@home nieuwsserveerster

Pagina: 1
Acties:

• E.Greidanus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11-2017
Een tijdje geleden werd ik erop gewezen dat @home een "nieuwe" nieuwsserveerster in de lucht had gehangen. Naast mijn eweka geïnstalleerd en sinds afgelopen weekend bijna ieder rarretje naar de poeier! Vaak nog wel te herstellen, maar op een duron-1000 mhz is dat niet echt lekker. Op een gegeven moment waren er niet genoeg par blokken meer voor reparatie waarop ik eens probeerde zonder de @home server. En wat denk je? Inderdaad, bijna geen reparatie meer nodig! Duidelijke zaak dus en weer terug naar het verleden waar dit ook al het geval was bij @home! Trieste zaak dus wederom.

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 19:56

Simkin

Bzzzzz

Verschrikkelijk zeg. Vertel het ze zou ik zeggen.

• E.Greidanus
Heb ik al gedaan!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:11
Hmm. Wat wil je met dit topic bereiken? Je gal spuwen kun je beter richting @home klantenservice doen dan hier, lijkt me.
Maargoed, om het topic een beetje inhoud te geven: welke newsreader gebruik je?
Grabit bijvoorbeeld staat garant voor gezeik i.c.m. @home...
Al gecontroleerd of je aan je datalimiet voor deze periode zit?

Ik gebruik @home i.c.m. Newsleecher en vrijwel alles komt probleemloos binnen. Een enkele keer een "article not found" error, welke Eweka/Yabse vervolgens moeiteloos binnenhalen, maar daar betaal je dan ook voor...

Flickr

• E.Greidanus
Gebruik zowel SABnzbd als Newsbin en deze geven beide problemen. Zal newsleecher eens proberen ...

Verwijderd

Om deze redenen zijn er dus payservers. @Home, en elke andere ISP is je niet verplicht 'goede nieuwsservers' te geven. Het is een bijzaak, geen verplichte kost voor elke internetter. Als ik het goed heb ligt de oude nieuwsserver van @Home op gemiddeld 3 dagen retentie. Sinds de fusie van de kabelboeren zijn deze gebruik gaan maken van 1 centrale nieuwsserver. Alsnog geld de regel dat als iets niet compleet is, je maar beter kan kijken naar een payserver. Er zijn er genoeg en ze leveren vaak allemaal kwaliteit. Staar je niet blind op retentie alleen, vaak wordt deze toch niet gehaald (omdat men uitgaat van een gemiddelde).

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Newsleecher zal als hij op 1 server de artikelen niet kan vinden de ontbrekende artiekelen dmv de andere server binnen halen.
Er even voor zorgen dat @home op prioriteit 1 staat, eweka op 2.

• E.Greidanus
Okee, dat is een goede tip! Zal nieuwsleecher eens proberen al heeft Sabnzbd mijn voorkeur. Bedankt voor de tip iig!
Pagina: 1