Aldi... Eigenlijk lachwekkend.
Misschien heb jij gewoon een kapotte usb stick?

Ik wacht nog wel even de reakties af :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat valt natuurlijk niet uit te sluiten op basis van 1 exemplaar. Maar zolang ik er minder dan 1GB op zet, werkt hij wel prima...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-02 14:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik zou zeggen, schroef em open en kijk wat er voor geheugenchips inzitten, dan weet je vrij snel of het nep is of niet.

Nadeel is dat je daarna wellicht wel wat meer moeite zal hebben om em nog terug te brengen :+

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijder eens alle partities en kijk eens wat de grootste partitie is die je aan kan maken? Kijk desnoods ook eens met Linux wat die voor capaciteit aangeeft.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit is ook een beetje het gedrag wat een kapotte stick kan vertonen, dus ik zou nog niet direct de Aldi beschuldigen. Ik zou hem eerst gewoon ruilen met een ander exemplaar.

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:30:
Dit is ook een beetje het gedrag wat een kapotte stick kan vertonen, dus ik zou nog niet direct de Aldi beschuldigen. Ik zou hem eerst gewoon ruilen met een ander exemplaar.
Palomar, op jouw aanraden ben ik het stickje dus gaan inwisselen met als resultaat ...

net hetzelfde probleem.

Na ongeveer 2 GB aan mappen met MP3's te hebben gekopieerd, waren sommige leeg, andere nog ok een eentje kon ik niet meer kopiëren. Toen ik het restant terugzette op de HD, had dat een grootte van 1,01 GB. De map die ik niet kon kopiëren had een steeds toenemende grootte - op het ogenblik dat ik het venster 'Eigenschappen' sloot, zelfs al 15,8 TeraByte !!! (Geïnteresseerden kan ik een PrtScrn mailen).

Het kan best zijn dat ze bij de lokale Aldi een slechte batch gekregen hebben, maar twee kapotte sticks die toch precies 1GB kunnen bevatten, lijkt me iets te toevallig.

Ik kies straks in ieder geval eieren voor mijn USB stick...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ook al op een andere pc geprobeerd? Als het echt aan die sticks ligt dan is dit best wel (relatief) ernstig. Gewoon oplichting (ws. niet van Aldi, maar van de leverancier).

[ Voor 66% gewijzigd door Palomar op 17-01-2008 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eerste stick op Desktop met XP en laptop met Vista. Tweede stick enkel nog maar op Vista laptop, maar ik betwijfel of het nog nut heeft om verder te zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Idd, ik denk ook niet dat Aldi dit bewust op de markt heeft gebracht, mijn ervaring totnogtoe is dat hun producten minstens even betrouwbaar zijn dan andere ketens. Dat is de reden waarom ik dit ook zo merkwaardig vind.
Bovendien doen ze over ruilen of geld terug, echt niet moeilijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 14:44 ]

• Karloe
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11-2020
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:50:

Blijkbaar hadden ze in Aldi Zwitserland gelijkaardige problemen:

http://blog.huwi.ch/2007/...ashdrive-von-aldi-suisse/

Ik breng hem alleszins terug...
Klopt, stond ook in de duitse c't nr 24 en nr 1, ging over Platinum usb stickies
(aldi be volt oook onder Aldi sud )

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem dus teruggebracht en mijn verhaal gedaan. De winkelverantwoordelijke nam het serieus op en heeft onmiddellijk naar de hoofdzetel gebeld. Zij heeft de klacht ook schriftelijk doorgegeven.

Vervelend vind ik wel dat ze op de hoofdzetel zeiden nog te wachten op meer gelijkaardige klachten alvorens ze de sticks uit de handel zouden nemen (er werden er deze namiddag alleen al drie teruggebracht in plaatselijke winkel). Je zou toch verwachten dat ze het zelf eens zouden onderzoeken ipv passief af te wachten...

Nou ja, geld terugkrijgen was in ieder geval geen enkel probleem.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-02 22:22
offtopic:
mega kick van de maand?

Beste mensen,
voor het slapen gaan bladerde ik nog even door de folders en zag ik tot mijn plezier in het aldi krantje een 8gb usb stick staan.
Ik heb even gezocht want ik weet dat er op tweakers een topic is over aanbiedingen van supermarkt X, dit topic bleek vooral op audio gericht te zijn.
Ook kwam ik dit topic tegen. Toevallig iemand de aanbieding al deze aanbieding bekeken / gekocht (ja ik weet het woensdag pas, maar soms word het al eerder verkocht) en hierover opmerkingen?

Als deze sticks hetzelfde vergaat als die in bovenstaande topic dan zou dat jammer zijn, maar ik heb er wel belangstelling voor. In onze eigen pricewatch is de goedkoopste 8gb stick nog altijd 18 euro.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Kijk 1 tel bij de Makro, liggen 8GB stickjes voor 'n 10'tje.. (Dane Elec)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-02 21:05

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Komt het probleem van de TS niet door dat de stick FAT geformatteerd is ? als ie het al niet door heeft

[ Voor 23% gewijzigd door BGB4rn op 11-11-2009 01:30 ]

Signature

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Idd megakick, laat dit soort oude topics gewoon met rust. Het gaat hier om een compleet andere USBstick, dus is het van weinig nuttige toevoeging op dit topic.

Deze gaat daarom ook dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.