[Quicktime] Tiff's met LZW compressie laden niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 17:23
Om mijn fotoverzameling te beheren gebruik ik Iview Media Pro (IVMP), dat tegenwoordig Microsoft Expression Media heet. Dit programma vereist Quicktime om foto's en andere media bestanden weer te kunnen geven.

Mijn bewerkte foto's sla ik vanuit Photoshop op als Tiff (8 bits/kanaal) met LZW compressie. Tot voor kort kon IVMP, of eigenlijk dus Quicktime, hier prima mee overweg. Sinds re-install van mijn systeem worden deze foto's in IVMP echter niet meer weergegeven. Omdat ik heb geexperimenteerd met Windows versies ben ik erachter gekomen dat het hier niets mee te maken heeft. Zowel in XP Pro, XP MCE en Vista werkt het niet meer.

Ik heb ook een keer een versie 6 van Quicktime geprobeerd, maar dat werkt ook niet. De picture viewer van Quicktime slikt gewoonweg geen Tiff LZW bestanden meer, het ligt dus niet aan IVMP.

Als het nou nooit gewerkt zou hebben was het niet zo'n probleem, maar dat deed het dus wel. Ik weet niet helaas meer welke Quicktime versie ik toen had.

Wie heeft hier een verklaring voor en weet eventueel hoe ik dit weer aan de praat kan krijgen?